ΧΕΙΜΩΝΑΣ!

Ο Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο μας είναι όμορφος, δημιουργικός και γεμάτος γνώσεις!

 

IMG 5045

Μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση, είδαμε χειμωνιάτικες εικόνες και μάθαμε καινούργια τραγούδια!

photo output 1

 

Αναφερθήκαμε στα μέσα θέρμανσης τα οποία χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να ζεσταθούν και φτιάξαμε το δικό μας τζάκι που διακοσμεί όμορφα την τάξη μας!

photo output 9

photo output 7

Κατηγοριοποιήσαμε τα μέσα θέρμανσης ανάλογα με το υλικό το οποίο μας ζεσταίνουν και επ’ ευκαιρίας μιλήσαμε για την φωτιά. Έτσι λοιπόν μάθαμε να τα διαχωρίζουμε:

Παίξαμε το παιχνίδι ζεστό-κρύο κρύβοντας ένα αντικείμενο μέσα στην τάξη!

 

photo output

μάθαμε τα μέσα θέρμανσης

Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον γνωστό μύθο του Προμηθέα που προσέφερε τη φωτιά στους ανθρώπους.

 

Επίσης, αναφερθήκαμε στα ρούχα που φοράμε τον Χειμώνα! Είπαμε ποια γνωρίζουμε και σε τι μας χρησιμεύουν!

IMG 5037

photo output 5

φτιάξαμε σκουφάκια

photo output 6

 

unnamed

και γαντάκια!

photo output 8

και κασκόλ!

 

Με αφορμή τα ρούχα του χειμώνα, διαβάσαμε ένα παραμύθι που μας δίδαξε το μεγαλείο της γενναιοδωρίας , της μεγαλοψυχίας ,της αγάπης ,της ανιδιοτέλειας και της προσφοράς .

Τα πλούτη χάνουν την αξία τους όταν βασιλεύει η απληστία ,η αλαζονεία και ο εγωκεντρισμός …Ένα πάπλωμα της Κυράς Παπλωματούς πρόσφερε  ζεστασιά ,θαλπωρή και στην παγερή μοναξιά και την παγερή καρδιά του Βασιλιά -Ρήγα  … Έσβησε μίση ,ζήλιες και κακίες …!

IMG 4845

 

Διαλέξαμε το ρόλο της παπλωματούς και μιλήσαμε για αυτά που θα θέλαμε κι εμείς να προσφέρουμε…

IMG 4847 1

photo output 2

Παίξαμε παιχνίδια με τα αξεσουάρ του χειμώνα …έπρεπε να βάλουμε σωστά τις κάλτσες μας!photo output 3

‘Έπειτα, κλείσαμε τα μάτια μας με κασκόλ και έπρεπε να ανακαλύψουμε ποιος φίλος μας φοράει το σκουφί!

Διαβάσαμε μια αστεία αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία ” Το κόκκινο πουλόβερ του γαιδαράκου“, όπως επίσης παρακολουθήσαμε μια όμορφη ιστορία στον υπολογιστή μας “Το γάντι“!  

(μπορείτε να την θυμηθείτε πατώντας πάνω στον τίτλο!)

Στο τέλος της ιστορίας τα παιδιά προσπάθησαν να θυμηθούν όλους τους ήρωες που μπήκαν μέσα σε αυτό και πιστέψτε μας η μνήμη τους λειτουργεί άριστα! Τα μηνύματα που περνάει η ιστορία μας είναι πολλά…Φιλία ,αποδοχή, κατανόηση, συμπόνια και η τρανταχτή απόδειξη της ελληνικής παροιμίας: “Εδώ …όλοι οι καλοί χωράνε!”

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Με το καινούργιο έτος ξεκίνησε και η λειτουργία της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης!

Μια δραστηριότητα που ξεκίνησε με πολύ χαρά από τα παιδιά και θα γίνει συνήθεια μας κάθε Παρασκευή, γιατί δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να διαλέξουν ένα βιβλίο της αρεσκείας τους και να το διαβάσουν ως υπεύθυνοι αναγνώστες και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους τόσο με τους γονείς όσο και με τους συμμαθητές τους όταν το επιστρέψουν.

