Peer2Peer: Πρόγραμμα καταπολέμησης σχολικής διαρροής των Ρομά

«Peer2Peer: Διασύνδεση σχολείων για την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής των Ρομά»

Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Peer2Peer: Διασύνδεση σχολείων για την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής των Ρομά» που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Δικαιώματα, Ισότητα και Ιθαγένεια 2014-2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η υπεύθυνη για την υλοποίηση του Έργου Κοινοπραξία αποτελείται από τους:  Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (Συντονιστής), Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου – Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου, Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αγίας Βαρβάρας, ActionΑid Hellas, Ένωση Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών & Συνεργατών.

2

Περιγραφή του Έργου

Αντικείμενο του Έργου είναι η πρόληψη και η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής των Ρομά μαθητών. Ειδικότερο στόχο του Έργου συνιστά η μεταφορά μια «καλής πρακτικής» συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας μεταξύ σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στη δική μας περίπτωση μεταξύ του 2ου Γενικού Λυκείου Αγίας Βαρβάρας που λειτουργεί ως σχολείο δότης και των 7ου Δημοτικού Ασπρόπυργου, 3ου Γυμνασίου Ασπρόπυργου, 3ου Δημοτικού Ζεφυρίου και 2ου Δημοτικού Άνω Λιοσίων που είναι τα σχολεία αποδέκτες.

4

Το έργο θα εντοπίσει και θα επιλέξει ενδυναμωμένους και χειραφετημένους νέους Ρομά, μαθητές και απόφοιτους του σχολείου της Αγίας Βαρβάρας, που  μετά την εκπαίδευσή τους και την απονομή του ρόλου του μέντορα  θα εμπνεύσουν άλλους νέους Ρομά μαθητές των σχολείων «αποδεκτών» να μην εγκαταλείψουν το σχολείο αλλά να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.

1

Για την προώθηση των σκοπών του Έργου, επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος -πέραν της μελέτης των βιβλιογραφικών πηγών- η συλλογή δεδομένων και πληροφοριών από το πεδίο, η οποία εστίασε στη συλλογή δεδομένων που αποτυπώνουν τις συνθήκες της σχολικής ζωής των Ρομά μαθητών. Ουσιαστικά, το ενδιαφέρον στρέφεται, αφενός, στο σχολείο «δότη», προκειμένου να διερευνηθεί η επιλεγείσα «καλή σχολική πρακτική» και να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά εκείνα που την καθιστούν «καλή», αφετέρου, στις περιοχές παρέμβασης, προκειμένου να ανιχνευθούν οι ανάγκες των περιοχών παρέμβασης και να συλλεγούν πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης που αναπτύχθηκε στο σχολείο «δότη» και τη σχολική κουλτούρα στις περιοχές παρέμβασης.

3

Γενικότερα, το έργο Peer2Peer στοχεύει στην πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, ως σύμπτωμα και αιτία του κοινωνικού αποκλεισμού των Ρομά μαθητών και στη μεταφορά μιας «καλής πρακτικής» συμπεριληπτικής σχολικής κουλτούρας μεταξύ σχολείων των περιοχών παρέμβασης. Μέσω μιας διομότιμης προσέγγισης, το έργο φιλοδοξεί να συνδέσει Ρομά μαθητές, εκπαιδευτικές και τοπικές κοινότητες ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή, τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα των κοινοτήτων στο σύνολό τους.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.