Η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα στις 24 Φεβρουαρίου 1994 την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, μία από τις πιο σκοτεινές ημερομηνίες στην ιστορία του Ελληνισμού. Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, ήταν το σφοδρό και εκτεταμένο κύμα σφαγών και η συστηματική καταστροφή των γηγενών ελληνικών χριστιανικών πληθυσμών της περιοχής του Πόντου, της δυτικής Μικράς Ασίας, της Καππαδοκίας και της ανατολικής Θράκης που υποκινήθηκαν και πραγματοποιήθηκαν από το Κίνημα των Νεότουρκων και των Κεμαλιστών κατά τη χρονική περίοδο 1914-1923. Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000.Όσοι γλίτωσαν κατέφυγαν ως πρόσφυγες στη Νότια Ρωσία, ενώ γύρω στις 400.000 ήλθαν στην Ελλάδα. Με τις γνώσεις και το έργο τους συνεισέφεραν τα μέγιστα στην ανόρθωση του ελληνικού κράτους και άλλαξαν τις πληθυσμιακές ισορροπίες στη Βόρειο Ελλάδα.
Τιμώντας τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου η κ. Στέλλα Ίτσιου έκανε μια συγκινητική παρουσίαση στα παιδιά των Γ,΄Δ΄,Ε΄και ΣΤ΄τάξεων με σκοπό όχι μόνο τη γνώση αυτής της σκοτεινής σελίδας της ιστορίας μας αλλά τη δημιουργία και τη διατήρηση της μνήμης , που αποτελούν χρέος όλων μας. Όχι μόνο ως φόρο τιμής σε όσους χάθηκαν, αλλά και ως διαρκή υπενθύμιση ότι η ανθρωπότητα δεν πρέπει ποτέ να επιτρέψει την επανάληψη σχεδίων που οδηγούν στον διωγμό, τον ξεριζωμό και την εξόντωση αμάχων πληθυσμών.
Τιμήσαμε τη μνήμη των αθώων θυμάτων με σεβασμό, ευθύνη και ιστορική συνείδηση.
Δείτε ΕΔΩ το νέο εκπαιδευτικό video animation της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος για την Ιστορία των Ελλήνων του Πόντου υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.


































Θα βάψουμε τους λερωμένους τοίχους, θα σχεδιάσουμε επιδαπέδια παιχνίδια και θα γεμίσουμε το σχολείο μας με χρώματα και χαμόγελα!
Α!!! Θα πουλάμε και λουλουδάκια για τις μανούλες μας.


























