«

»

Απρ 07

Με την  ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Αξιοποιώντας το διπλό συμβολισμό αυτής της ημέρας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου μας, καθοδηγούμενοι και ευαισθητοποιούμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες σχετικές με το νόημα των ημερών, δηλαδή την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και για την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων, στέλνοντας το μήνυμα ότι «η ρατσιστική βία, λεκτική ή σωματική, δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία, δεν έχει θέση στο σχολείο μιας δημοκρατικής κοινωνίας».

Συγκεκριμένα οι μαθητές του σχολείου μας δραστηριοποιήθηκαν όπως περιγράφεται στη συνέχεια:

Α. τάξη:

Α_1Το πρώτο τμήμα άκουσε το τραγούδι του John Lennon “Imagine” και μιλήσανε για το ρατσισμό και τη διαφορετικότητα. Ζωγράφισαν χεράκια και κάνανε κολάζ μια μεγάλη καρδιά. Τέλος έγραψαν συνθήματα κατά του ρατσισμού και υπέρ της ισότητας.

Το δεύτερο τμήμα διάβασε το βιβλίο «Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος». Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για το θέμα. Με αφορμή την ημέρα ποίησης διαβάσαμε ποιήματα και  γράψαμε μια ακροστοιχίδα με τη λέξη Ρατσισμός και τα παιδιά Α_2ζωγράφισαν. Τέλος φτιάξαμε με πλαστελίνες,  δύο παιδάκια να κρατιούνται χέρι χέρι και μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα.

Β. τάξη:

Α_3 Α_4τα παιδιά των τμημάτων της δευτέρας τάξης συγκεντρώθηκαν σε μία και μαζί με τις δασκάλες τους μίλησαν για τα είδη του ρατσισμού, κοινωνικό – φυλετικό – εθνικό, στη συνέχεια παρακολούθησαν το παραμύθι « Ο μαύρος κότσυφας κι ο άσπρος γλάρος». Κατόπιν έγινε συζήτηση για το παραμύθι. Ύστερα σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά ζωγράφισαν «το γεφύρι που ενώνει».

Γ. τάξη:

Α_5 Το πρώτο τμήμα διάβασε ποιήματα από το ανθολόγιο καθώς και ποιήματα που έφεραν οι ίδιοι οι μαθητές που αναφέρονταν στο ρατσισμό. Αφιερώθηκε χρόνος για Α_6την κατανόησή τους. Ακόμα μαθητές έφτιαξαν αφίσες, άλλοι δημιούργησαν ποιήματα και τέλος τραγούδησαν το «γαϊτανάκι με τη μουσικό του Σχολείου.

Το δεύτερο τμήμα διάβασε έργα ελληνικής και παγκόσμιας ποίησης και ξεχώρισαν κάποιους στίχους που τους ευαισθητοποίησαν με το αντιρατσιστικό τους μήνυμα. Α_7 Α_9Στην συνέχεια  κάποιοι μαθητές σχηματοποίησαν το Ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, «γαϊτανάκι». Άλλοι δημιούργησαν ομαδικά το χαϊκού «ίδια φαμελιά», άλλοι δημιούργησαν ποιήματα με αντιρατσιστικά μηνύματα και στο τέλος φωτογραφήθηκαν με τα έργα τους.

Δ. τάξη:

το Δ1 έκανε μια μικρή προσπάθεια προσέγγισης και των δύο θεμάτων μέσα από τη μουσική, την ανάγνωση, τη  συζήτηση , την ανταλλαγή απόψεων και για άμεσα θέματα όπως οι πρόσφυγες, τη
ζωγραφική… Α_10Συγκεκριμένα ακούσαμε από τα Αερικά του Αλκίνοου Ιωαννίδη το τραγούδι «διαφορετικοί» ,διαβάσαμε το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελά «Δώσε την αγάπη»,  φιλοσοφήσαμε πάνω στο ποίημα του ανώνυμου παιδιού από την Αφρική.

Το Δ2 άκουσε το τραγούδι «Διαφορετικοί» από το δίσκο «Αερικό» του Αλκίνοου Ιωαννίδη. Διάβασαν τα ποιήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ « Για τον όρο μεταναστης  του Κυριάκου Χαραλαμπίδη « Γλυκό του κουταλιού» και του Γιώργου – Μενέλαου Μαρίνου « Το τραγούδι του κλόουν». Ακολούθησε συζήτηση και στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν κι έγραψαν ποιήματα σχετικά με το ρστσισμό.

Ε’ Τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του πρώτου τμήματος της Ε’ Τάξης επιχείρησαν μια προσέγγιση στο ποίημα του Μπέρτολ Μπρεχτ «Οι Εβραίοι, συμφορά για το λαό», και, με την υποστήριξη του δασκάλου τους που τους εισήγαγε στο ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την έννοια του αντισημιτισμού και την ιστορία του ολοκαυτώματος, βλέποντας μια σύντομη προβολή για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς και του Μπίρκενάου.

Ακολούθως, παρουσιάστηκε στους μαθητές το φαινόμενο του ρατσισμού όπως εκδηλώθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και παρουσιάστηκε η ιστορία της εμβληματικής μορφής του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του δευτέρου τμήματος της Ε’ Τάξης επιλέξανε και συζητήσανε το απόσπασμα από την συλλογή ποιημάτων  του Γ. Ρίτσου « Οι γειτονιές του κόσμου» και δημιουργήσανε ένα καλλίγραμμα.

a_11 a_12Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της τάξης Ε2 με ενθουσιασμό και αναγνώρισαν την αναγκαιότητα του γκρεμίσματος των πλαστών συνόρων, των αγκαθωτών συρμάτων και κάθε διαχωριστικής γραμμής που δημιουργούν όλοι εκείνοι που επιδιώκουν να ξεχωρίσουν τους ανθρώπους από το χρώμα του δέρματος την φυλή και τα θρησκευτικά τους πιστεύω.

 

ΣΤ΄ τάξη: Περισσότερα στο https://blogs.sch.gr/2dimnagch/2016/04/06/%CF%83%CF%84%CE%84%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%AC%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B1%CF%84/

 

Ολοήμερα Τμήματα του Σχολείου μας

Περισσότερα στο

https://blogs.sch.gr/2dimnagch/2016/04/07/%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC/

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων