Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα συνεργασίας σχολείων για την οδική ασφάλεια.

Η Στ’ Τάξη του Σχολείου μας με αφορμή τη θεματολογία των φετινών εργαστηρίων δεξιοτήτων, συμμετέχει σε ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (e twinning) σε συνεργασία με το σχολείο San Vicente de la Barquera της Ισπανίας για την οδική ασφάλεια και συγκεκριμένα τα οφέλη της ήρεμης οδήγησης.

Η οδική ασφάλεια είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας. Και ακόμη περισσότερο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τη σημασία της ήρεμης οδήγησης. Το φετινό μας πρόγραμμα προσφέρει στους μαθητές του δημοτικού σχολείου μας μια εκπαιδευτική εμπειρία που θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν υπεύθυνες συμπεριφορές στον δρόμο.

Φιλοδοξούμε να εξερευνήσουμε μαζί πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη συνείδηση για την οδική ασφάλεια και πώς μπορούμε να προωθήσουμε την ήρεμη οδήγηση μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες. Είναι μια ευκαιρία να μάθουμε, να μοιραστούμε ιδέες και να δημιουργήσουμε μαζί ένα ασφαλές περιβάλλον στον οδικό χώρο.

Η ήρεμη οδήγηση προσφέρει πλήθος θετικών επιπτώσεων, είτε για τον οδηγό είτε για το περιβάλλον. Ανάμεσα στα κύρια οφέλη της ήρεμης οδήγησης περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

  1. Ασφάλεια καθώς η ήρεμη οδήγηση βοηθά στη μείωση των κινδύνων ατυχημάτων. Οι οδηγοί που τηρούν μια ήρεμη στάση στον οδικό χώρο είναι πιο προσεκτικοί και επιφυλακτικοί.
  2. Οικονομία Πόρων (Καυσίμων) αφού οι οδηγοί αποφεύγουν απότομες επιταχύνσεις και περιττά φρεναρίσματα.
  3. Μείωση Εκπομπών Αερίων καθώς η ήρεμη οδήγηση σε σταθερές ταχύτητες μειώνει τις εκπομπές αερίων, συνεισφέροντας στην προστασία του περιβάλλοντος.
  4. Ελαχιστοποίηση στρες αφού οι οδηγοί που τηρούν χαμηλό προφίλ στον οδικό χώρο έχουν λιγότερο άγχος και στρες. Η ήρεμη οδήγηση μειώνει την πίεση και συμβάλλει στην ευημερία του οδηγού.
  5. Καλύτερη Αλληλεπίδραση, διότι οι ήρεμοι οδηγοί συνήθως αλληλεπιδρούν καλύτερα με άλλα οχήματα και πεζούς, δημιουργώντας έναν πιο ασφαλή οδικό χώρο για όλους..

Συνολικά λοιπόν, η ήρεμη οδήγηση συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας, της οικονομίας και της ποιότητας ζωής, δημιουργώντας έναν πιο ευνοϊκό και ισορροπημένο οδικό περιβάλλον.

 Στο πρώτο στάδιο του προγράμματος οι μαθητές συστήθηκαν μέσα από πρωτότυπες παρουσιάσεις που δημιούργησαν οι ίδιοι μέσω του web tool padlet.

01

Κατόπιν οι μαθητές μας αντάλλαξαν ιδέες μέσω της τεχνικής του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) και με τη χρήση του web tool jamboard.

02

Τέλος, οι μαθητές μας μαζί με τους μαθητές της Ισπανίας έγραψαν μία ιστορία με θεματολογία την ασφαλή οδήγηση και την εικονογράφησαν με τη χρήση του web tool story jumper

03