Η ενασχόληση τους με το βιβλίο είναι ένας φυσικός τρόπος διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου που σίγουρα θα επηρεάσει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

Φυσικά δεν παραλείψαμε να συζητήσουμε τους κανόνες δανεισμού για την ομαλή λειτουργία της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης και οι μικροί μας μαθητές έδειξαν από την πρώτη εβδομάδα πως ξέρουν να τους τηρούν πολύ καλά!

Καλώς ήρθατε στον υπέροχο κόσμο των βιβλίων!

 

 

 

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ!

Την Δευτέρα 20-01-2025 μοιράστηκε η Βασιλόπιτα του Νηπιαγωγείου μας για την νέα χρόνια και όλα τα παιδάκια μας πήραν από ένα λαχταριστό κομμάτι!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κ. Ελένη Γεροντάκη, από το προσωπικό του σχολείου μας, που ετοίμασε με πολύ αγάπη την πίτα για τα παιδιά μας.

 

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ

 

Τυχερός φέτος ήταν ο μικρός μας μαθητής Αντώνης που βρήκε το φλουρί και μαζί με αυτό ένα μικρό δωράκι από εμάς!

 

Και του Χρόνου!!!!

 

*Μερικά από τα παιχνίδια που κάναμε μέσα στην τάξη ήταν να βρούμε τις διαφορές στην αλλαγή του χρόνου!

IMG 5033

αναπαραγωγή πρότυπου

 

IMG 5032

Φορέσαμε καπελάκια με αριθμούς το 2 0 2 5, χορέψαμε το “Πάει ο παλιός ο χρόνος “και με το σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να μπούμε στην σωστή σειρά ώστε να σχηματίσουμε το 2025!

 

IMG 5034

 

Τέλος διακοσμήσαμε την τάξη μας με μια όμορφη κατασκευή με αλουμινόχαρτο και κιμωλία!

 

IMG 5035

 

30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, όπως καθιερώθηκε από το 1100 μ.Χ..

Η γιορτή τους, από το 1842, λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, μια και οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της Εκκλησίας…

                   ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος!

Τρία υπέρλαμπρα αστέρια, προστάτες των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Προστάτες των Διδασκάλων και μαθητών/τριών όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης καθώς και των οικογενειών τους!

hq720

 

Στο Νηπιαγωγείο μας, για να τους τιμήσουμε,

μάθαμε τα ονόματά τους, αναφερθήκαμε στη ζωή τους, στην προσφορά τους στα γράμματα, είδαμε εικόνες…

IMG 4967

κάναμε σύνθεση εικόνας

 

IMG 4968

μάθαμε για την Βασιλειάδα του Μεγάλου Βασίλειου

 

IMG 4969

αφού τους παρατηρήσαμε, τους ξεχωρίσαμε ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους(άσπρο μούσι, ηλικιωμένος, πιο μακρύ μούσι, πιο νέος,κ.α)

 

 

IMG 4971

προσπαθήσαμε να καταλάβουμε κάποια από τα ρητά των 3 Ιεραρχών

 

…μάθαμε και την προσευχούλα,

Προσευχή για τους τρεις Ιεράρχες

Τα χεράκια μου σταυρώνω,

τη φωνούλα μου υψώνω

και σας παρακαλώ  θερμά,

Ιεράρχες ταπεινά:

Εσείς που είστε οι φωστήρες

και του κόσμου οι σωτήρες

φωτίστε κι έμενα το μικρό

να είμαι  πρώτο στο σχολειό.

Τέλος, φτιάξαμε τις κατασκευούλες μας για να τις πάρουμε μαζί στο σπίτι!

 

Τα παιδιά μας κόψανε, κολλήσανε και χρωμάτισαν!

 

IMG 4970

Κατασκευή καδράκι – κεράκι με εικονόλεξο από τα λόγια του Μ.Βασιλείου

 

IMG 4961

Βιβλιαράκι με τους 3 Ιεράρχες

IMG 4963

 

IMG 4959

IMG 4958

όπου πάνω είχε διάφορες πληροφορίες για τους 3 Ιεράρχες

 

Χρόνια Πολλά & Καλή Φώτιση!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !

