Πνοές ανέμου

Tην Πέμπτη 19/10/2018  οι μαθητές της Ε΄ τάξης  συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Πνοές Ανέμων» «Η συμβολή του αέρα στην εξέλιξη του Ναυπλίου», που υλοποίησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας σε συνεργασία με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Αργολίδας, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ν. Κίου και την Εθνική Πινακοθήκη   πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις στο Ιστορικό κέντρο της πόλης του Ναυπλίου και στην Ακροναυπλία.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε την εξής πορεία περιήγησης:
Το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου συμμετέχει με την κ. Λαμπρινή Καρακούρτη στις εκδηλώσεις με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταξίδια που δεν τέλειωσαν ποτέ…». Οι μαθητές ήρθαν  σε επαφή με έργα τέχνης του Πάρι Πρέκα, τα οποία λειτουργούν ως σύμβολα φυγής από την καθημερινότητα. Συγχρόνως ως «ταξιδιωτικές» ζωγραφικές μαρτυρίες, συνέθεσαν ένα οδοιπορικό ταξίδι, ένα προσκύνημα στις απέραντες ομορφιές της Ελλάδας. Τα παιδιά έχοντας ως πηγή έμπνευσης τα έργα του Πάρι Πρέκα,  δημιούργησαν τα δικά τους έργα τέχνης, ακούγοντας μουσική για τον άνεμο και τη θάλασσα

2. Πύλη της Ξηράς. Ιστορική ξενάγηση από τον κ. Μπάμπη Αντωνιάδη στα τείχη της πόλης και στη διαδικασία της κατεδάφισής τους. Ο ρόλος του αέρα στη δημόσια υγεία της πόλης και τα αίτια της κατεδάφισης των τειχών της πόλης.

 

 

3 Προμαχώνας των Τόρων. Η περιγραφή του λιμανιού και ο ρόλος του αέρα στην επιλογή της θέσης του.

 

 

 

4.Κτήριο του στρατιωτικού νοσοκομείου: Φωτογραφική έκθεση με θέμα οι μύλοι της Αργολίδας από ο βιβλίο του Γιώργου Αντωνίου «Οι μύλοι της Αργολίδας» .

 

 

5. Ρολόι της πόλης Ξενάγηση στα θέματα της ιστορικής εξέλιξης της πόλης. Παρουσίαση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας με την χρήση των ανεμογεννητριών όπως αυτές φαίνονται στις απέναντι βουνοκορφές,.

 

 

6. Κορυφή λόφου Ακροναυπλίας. Γιατί έγινε επιλογή του χώρου για την τοποθέτηση των ανεμόμυλων.

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν Κίου συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με δράσεις που εστίαζαν στη σημασία των ανέμων από την αρχαιότητα έως σήμερα, στις κατευθύνσεις και στις ονομασίες τους καθώς και στη σημασία των ανεμόμυλων και των πηγών αιολικής ενέργειας.

Με ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, βιωματικά παιχνίδια, κατασκευές και παιχνίδια γνώσεων προσεγγίζεται με διαθεματικό και ευχάριστο τρόπο το στοιχείο του ανέμου.

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποίησε η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, Ελένη Μάρα, της  ΠΕ Αργολίδας έγιναν ασκήσεις προσανατολισμού με το σώμα μας , τη χρήση πυξίδας και στο χάρτη μέσα στο χώρο της Ακροναυπλίας καθώς και παιχνίδι ρόλων με θέμα τον αέρα την χρησιμότητά του και τη ρύπανσή του από ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Οι μαθητές  κατανόησαν τη σημασία του ανέμου στη ναυσιπλοΐα και  τη συσχέτισή του με την ευρύτερη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

 

Κατηγορίες: ΝΕΑ, ΝΕΑ - έως 2021. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.