“Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να ζήσει“
Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Α΄ τάξης διάβασαν το βιβλίο “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει“.
Με αφορμή το θέμα του βιβλίου οι μαθητές συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο ήρωας, συμμετείχαν σε παιχνίδια παρατηρητικότητας, ενημερώθηκαν για το ταξίδι του νερού και, στο τέλος, προσέφεραν στον χιονάνθρωπο τα δώρα τους για να τον συντροφεύουν στις ψηλές κορφές όπου ζει.
Ήταν μία πολύ όμορφη ημέρα δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους!
“Ιστορίες με ουρά: Πουαρό, η φώκια”
Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου οι μαθητές των τάξεων Α΄ και Β΄, με αφορμή το βιβλίο «Ιστορίες με ουρά: Πουαρό, η φώκια» της Τασούλας Επτακοίλη, γνώρισαν τον Πουαρό.
Ο ήρωας του βιβλίου είναι ένα μικρό φωκάκι το οποίο στη διάρκεια μιας θαλασσοταραχής έχασε τη μητέρα του. Στην προσπάθεια της αναζήτησης θα αντιμετωπίσει διάφορους κινδύνους. Μεγαλύτερος όλων, όμως, είναι όταν συναντά τον άνθρωπο. «Ένα πλάσμα έτοιμο για το καλύτερο αλλά και το χειρότερο» όπως του έλεγε η μητέρα του.
Οι μαθητές μας συμμετέχοντας σε πλήθος δράσεων κατανόησαν πως το καλό ή το κακό είναι προσωπική επιλογή.
“Το παιδί που δεν είχε δει τον ήλιο”
Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, στα πλαίσια λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης, οι μαθητές της Β΄ τάξης διάβασαν το βιβλίο «Το παιδί που δεν είχε δει τον ήλιο» της Αλίξ Κομπρέρα.
Το βιβλίο αφορά την ιστορία ενός παιδιού το οποίο δεν μπορεί να αναπτυχθεί σωστά καθώς δε συμμετέχει σε πολιτιστικές δράσεις και δεν επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους εξαιτίας των υπερπροστατευτικών γονιών του. Οι γονείς, άθελά τους, στέρησαν από το παιδί τους το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών.
Οι μαθητές μας, συμμετέχοντας σε παιχνίδια αντιστοίχισης και ζωγραφίζοντας ο καθένας από ένα δικαίωμα, κατανόησαν πως το δικαίωμα καθενός είναι η υποχρέωση όλων μας.
“Μια σκούπα, μα τι σκούπα!”
Την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου οι μαθητές της Γ΄ τάξης με αφορμή το βιβλίο Μια σκούπα, μα τι σκούπα! της Τζούλια Ντόναλντσον και του Άξελ Σέφλερ, του οποίου την έμμετρη απόδοση επιμελήθηκε ο Φίλιππος Μανδηλαράς , γνώρισαν την ιστορία μιας καλόκαρδης μάγισσας.
Αφού παρακολούθησαν σε βίντεο την ιστορία, συμμετείχαν σε δραστηριότητες οι οποίες τους βοήθησαν να κατανοήσουν έννοιες όπως η συμπερίληψη, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, και η ανταπόδοση μιας καλής πράξης.
Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
“Του σκοινιού τα μανταλάκια”
Οι μαθητές της Β΄ τάξης την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου, με αφορμή το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Του σκοινιού τα μανταλάκια», το οποίο έχει θέμα τη φιλία, συζήτησαν για το πόσο σπουδαία πρόσωπα είναι στη ζωή μας οι φίλοι. Εκφράστηκαν για όλα αυτά που τους κάνουν χαρούμενους αλλά και τους προβληματίζουν στις φιλικές τους σχέσεις και… άπλωσαν τη δική τους μπουγάδα με ό,τι κάνουν οι καλοί φίλοι οι οποίοι στα δύσκολα φαίνονται!
“Μαλάλα και Ικμπάλ”
Οι μαθητές του τμήματος Στ1, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου), διάβασαν το βιβλίο “Μαλάλα και Ικμπάλ” το οποίο τους προβλημάτισε σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα της παιδικής εργασίας και του δικαιώματος κάθε παιδιού στη μόρφωση.
Αφού συζήτησαν και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους, τελικά, δημιούργησαν εικαστικό έργο με σκοπό να τονίσουν πως, όλοι, μικροί μεγάλοι, έχουμε δικαιώματα.
Υποχρέωση όλων είναι να τα σεβόμαστε και να προσπαθούμε να τα χαίρονται όλοι.
“Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα”
Την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου οι μαθητές της Α΄ τάξης, χάρη στο βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι “Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα”, διαπίστωσαν πως οι δυσκολίες που μας παρουσιάζονται μπορούν να αντιμετωπιστούν με υπομονή και συνεργασία.
Στο τέλος της δράσης κάθε μαθητής/τρια ζωγράφισε τον δικό του ξεχωριστό και πολύχρωμο Έλμερ. Τα έργα τους κοσμούν τη σχολική μας βιβλιοθήκη.
Τους αξίζει ένα θερμό “μπράβο” κι ένα ακόμη θερμότερο “ευχαριστώ”.
“Ο ποντικός της εξοχής και ο ποντικός της πόλης”
Με αφορμή τον μύθο του Αισώπου “Ο ποντικός της εξοχής και ο ποντικός της πόλης” οι μαθητές της Β΄ τάξης συνεργάστηκαν, συζήτησαν για τα διαφορετικά είδη διατροφής, ασχολήθηκαν με πνευματικά παιχνίδια (λαβύρινθος, ζωγραφική με τελείες) και κατέληξαν στο συμπέρασμα του πόσο σημαντικό είναι να είμαστε ικανοποιημένοι με όσα διαθέτουμε.
Ευχάριστη έκπληξη για όλους ήταν η προσφορά εικαστικού έργου από τους μαθητές της Α΄ τάξης το οποίο δημιουργήθηκε σε συνέχεια του ερωτήματος: “Τι ζει άραγε κάτω από τα πόδια μας;” “Τι υπάρχει κάτω από το έδαφος που πατάμε;”
Τα ατρόμητα πρωτάκια μας, ανακάλυψαν όλα αυτά που δεν μπορούμε να δούμε και να ακούσουμε κάτω από το πάτωμα, τους δρόμους, το χώμα, κατασκευάζοντας την δική τους πολιτεία, με υλικά ανακύκλωσης και φύλλα.
Η δράση αυτή έγινε στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με στόχο να ενισχύσει τη γνώση των παιδιών και να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία. Έμπνευση στάθηκε το βιβλίο των εκδόσεων Ψυχογιός “Η Γη κάτω από τα πόδια μας.”

































