Δράση “σχολικός εκφοβισμός”

Στα πλαίσια δράσεων του σχολείου για την καταπολέμηση του εκφοβισμού και της σχολικής βίας  οι μαθητές της Δ1 τάξης με αφορμή την προβοΔ1λή ταινιών μικρού μήκους συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση για το τι είναι σχολικός εκφοβισμός, ποιες είναι οι μορφές του καθώς και στην αποσαφήνιση των όρων που σχετίζονται με τον εκφοβισμό όπως θύμα ,θύτης παρατηρητής. Τα παιδιά ταυτόχρονα  εκφράστηκαν και μοιράστηκαν συναισθήματα και προσωπικές εμπειρίες. Ακολούθησαν προτάσεις για την απόκτηση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στη δημιουργική επίλυση των συγκρούσεων και την αλλαγή του «Εγώ» και  «Εσύ» σε «Εμείς» .Στη συνέχεια οι βιωματικές δράσεις εξίταραν το ενδιαφέρον των μαθητών με στόχο τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος στη σχολική κοινότητα μέσα στο οποίο οι μαθητές θα αισθάνονται ότι υπάρχει ασφάλεια ,αποδοχή και καλή επικοινωνία. Οι μαθητές κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν το πείραμα της «ραγισμένης καρδιάς». Με την καθοδήγηση της δασκάλας τους ενεργοποίησαν την ικανότητά τους για ενσυναίσθηση. Κρατώντας  στα χέρια τους μια χάρτινη καρδιά οι μαθητές φαντάστηκαν πως νιώθει η καρδιά των ανθρώπων που υφίστανται bullying. Επίσης, έγινε παιδαγωγική αξιοποίηση του παραμυθιού «Η τσαλακωμένη καρδιά του Πρασινούλη»  και ακρόαση σχετικών τραγουδιών (Η βροχή που πληγώνει  και  Χέρια σαν κι αυτά). Τέλος, τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά για τη δημιουργία αφισών και γιρλάντας με μηνύματα κατά της σχολικής βίας και υπέρ της συνεργασίας και της φιλίας.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση