
Η φιλαναγνωσία είναι ένα θέμα που βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα. Πολύ περισσότερο στη σημερινή εποχή που η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αφαιρέσει το βιβλίο από την καθημερινότητα μεγάλων και μικρών. Τα νέα παιδιά περνούν ατελείωτες ώρες μπροστά σε οθόνες κλείνοντας εντελώς τα βιβλία. Είναι επιτακτική ανάγκη να αγαπήσουν το βιβλίο. Η οικογένεια και το σχολείο οφείλει να ενδιαφερθεί για την πνευματική καλλιέργεια των παιδιών μιας και τα οφέλη της φιλαναγνωσίας είναι πάρα πολλά.
Η ανάγνωση βιβλίων φέρνει το παιδί σε επαφή με πολλούς και διαφορετικούς κόσμους. Το διάβασμα είναι ένας τρόπος ξεκούρασης και ηρεμίας. Αποτελεί πολύτιμη συντροφιά όλες τις ώρες της ημέρας . Κατά τη διάρκεια του διαβάσματος οι έγνοιες και οι σκοτούρες απομακρύνονται και οι νέοι περνούν ευχάριστα τον χρόνο τους. Επιπλέον εμπλουτίζονται οι γνώσεις τους και αναπτύσσεται η κριτική σκέψη σε διάφορα θέματα. Η σκέψη ενεργοποιείται και η φαντασία διεγείρεται. Το βιβλίο είναι αγχολυτικό . Δραπετεύει ακόμη από την τυποποιημένη ρουτίνα της καθημερινότητας.
Επιπροσθέτως, καταπολεμά την κατάθλιψη. Το βιβλίο ασκεί θετική επίδραση στη ψυχοσύνθεσή τους και εμπλουτίζουν την προσωπικότητά τους, με αποτέλεσμα να αποβάλλουν σιγά σιγά τα αρνητικά στοιχεία του εαυτού τους και να οπλίζονται με αρετή .Έχει παρατηρηθεί από έρευνες πανεπιστημίων ότι η ανάγνωση πριν από τον ύπνο, βοηθά το άτομο να κοιμηθεί ευκολότερα και καλύτερα.
Αυτά τα οφέλη που προσφέρει η φιλαναγνωσία δεν αφήνουν αδιάφορο τον εκπαιδευτικό κόσμο , αλλά και το Σχολείο μας. Έτσι, λοιπόν, στο σχολείο μας λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη κι οι εκπαιδευτικοί των τάξεων μπορούν να δανείζουν τους μαθητές τους κάθε ΤΕΤΑΡΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ με την ευθύνη της Δ/ντριας!