Μια διαφορετική ημέρα σήμερα για τα παιδιά μας… μια όμορφη γιορτή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη του Άη Βασίλη που μόνο χαμόγελα και χαρά σκόρπισε με τη παρουσία του εκτός φυσικά από όμορφα δώρα!

Οι εκπαιδευτικοί και όλο το προσωπικό του 29ου Νηπιαγωγείου Ιλίου σας εύχονται Χρόνια Πολλά με υγεία και χαρές στις οικογένειές σας!

Δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην πολύτιμη συνδρομή και βοήθεια των γονέων που χάρις τη βοήθειά τους συνέβαλλαν η ημέρα αυτή να μείνει αξέχαστη στα παιδιά!!! Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

 

 

3 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας

photo output 19

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου, έδωσε την ευκαιρία να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.

Προβάλλοντας το εποπτικό μας υλικό και συζητώντας παράλληλα, τα μικρά μας αρχικά κατανόησαν τι σημαίνει «αναπηρία», τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ενώ εστιάσαμε στα δικαιώματα και στις δυνατότητές τους.  

 

photo output 26

photo output 24 photo output 23 IMG 3249

 

Γνωρίσαμε, την Αργυρώ, ένα κοριτσάκι σαν όλα τα άλλα που μπορεί να κάνει ό,τι και τα παιδιά της ηλικίας της ζώντας μια φυσιολογική ζωή, ενώ ήταν έκπληξη η αποκάλυψη πως… δε μπορεί να περπατήσει! 

photo output 25

Τα παιδιά ανέφεραν, στη συνέχεια, όλα αυτά που κάνει η Αργυρώ, συνειδητοποιώντας πως είναι περισσότερες οι ομοιότητες από τις διαφορές τους!

 

photo output 21

ζωγράφισαν την Αργυρώ με την φαντασία τους!

 

Η ιστορία της Αργυρώς βοήθησε τα παιδιά να αντιληφθούν πως τα άτομα με αναπηρία μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες της εκφάνσεις της ζωής!

Έπειτα, τα παιδιά δοκίμασαν να ζωγραφίσουν κι εκείνα με το στόμα και με τα μάτια κλειστά, αλλά και να περπατήσουν με τα μάτια κλειστά, κρατώντας ειδικό ραβδί ανάμεσα από εμπόδια…

photo output 22

 

 

photo output 20

δημιούργησαν το δικό τους αμαξίδιο

 

 

μέσω της όσφρησης..με τα μάτια κλειστά προσπάθησαν να βρουν το μανταρίνι…

 

photo output 17

 

 

Νοηματική!

 

 

Αφορμή για συζήτηση, στάθηκε η ιστορία της Δάφνης και της Γεωργίας…

photo output 14

 

 

Μάθαμε στην νοηματική τις λέξεις: μητέρα, πατέρας και σ ‘αγαπώ

 

photo output 15

 

photo output 16

 

Με την ευκαιρία αναφερθήκαμε στην εκστρατεία συλλογής πλαστικών καπακιών με σκοπό την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία από μερικά καπάκια και μια ατομική!

photo output 18

 

photo output 19

 

 

 

photo output 13

 

 

 Όλοι ίσοι και όλοι διαφορετικοί.

 

 

 

Αποχαιρετώντας το Φθινόπωρο..!

Με αφορμή την ανάγνωση της ιστορίας “Ο κλέφτης των φύλλων“, μάθαμε το γράμμα Φ.

 

photo output 10

ο κύριος Φθινοπωρούλης

Αρχικά, το σχηματίσαμε με τα παιχνίδια μας, με το δάκτυλο μας και φτιάξαμε τον δικό μας  Φθινοπωρούλη που διακόσμησε την τάξη μας!

 

photo output

Κόψαμε φύλλα και φτιάξαμε καδράκια με αντικείμενα που βρήκαμε στον κήπο του σχολείου μας!

 

Έπειτα, μιλήσαμε για την σπορά, κάθε πότε γίνεται, πως γίνεται, δείξαμε εικόνες πως ήταν στα παλιά χρόνια η διαδικασία αυτή και πως γίνεται σήμερα!

