Δεύτερη Εργασία – Οι ασκήσεις μας για το Σαββατοκύριακο

Παρασκευή  27  Μαρτίου 2020

Γεια σας παιδιά !

Άλλη μια βροχερή μέρα μέσα στο σπίτι….

Ελπίζω να είδατε όλοι το ιστολόγιο και να κάνατε την πρώτη δραστηριότητα.

Περνάμε λοιπόν στη δεύτερη μέρα μας.

Ξεκινώντας γράφουμε στο τετράδιο – ημερολόγιό μας την ημερομηνία, ζωγραφίζουμε την φατσούλα μας και λέμε δυο λόγια για τη μέρα μας. Στη συνέχεια αρχίζουμε τις εργασίες μας.

1η Δραστηριότητα

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Στο τετράδιό σας κρατήστε 10-15 σελίδες ως ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ. Βάλτε χρώμα και φτιάξτε το όπως σας αρέσει.

Κάθε μέρα θα έχετε έναν σκοπό! Να σκέφτεστε 5 ΛΟΓΟΥΣ που σας κάνουν να αισθάνεστε ΧΑΡΑ και ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ και να τους γράφετε.

Π.χ 27/03/20

Χάρηκα που ξύπνησα στο ζεστό μου κρεβάτι ενώ έξω έβρεχε.

Τόσο απλό!

Αλλά όχι αυτονόητο…

Αυτές τις μέρες το έχουμε περισσότερη ανάγκη από ποτέ να είμαστε αισιόδοξοι και να σκεφτόμαστε θετικά.

Καλή αρχή στη νέα μας συνήθεια!

2η Δραστηριότητα

ΓΛΩΣΣΑ

Για άλλη μια μέρα θα ασχοληθούμε με την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Ανοίξτε το ανθολόγιό σας στις σελ 191-193 (για όποιον δεν έχει το Ανθολόγιο το κείμενο βρίσκεται παρακάτω)

Διαβάστε το εισαγωγικό κείμενο και το ποίημα

Αντιγράψτε και απαντήστε στην παρακάτω ερώτηση :

Ποιους ονομάζει ο Δ. Σολωμός «Ελεύθερους Πολιορκημένους» και για ποιο λόγο πιστεύετε ότι τους έδωσε αυτό το όνομα;

Διονύσιος Σολωμός

Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι

«Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι» είναι ένα από τα σημαντικότερα ποιητικά έργα του

Διον. Σολωμού. Αποτελείται από τρία σχεδιάσματα, δηλαδή προσχέδια, στα οποία

ο ποιητής κατέγραψε τις σκέψεις του, χωρίς ωστόσο να δώσει μια τελειωτική

και ολοκληρωμένη σύνθεση. Στο Β’ σχεδίασμα, μέρος του οποίου αποτελεί το

κείμενό μας, περιγράφεται η τραγική θέση των πολιορκημένων στο Μεσολόγγι,

την ώρα που το φυσικό περιβάλλον βρίσκεται στην καλύτερη ώρα του. Είναι

άνοιξη, η ομορφιά κυριαρχεί παντού, ο τόπος σφύζει από ζωή. Ο πόνος κάτω από

τέτοιες συνθήκες είναι αβάσταχτος. Δεν είναι μόνο οι Τούρκοι που αντιμάχονται

τους σκελετωμένους ήρωες· και αυτή ακόμη η φύση, με την ονειρεμένη ομορφιά

της, τους κάνει να αμφιταλαντεύονται: να μείνουν και να πέσουν, εκτελώντας το

χρέος τους, ή να προσπαθήσουν να φύγουν, για να χαρούν τη γλύκα της ζωής;

 

Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε,

κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε*.

Λευκό βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,

και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,

π’ ολονυχτίς εσύσμιξε με τ’ ουρανού τα κάλλη.

Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ’ έφθασε μ’ ασπούδα*,

έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,

που ευώδιασε τον ύπνο της μέσα στον άγριο κρίνο·

το σκουληκάκι βρίσκεται σ’ ώρα γλυκιά κι εκείνο.

Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη·

η μαύρη πέτρα ολόχρυση και το ξερό χορτάρι.

Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει*:

«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».

