Οι μαθητές του Στ2 εργάστηκαν ομαδικά με παιγνιώδη τρόπο στο πώς γράφεται σωστά μία παράγραφος στο πλαίσιο της διδασκαλίας επιχειρηματολογικών κειμένων και της ομαλής μετάβασης στο Γυμνάσιο για το μάθημα της Γλώσσας.
“Τι περιλαμβάνει μία σωστή παράγραφος; Πώς αρχίζει; Πώς αναπτύσσεται; Πώς τελειώνει;” είναι μερικά από τα ερωτήματα τα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές. Οι απαντήσεις, βέβαια, βρίσκονταν σε έναν φάκελο, όπου υπήρχε κομματιασμένη μία τυχαία παράγραφος περιγραφικού κειμένου. Οι μαθητές συνεργάστηκαν βάζοντας σε σειρά τα δομικά μέρη της.
Έπειτα στην ολομέλεια αναλύσαμε και βρήκαμε ποιες λέξεις-κλειδιά μας οδήγησαν στην ανάπτυξη της παραγράφου και στο κλείσιμό της. Αφού διορθώθηκαν τυχόν λάθη, ονομάσαμε λεπτομερώς τα δομικά μέρη της παραγράφου (θεματική πρόταση-λεπτομέρειες-κατακλείδα) και προχωρήσαμε στο χρωματιστό βιβλιαράκι, όπου εφαρμόσαμε σταδιακά την θεωρία. Στο τέλος οι μαθητές ατομικά έφτιαξαν μια πλήρως δομημένη παράγραφο.
Η εμπλοκή των μαθητών κρίθηκε απαραίτητη για την εμπέδωση της θεωρίας. Εύχομαι να αποτελέσει οδηγό για τα επόμενα κείμενα!
Η δασκάλα,
Τσακανίκα Λυδία