3η  ΔΕΚΕΜΒΡΗ, ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

 

Γράφουν η κ.  Αγγελούκου Ελίνα, δασκάλα του τμήματος Ενταξης

                   κ.. Κυριακοπούλου Μαρίλη , Μουσικός

                   κ. Μπουρτζή Μαρία, ΚΦΑ

ΑΜΕΑ_1ΑΜΕΑ_3

 

 

Τιμώντας το σχολείο μας την ημέρα αυτή, αφιέρωσε στις 9 Δεκέμβρη μια ώρα προκειμένου να μεταφέρει στους μαθητές του σχολείου τη  γνώση και την ευαισθησία πάνω στο θέμα αυτό.

Η κυρία Αγγελούκου Ελίνα, δασκάλα του τμήματος  ένταξης αναφέρθηκε στα άτομα με ειδικές ανάγκες, εξήγησε τις αναπηρίες τους και ανέλυσε τους τρόπους επικοινωνίας και αυτοεξυπηρέτησης τους. Επισήμανε την ανάγκη για ισότητα και αποδοχή της διαφορετικότητας. Στο τέλος μαθητές του τμήματος ένταξης, όπως και η ίδια με την μουσικό του σχολείου μας έδειξαν με το δακτυλικό αλφάβητο το όνομά τους, αφήνοντας άριστες εντυπώσεις σε μαθητές και δασκάλους.

Στο μάθημα  της μουσικής τα παιδιά του Δ2  τμήματος μαζί με την μουσικό του σχολείου κ. Κυριακοπούλου Μαρίλη αποφάσισαν να αποδώσουν το θέμα μέσα από ένα δρώμενο μουσικοκινητικής και θεάτρου. Εστίασαν περισσότερο στην διαφορετικότητα και πως αυτή μπορεί να θέσει στο περιθώριο το άτομο με την αναπηρία αλλά και πως μπορεί  η σωστή ενημέρωση να κάνει την διαφορετικότητα εργαλείο ενδυνάμωσης των ανθρωπίνων σχέσεων. Εργάστηκαν  πάνω στο παραμύθι του Κώστα Μάγου ο « Ο Βρομογοργοπόδαρος» και έγινε η απόδοση του με tableaux vivants και πρωτότυπα τραγούδια σε στίχους και μουσική της μουσικού του σχολείου μας.

Κατά την διάρκεια 4 διδακτικών ωρών του μαθήματος Φυσικής Αγωγής οι μαθητές του Δ1 τμήματος μαζί με την ΚΦΑ κ. Μπουρτζή Μαρία πραγματοποίησαν διάφορες δραστηριότητες, οι οποίες παρουσιάστηκαν την ημέρα της εκδήλωσης, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση για υποστήριξη και ευημερία ατόμων με ειδικές ανάγκες.

ΑΜΕΑ_2Το κείμενο  «Η φίλη μας…. η  Αργυρώ» από το βιβλίο της γλώσσας της Γ΄ τάξης που αναφέρεται σε παιδιά με ειδικές ανάγκες το διάβασαν, το ανέλυσαν και το ζωγράφισαν οι μαθητές κατανοώντας ότι όλα τα παιδιά μπορούν να κάνουν τα πάντα ακόμα και αυτά  που έχουν κάποια μορφή αναπηρίας.

Αναρωτηθήκαμε ποιοι από εμάς γνωρίζουμε πραγματικά τον κόσμο των ατόμων με ειδικές ανάγκες  και αποφασίσαμε να μπούμε στην θέση τους για να βιώσουμε οι ίδιοι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Δέσαμε τα μάτια μας και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε και να προσανατολιστούμε στον χώρο. Τοποθετήσαμε εμπόδια και κρατώντας τα «λευκά» μπαστούνια προσπαθήσαμε να τα αποφύγουμε. Συνεννοηθήκαμε μεταξύ μας με νοήματα όπως οι κωφάλαλοι και  παίξαμε βόλει καθιστών για να πάρουμε μια γεύση από τα παραολυμπιακά αθλήματα. Τέλος  επειδή τα άτομα  με ειδικές ανάγκες εκφράζονται πολλές φορές μέσα από διάφορες μορφές τέχνης, πήραμε τις μπογιές μας και τα πινέλα μας και ζωγραφίσαμε με… το στόμα .

Γνωρίζοντας ότι τίποτε στην ζωή δεν είναι δεδομένο παρουσιάσαμε 5 διάσημους ανθρώπους ( Όμηρος, Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν ,Έλεν Κέλερ, Άλμπερτ Αινστάιν και Στίβεν   Χόκινγκ) που αν και στερήθηκαν ζωτικές ικανότητες επηρέασαν την ανθρωπότητα και απέδειξαν ότι το μόνο που τελικά χρειαζόμαστε είναι η θέληση.

Και φυσικά δεν ξεχάσαμε να αναφερθούμε στους  Έλληνες παραολυμπιονίκες του Ρίο. Άνθρωποι χωρίς χέρια, χωρίς πόδια, με εγκεφαλική παράλυση, τυφλοί και ανάπηροι, χάρισαν στη χώρα μας 13 μετάλλια, παγκόσμια και παραολυμπιακά ρεκόρ. Αν έπρεπε να  χρησιμοποιήσουμε  μια λέξη για όλους αυτούς θα ήταν η λέξη «ΜΕΓΑΛΕΙΟ».

Η εκδήλωση μας έκλεισε με ένα βίντεο  του  «Έλμερ του Παρδαλού Ελέφαντα». Βλέπετε η διαφορετικότητα του Έλμερ δεν ήταν το χρώμα του… ήταν η προσωπικότητά του. Ήταν αυτό που χάριζε απλόχερα στους γύρω του. Χρώμα, ύψος, βάρος….. η εξωτερική  εμφάνιση δεν είναι τόσο σημαντική όσο οι προθέσεις και η προσφορά του κάθε ελέφαντα… ανθρώπου.

Όλοι καταλήξαμε στο ίδιο συμπέρασμα .Ότι  τα  άτομα με αναπηρία στέλνουν συνεχώς μηνύματα για το πώς πρέπει κάποιος να μάχεται στη  ζωή του, να έχει όνειρα και να μην σταματά μα αγωνίζεται γι αυτά. Ας υιοθετήσουμε όλοι μας λοιπόν την φράση «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ».

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση