Ιαν 10 2017

Η ζωή στην αρχαία Μακεδονία

Μουσείο 3 Μουσείο 5
Μουσείο 2 Μουσείο 6
Μουσείο 1 Μουσείο 4

Τη Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2016 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και υλοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: «Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Μακεδονία».

Στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • Να ανακαλύψουν οι μαθητές/τριες πτυχές του τρόπου ζωής των αρχαίων Ελλήνων σε σχέση με τις επιλεγμένες θεματικές ενότητες, όπως η εκπαίδευση, η ένδυση, ο αθλητισμός, τα παιχνίδια, ο οικιακός εξοπλισμός, ο στρατιωτικός οπλισμός και ο γυναικείος καλλωπισμός.
  • Να συνδέσουν τη θεωρητική γνώση της ιστορίας με τα υλικά τεκμήρια του παρελθόντος.
  • Να εξασκήσουν την παρατηρητικότητά τους.
  • Να καλλιεργήσουν τον γραπτό και τον προφορικό λόγο.

 

Ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε τον διαχωρισμό του συνόλου των παιδιών σε ομάδες 2 διαφορετικής θεματικής και άρα διαδρομής στο χώρο.

Με την είσοδο στο Μουσείο έγινε μια μικρή εισαγωγή για τον χώρο και το θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος. Μοιράστηκαν τα φυλλάδια σε ομάδες των 5-6 ατόμων, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τον διαθέσιμο χρόνο.

Ανακοινώθηκε  στα παιδιά ότι θα αναζητήσουν πληροφορίες ως εξερευνητές-αρχαιολόγοι. Επομένως έπρεπε να είναι παρατηρητικά και να εξάγουν συμπεράσματα με βάση τα δεδομένα κι όχι με αβάσιμες υποθέσεις…

Μέσα στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου  τα παιδιά αναζήτησαν τις προθήκες που αφορούν τη θεματική που τους δόθηκε. Αφού συμπληρώθηκαν τα φυλλάδια, όλες οι ομάδες παρουσίασαν διαδοχικά το θέμα που τους δόθηκε επιτόπου με τρόπο σύντομο, λέγοντας τι αντικείμενα είδαν και τι κατάλαβαν γι’ αυτά και για το θέμα που απασχόλησε την ομάδα τους.

Τα ερωτήματα που κλήθηκαν να απαντήσουν (κατά την παρουσίαση) ήταν: «Τι είναι αυτό; Πώς χρησιμοποιούνταν;»

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών περιορίστηκε στην απάντηση ερωτημάτων και αποριών που προέκυψαν και στον συντονισμό των παρουσιάσεων, έτσι ώστε τα συμπεράσματα που προέκυψαν αναδύθηκαν αβίαστα από τις απαντήσεις των ομάδων.

Η προετοιμασία του προγράμματος, η συνοδεία και η επίβλεψη έγινε από τις δασκάλες των Τμημάτων  Παπαδοπούλου Ερατώ και Σολακίδου Ευαγγελία, καθώς και από τον Εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής, Χρυσάφη Ανέστη και τον Δ/ντη του Σχολείου Ταλαμπίρη Κωνσταντίνο.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση