ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ :Β-Γ ΤΑΞΕΙΣ

3 2

8-3-2024

Και , δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Θεατρικής Αγωγής.

Τάξη  Β

Στη Β τάξη αξιοποιήθηκε το παραμύθι «Ξ… όπως ξιφίας», που βρίσκεται στο ανθολόγιο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2160/Anthologio_A-B-Dimotikou_html-empl/index2_3.html

.Το παραμύθι πραγματεύεται τις δυσκολίες του Ξέρξη, ενός μικρού ξιφία, που τον  κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του για τη μεγάλη του μύτη. Αρχικά έγινε ανάγνωση του παραμυθιού και ακολούθησε ελεύθερη συζήτηση για τα συναισθήματα του ήρωα. Στη συνέχεια έγινε δραματοποίηση του παραμυθιού μέσα στο χώρο της τάξης όπου οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους και αναπαράστησαν αυτοσχεδιαστικά την ιστορία. Έπειτα οι μαθητές δημιούργησαν έναν διάδρομο (τεχνική που θυμίζει τον διάδρομο της συνείδησης) και κρατώντας τον ρόλο τους στην ιστορία δήλωσαν με δικά τους λόγια τις σκέψεις τους απέναντι στον Ξέρξη. Η δράση έληξε με συζήτηση αναστοχασμού. Οι μαθητές ήταν σε θέση να μπουν στη θέση του Ξέρξη, αλλά και σε ρόλο των υπολοίπων μαθητών  να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προξενούσε η συμπεριφορά τους σε αυτόν. Επίσης οι μαθητές φάνηκε να εκτιμούν τη σημασία της συγγνώμης, την αξία των συναισθημάτων και της συνεργασίας.

Στη Γ τάξη

Η δράση που εφαρμόστηκε στη Γ τάξη διήρκησε 4 διδακτικές ώρες. Βασικό εργαλείο ήταν η αξιοποίηση ενός μύθου του Αισώπου «Λιοντάρι και Αγριόχοιρος» που βρίσκεται στο Ανθολόγιο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2168/Anthologio_G-D-Dimotikou_html-empl/index03_02.html

Πραγματεύεται τη βίαιη διένεξη του λιονταριού με το αγριογούρουνο μπροστά από μία πηγή για να πιουν νερό. Ενώ εξαντλούνται από την μεταξύ τους πάλη, καραδοκούν κάποια αρπακτικά πουλιά να επωφεληθούν αυτής. Στη θέα των πουλιών το λιοντάρι και ο αγριόχοιρος αναγνωρίζουν την αξία της συνεννόησης, της συνεργασίας και της υπομονής. Αρχικά έγινε η ανάγνωση του μύθου και στη συνέχεια οι μαθητές εξέφρασαν τις ιδέες τους για το δίδαγμα του μύθου. Όλοι οι μαθητές αναγνώρισαν ότι θα είχαν όλες οι διενέξεις αποφευχθεί εάν υπήρχε συνεννόηση. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες και αφού μοίρασαν ρόλους κατασκεύασαν μάσκες για τους ήρωες που θα υποδύονταν. Μετά την κατασκευή μασκών, οι ομάδες έπαιξαν αυτοσχεδιαστικά την ιστορία. Στο τέλος τα έργα των παιδιών μπήκαν σε ένα πόστερ που κοσμεί την  τάξη και τονίζει τι δίδαγμα «Με τη συνεννόηση λύνονται όλα». Οι μαθητές φάνηκε να αναγνωρίζουν την αξία και τη σημασία της συνεννόησης για τη λύση των προβλημάτων. Όλες οι απόψεις συνέκλιναν στο ότι η συνεργασία και η υπομονή μπορούν να λύσουν όλες τις διαφωνίες.

Σε συνέχεια της δραματοποίησης, η Γ τάξη έπαιξε παιχνίδια ρόλων. Πάλι με την αξιοποίηση της ομαδοσυνεργατικής αλλά και του αυτοσχεδιασμού, δόθηκαν σε ομάδες σενάρια όπου παρουσιάζονταν περιπτώσεις στις οποίες μαθητές αντιμετώπιζαν εκφοβισμό, διάκριση, κοροϊδία ή και αποκλεισμό. Μέσα από τους αυτοσχεδιασμούς οι μαθητές κλήθηκαν να δώσουν λύσεις σε κάθε πρόβλημα. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση στην οποία τονίστηκε η ανάγκη να επικοινωνούν οι μαθητές όταν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. Τα παιδιά κατανόησαν την ανάγκη να απευθυνθούν  σε ενήλικο πρόσωπο εμπιστοσύνης σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν κάποια από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουν για τα συναισθήματά τους. Επίσης δόθηκε έμφαση στη σημασία να υπερασπιζόμαστε τον ίδιο μας τον εαυτό αλλά και τους συμμαθητές μας.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΕΥΚΟΛΙΑ!

ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΝΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΝΘΑΡΡΥΝΤΙΚΟ!

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΑΤΕΡΓΙΑΝΝΑΚΗ

3 1      1 1    2 1