* σε κλειούνε: σε κλείνουν, σε αποκλείουν

(η) ασπούδα: η βιασύνη, η γρηγοράδα

* κρένει (κρένω): λέει, αποκρίνεται

 

Ευγένιου Ντελακρουά, Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου

(Μουσείο Καλών Τεχνών, Μπορντώ, Γαλλία)

Ευγένιος  Ντελακρουά

(1798-1863)

Γάλλος ρομαντικός ζωγράφος. Το έργο του περιλαμβάνει συνθέσεις με ιστορικά και εξωτικά θέματα, θρησκευτικούς πίνακες κ.ά.

Ερωτήσεις – Δραστηριότητες:

  1. Να σχολιάσετε τον τελευταίο στίχο.
  2. Με ποιες λέξεις ή φράσεις αποδίδονται οι ιδιότητες του Απρίλη και με ποιες του Έρωτα;
  3. Να συγκρίνετε το περιεχόμενο του αποσπάσματος με τη φράση ≪για δες καιρό που διάλεξε ο χάρος να με πάρει≫,  που λέγεται ότι είπε ο Αθανάσιος Διάκος,  λίγο πριν πεθάνει, άνοιξη κι αυτός.
  1. Ποιο τραγικό δίλημμα βασανίζει τους πολιορκημένους; Γνωρίζοντας από την ιστορία την έξοδο και το μαρτυρικό τέλος τους, πώς κρίνετε την επιλογή τους;

 

Διονύσιος Σολωμός

(Ζάκυνθος 1798 – Κέρκυρα 1857)

 

Η σπουδαιότερη ποιητική μορφή του νεότερου ελληνισμού, αναμορφωτής της σύγχρονης ποίησής μας και της γλώσσας μας. Ήταν γιος αριστοκράτη πατέρα και μητέρας με λαϊκή καταγωγή. Σπούδασε στην Ιταλία νομικά. Επηρεάστηκε από την ιταλική λογοτεχνία, το δημοτικό τραγούδι και την κρητική λογοτεχνία. Ύμνησε με επικό ή λυρικό τρόπο την πατρίδα, τη γυναίκα και τον έρωτα, τη ζωή. Δημιούργησε Σχολή με πιστούς μαθητές που διέδωσαν τις ιδέες του. Έργα του: Ύμνος εις την ελευθερίαν, Εις τον θάνατον του Λορδ Μπάιρον, Λάμπρος, Ο Διάλογος, Η γυναίκα της

Ζάκυθος, Ο Κρητικός, Ο πόρφυρας. Η διάσωση του έργου του Σολωμού οφείλεται

στον μαθητή του Ιάκωβο Πολυλά, που το συγκέντρωσε με υποδειγματικό σεβασμό στα Ευρισκόμενα (1859), προτάσσοντας ως Εισαγωγή τα περίφημα «Προλεγόμενά» του.

 

3η Δραστηριότητα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ξεκινώντας τις εργασίες μας στα μαθηματικά θα θέλαμε να σας πούμε ότι θα ξεκινήσουμε από μια επανάληψη στην 3η  ενότητα του βιβλίου ΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

Διαβάστε και μελετήστε από το βιβλίο των Μαθηματικών στη σελ 40 τις  Βασικές μαθηματικές έννοιες και διεργασίες, τα παραδείγματα και την εφαρμογή.

Αφού ολοκληρώσετε τη μελέτη λύστε το παρακάτω πρόβλημα

 

 

Προσπαθήστε να αντιγράψετε το παραπάνω σχήμα στο τετράδιο – ημερολόγιό μας και στη συνέχεια να χρωματίσετε με κόκκινο το σχολικό κτίριο και με πράσινο την αυλή.

Αυτές είναι όλες οι ασκήσεις μας για το Σαββατοκύριακο

Παράλληλα για κάποιες ώρες προσπαθούμε να είμαστε μακριά από τις οθόνες, παρέα με κάποιο βιβλίο που μας αρέσει…..

Να περάσετε όμορφα και δημιουργικά !!!!

Οι δάσκαλοί σας…

  κυρία Μαρία,  κυρία Αναστασία, κυρία Ιωάννα, κυρία Ευαγγελία, κύριος Στέργιος

Κατηγορίες: Ε Τάξη. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.