Το σχολείο μας οικοδομεί την αποδοχή μέσα από την τέχνη: Συμμετοχή στο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ – Ημέρες Δράσης «ΜΑΖΙ 2026»
Ηγουμενίτσα, 28 Απριλίου 2026
Με ενθουσιασμό και δημιουργική ορμή, το σχολείο μας συμμετείχε για 7η συνεχή χρονιά στο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ – Ημέρες Δράσης «ΜΑΖΙ 2026». Πρόκειται για μια γιορτή-θεσμό που μετέτρεψε την πόλη της Ηγουμενίτσας σε ένα ζωντανό εργαστήριο συμπερίληψης, φέρνοντας κοντά σχεδόν 300 μαθητές/τριες και περισσότερους από 40 εκπαιδευτικούς από σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Θεσπρωτίας, αλλά και την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο των δράσεων, οι μαθητές/τριές μας παρουσίασαν μουσικοθεατρικά δρώμενα, και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια που περιλάμβαναν θεατρικό παιχνίδι, χορό, μουσική, εικαστικές δημιουργίες και αθλοπαιδιές. Μέσα από αυτά, η τέχνη λειτούργησε ως ένα ισχυρό εργαλείο καταπολέμησης της βίας και των διακρίσεων. Ενσαρκώνοντας διαφορετικούς ρόλους, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μπουν στη θέση του «άλλου», να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και να αναδείξουν τη διαφορετικότητα ως πλούτο και πηγή έμπνευσης.
Η συμμετοχή αυτή αποτελεί την κορύφωση μιας συστηματικής προσπάθειας που υλοποιείται στο σχολείο μας μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη). Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μας, οι οποίοι λειτούργησαν ως εμψυχωτές, οι μαθητές/τριες εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς πάνω στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;». Μέσα από δράσεις ενεργού πολίτη και τη σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, τα παιδιά μετέτρεψαν τη θεωρία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε πράξη συνεργασίας και αλληλοσεβασμού.
Το Φεστιβάλ αποτέλεσε ένα ουσιαστικό άνοιγμα της εκπαίδευσης προς την τοπική κοινότητα, κορυφώνοντας τις δράσεις του με ένα ηχηρό μουσικό μήνυμα ειρήνης στην πλατεία Δημαρχείου. Η διοργάνωση υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και τελεί υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).
Το σχολείο μας συνεχίζει να στηρίζει με υπερηφάνεια δράσεις που προάγουν τη συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και το όραμα ενός κόσμου όπου κάθε παιδί νιώθει ασφαλές και αποδεκτό.
Συγχαρητήρια σε όλους τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς μας για την έμπνευση και την πολύτιμη συνεισφορά τους!