429eeb843d50a404b5e982abf6c34e4e

Διαβάσαμε το μικρό σποράκι!

photo output 1

 

Μάθαμε το τραγούδι ο Γεωργός !

 

“Ο γεωργός πάει στον αγρό”

Ο γεωργός πάει στον αγρό στον αγρό, στον αγρό

Ο γεωργός πάει στον αγρό πρωί σαν ξημερώσει.

Το χωράφι να οργώσει να οργώσει, να οργώσει

Το χωράφι να οργώσει πρωί σαν ξημερώσει.

Τώρα σπέρνει το σιτάρι…

Βροχή το πιάνει δυνατή…

Μες στον ήλιο μεγαλώνει…

Κι έρχονται και το θερίζουν…

Κι έρχονται και το μαζεύουν…

Κι έρχονται και το αλωνίζουν…

Κι ο μύλος θα τ’ αλέσει…

Κι έρχονται και το ζυμώνουν…

Κι ο φούρνος θα το ψήσει…

Ψωμί κυρά πάρε να φας

για να φας, για να φας

ψωμί κυρά πάρε να φας 

πρωί σαν ξημερώσει.

 

Γίναμε και εμείς μικροί αγρότες,

Πρώτα-πρώτα, μάθαμε για τον κύκλο ζωής του μικρού σπόρου..

από το σποράκι στο φυτό

που θα μας δώσει και πάλι

τον σπόρο τον μικρό….

photo output 12

photo output 11

και φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια!

 

photo output 4

photo output 2

κάθε λογής σποράκια..

 

Παρακολουθήσαμε πως μεγαλώνουν και τα φροντίσαμε ώσπου έγιναν!

 

photo output 6

photo output 5

ομορφύναμε τον κήπο μας!

 

 

Διαβάσαμε τον “Άουτς“, το μικρό σκαντζοχοιράκι και τις περιπέτειές του και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε από την αρχή την χρονική ακολουθία της ιστορίας!

photo output 9

 

photo output 8

Ζωγραφίσαμε τον σκαντζόχοιρο και τα αντικείμενα που γαντζώθηκαν στην πλάτη του!

photo output 7

 

 

 

 

H Ελιά!

Αναμφίβολα ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της ελιάς!

h elia

 

Αφορμή στάθηκε ένα παλαιό και σύγχρονο ελαιοτριβείο που επισκεφθήκαμε μέσα από φωτογραφίες, και κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας για την ΕΛΙΑ και τα παράγωγά της!

 

unnamed 93

unnamed 91

Μιλήσαμε για τον τρόπο χρήσης του λαδιού (μαγειρική, καντήλι, βάπτιση)

unnamed 92

 

unnamed 94

 

Βάλαμε σε σειρά την διαδικασία της Ελιάς!

 

unnamed 98

Ζωγραφίσαμε το λιομάζωμα και αντιγράψαμε την λέξη ΕΛΙΑ

 

unnamed 99

 

Το λιομάζωμα!

Συγκομιδή της Ελιάς από τα δέντρα του Νηπιαγωγείου μας!

 

unnamed 96 unnamed 97

 

Φτιάξαμε ομαδούλες και ζωγραφίσαμε μια μεγάλη ελιά με τα φύλλα της!

 

 

unnamed 2024 11 24T204620.837

 

unnamed 2024 11 24T204627.959

Παίξαμε παιχνίδι αρίθμησης με ελιές που φτιάξαμε με πλαστελίνη

 

unnamed 2024 11 24T204636.369

Επαναλάβαμε το παιχνίδι με τις αληθινές ελιές που μαζέψαμε!

 

unnamed 2024 11 24T204643.415

Χωρίσαμε σε ομάδες τις ελιές ανάλογα με το χρώμα τους και είδαμε ποιες ήταν οι περισσότερες και ποιες οι λιγότερες!

 

unnamed 2024 11 24T204650.312

κολλήσαμε τις αληθινές ελιές στο δέντρο που φτιάξαμε για να έχουμε την ελίτσα της τάξης!

