Ε τάξη

2022-23

Ζω καλύτερα- Ευ Ζην

Εκπαιδευτικός Ε΄ τάξης: Εμμανουηλίδου Ελένη



Λήψη αρχείου

 

 

2021-22

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

“Φροντίζω και ενεργώ για την αυλή του σχολείου μου” Ε1

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζιούτζια Ανθή, ΠΕ08

Ένας από τους βασικούς στόχους είναι να μπορέσουν οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του Εθελοντισμού, που συνδέεται άρρηκτα με την έννοια του ενεργού πολίτη που ενδιαφέρεται για την κοινωνία που τον περιβάλλει και της οποίας είναι μέλος.
Οι μαθητές θα μάθουν μέσα από την επίλυση προβλήματος να διερευνούν, να δοκιμάζουν, να ανακαλύπτουν και να σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στην κατάλληλη λύση.
Μέσω του εθελοντισμού να υλοποιηθούν δραστηριότητες/δράσεις στο χώρο του σχολείου.

 

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

“ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ & ΤΕΧΝΗ” Ε1

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζιούτζια Ανθή, ΠΕ08

Τα συναισθήματα είναι ένα μεγάλο και σπουδαίο κομμάτι για τη ζωή μας. Λέγοντας συναισθήματα εννοούμε τη χαρά, τη λύπη, το θυμό, το φόβο κτλ. Η ένταση των συναισθημάτων διαφοροποιείται ανάλογα με τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει το άτομο. Τα παιδιά βιώνουν τέτοια συναισθήματα σε καθημερινή βάση στις αλληλεπιδράσεις τους με συνομήλικους και ενήλικες, γι’ αυτό θα πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο και τα συναισθήματα των άλλων. Η καλλιέργεια των συναισθημάτων με σκοπό την ανάπτυξη των παιδιών, συναισθηματικά και κοινωνικά, είναι πολύ σημαντική για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των μελλοντικών ενηλίκων και καθοριστική για τη μετέπειτα πορεία τους στη ζωή. • Γνωριμία συνέντευξη του βραβευμένου και καταξιωμένου ζωγράφου Χατζίκου Δημήτριου. (Μιλήσαμε για την ζωγραφική και τον τρόπο με τον οποίο επιδρά στον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών και των θεατών γενικότερα. Αναφέρθηκε σε μεγάλες μορφές της Τέχνης, όπως: Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, Πάμπλο Πικάσο (με αφορμή την Γκουέρνικα), Έντβαρτ Μουνκ (με αφορμή την κραυγή,του 1893), Βασίλι Καντίνσκι, Λύτρα (τα κάλαντα των Φώτων), Ιακωβίδη (την παιδική συναυλία)και βέβαια μιλήσαμε για δικά μου έργα,όπως την Πεντηκοστή, τον Γλυκασμό των Αγγέλων,τα σύμβολα του μαρτυρίου του Ιησού και τα πορτρέτα του, • Μελετήσαμε σπουδαία έργα τέχνης που συνδέονται με την ψυχολογία • Ζωγραφίσαμε • Συναισθήματα και τέχνη (“παιχνίδι” για αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων)

 

 

Ερευνώ και Καινοτομώ

Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία- STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

“STEAM το Ηλιακό μας Σύστημα” Ε1

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζιούτζια Ανθή, ΠΕ08

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα για το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες.
Σκοπός των Εργαστηρίων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το διάστημα, το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες και την αλληλοεξάρτησή τους.
Να γνωρίσουν την Σελήνη, τα χαρακτηριστικά της και τις φάσεις της.
Ενδεικτικές δραστηριότητες των Εργαστηρίων είναι:
• Παρακολούθηση βίντεο για τους πλανήτες
• Κατασκευές (π.χ. πυραύλου, ηλιακού συστήματος με απλά υλικά)
• Γνωριμία με το ηλιακό Σύστημα και τους πλανήτες.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα του προγράμματος είναι:
• Να έρθουν σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες, τη ρομποτική, τα μαθηματικά
• Να μάθουν να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα
• Nα σκεφτούν και να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα
• Να μάθουν για τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος.

 

 

Φροντίζω το Περιβάλλον

Κλιματική αλλαγή ,Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

“Αναλαμβάνω δράση για το κλίμα που αλλάζει– Αναγνωρίζω, προλαμβάνω, ενημερώνω” E1

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζιούτζια Ανθή, ΠΕ08

Κύριες δεξιότητες στόχευσης του Προγράμματος:

Η στοχοθεσία του προγράμματος έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα:

  • Δεξιότητες μάθησης  21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)  Επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακής Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνδυαστικές Δεξιότητες Ψηφιακής τεχνολογίας, Επικοινωνίας και Συνεργασίας. Επίσης αναμένεται να καλλιεργηθούν δεξιότητες ζωής όπως η Υπευθυνότητα και η Ευαισθησία.
  • Να αναγνωρίσουν οι μαθητές/τριες το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και του θερμοκηπίου, να αντιληφθούν την εμφάνιση του στην περιοχή που διαμένουν και να ενδυναμωθούν στην καλλιέργεια ενεργειών που θα προλαμβάνουν το φαινόμενο.