Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Ή Εβδομάδα του Κώδικα
#EUCODEWEEK
Η Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού ή εβδομάδα του κώδικα αφορά όλους τους κλάδους εκπαίδευσης.
Πολλές από τις δράσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Εστιάζουμε κυρίως στην υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη.
Το 2ο Δ.Σ. Γλυκών Νερών συμμετέχει με διάφορες δράσεις – έργα που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής εβδομάδας Προγραμματισμού – Κώδικα (EU Code Week), που πραγματοποιείται μεταξύ 14 και 27 Οκτωβρίου 2024.
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν:
- Let me travel around Europe – Ε τάξη (Ε1/Ε2)
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Φανή Καραολή – ΤΠΕ
Πρόκειται για ένα «Επιτραπέζιο παιχνίδι» όπου οι παίκτες – μαθητές βοηθούν τον ταξιδιώτη να μεταφερθεί από μία χώρα σε μία άλλη, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα και τις σημαίες των ευρωπαϊκών χωρών που απεικονίζονται.
Έτσι του δίνουν μία σειρά από εντολές «πλοήγησης», χρησιμοποιώντας τις εντολές
- Move forward X steps
- Move Backward X steps
- Turn Right
- Turn Left
Οι μαθητές μας χωρίστηκαν σε ομάδες των 2, επέλεξαν τη δική τους διαδρομή και έγραψαν τον «Κώδικα» ώστε να βοηθήσουν τον ταξιδιώτη να φτάσει στον προορισμό του.
2. Γράφω το όνομά μου στο Δυαδικό αλφάβητο (0,1) – τμήμα : Α2
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Χριστίνα Κουρούκλη
Οι μαθητές στα πλαίσια της EU CODE WEEK δημιούργησαν εικόνα με κωδικό του ονόματός τους. Χρησιμοποιώντας το δυαδικό αλφάβητο (0,1) ως κώδικα διάλεξαν χρώμα της αρεσκείας τους για το 0 και 1 αντίστοιχα και έφτιαξαν το δικό τους προσωπικό κώδικα με τη βοήθεια του ονόματός τους. Πρόκειται για μια δραστηριότητα την οποία οι μικροί μαθητές του Α2 απόλαυσαν μιας και τους αρέσει το χρώμα και οι κωδικοί.
3. Κώδικας καλοσύνης σε γλώσσα Braille – Τμήμα Α2
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Χριστίνα Κουρούκλη
Στα πλαίσια δράσεων της ευρωπαϊκής βδομάδας κώδικα η τάξη του Α2 με ενθουσιασμό ενεπλάκη σε μια μοναδική συμπεριληπτική δραστηριότητα που συνδύαζε τη δημιουργικότητα και την καλοσύνη “Κώδικας καλοσύνης σε γλώσσα Braille”
Αφού προηγήθηκε συζήτηση για τη διαφορετικότητα, την έννοια της συμπερίληψης και το αλφάβητο σε γλώσσα Braille, οι μαθητές έστειλαν τα δικά τους μηνύματα καλοσύνης γραμμένα στη γλώσσα των τυφλών. Εκτός των άλλων η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτέλεσε μια υπέροχη ευκαιρία οι μαθητές να μάθουν τη σημασία της συμπερίληψης τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο.
Βεβαιώσεις Συμμετοχής