 

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την Ελιά!

unnamed 100

 

Επιμείναμε στο λιομάζωμα του Θεόφιλου  και μάθαμε πότε έζησε, τι πίνακες προτιμούσε να ζωγραφίζει

 

b5a768e4

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο: Το μάζεμα των Ελαιών

 

Έπειτα τα παιδιά διάλεξαν ένα πρόσωπο από τον πίνακα αυτό και το μιμήθηκαν με την στάση του σώματος τους και την έκφραση τους σαν να βρίσκονταν μέσα στον πίνακα

 

unnamed 2024 11 24T211056.468 1

unnamed 2024 11 24T211103.252

φτιάξαμε κλαδί ελιάς από ελιές με πλαστελίνη

 

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι Ντίλι-Ντίλι το καντήλι 

 

unnamed 2024 11 24T211111.613

Κάναμε παιχνίδι μνήμης, βάζοντας τις εικόνες με την σειρά που ακούγονται στο τραγούδι

 

Τα ελιόψωμα μας!

 

unnamed 95

φτιάξαμε ελιόψωμα, ακολουθώντας το εικονόλεξο της συνταγής!

 

 

unnamed 2024 11 24T203855.136

ώρα για ζύμωμα!!!

 

unnamed 2024 11 24T211119.210

και έτοιμα για τον φούρνο…μοσχομύρισαν!

 

Με αφορμή για την ελιά μάθαμε για τον γνωστό μύθο σχετικά με την διαμάχη μεταξύ της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης.

 

Μάθαμε και το γραμματάκι Ε, από την ελιά!

 

cfbf9a9d3e24ec60b90657f0c14bb93a

 

Ολοκληρώσαμε μαθαίνοντας το τραγούδι της ΕΛΙΑΣ! Οι μικροί μας τραγουδιστές πόσο το χάρηκαν!

 

Δεντράκι ευλογημένο και πάντα φουντωτό

με τις ελιές γεμάτο,  είναι μες στον αγρό.

Λαδάκι για φαγάκι θα γίνουν οι ελιές

και φωτεινό καντήλι

θα ανάβουν οι εκκλησιές.

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο!

Η προσέγγιση της επετείου ξεκινά  μέσα από το βιβλίο “ Η κυρά- Δημοκρατία

unnamed 88

 

Η επέτειος της 17 Νοεμβρίου , μας έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης , της ελευθερίας, της υπεράσπισης των δικαιωμάτων.

 

Αρχικά, παρουσιάσαμε στα παιδιά μας δυο κορίτσια. Τα παιδιά πρώτη φορά άκουγαν τα ονόματά τους! Μας περιέγραψαν τα χαρακτηριστικά τους και αρχίσαμε να διαβάζουμε το παραμύθι.
unnamed 80

 

Συζητήσαμε μετά ποια τους άρεσε περισσότερο και κάπως έτσι αναφερθήκαμε στην πραγματική μάχη που έγινε ανάμεσα στην Δημοκρατία και την Δικτατορία με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου!

 

Παρατηρήσαμε εικόνες και περιγράψαμε τα γεγονότα.

 

unnamed 76

 

 

unnamed 89

 

 

 

Στη συνέχεια, κάναμε ατομικές και ομαδικές εργασίες !

unnamed 84

Εδώ …Πολυτεχνείο!

 

unnamed 78

Αναπαράσταση των φοιτητών μέσα από τον δικό μας Ραδιοφωνικό Σταθμό!

 

 

unnamed 82

Αποτυπώνοντας τις στιγμές του Πολυτεχνείου μέσα από μια παλιά μηχανή

 

 

unnamed 77

Σήμα Ειρήνης

 

 

Μάθαμε το γράμμα Δ και φτιάξαμε την δική μας κυρά- Δημοκρατία!

 

unnamed 79

unnamed 87

 

unnamed 90

η δική μας “κυρά-Δημοκρατία”

 

Ακούσαμε τραγούδια και κάναμε αναπαράσταση των φοιτητών στον ραδιοφωνικό σταθμό για να μπούμε στον παλμό των γεγονότων.

 Γιορτάσαμε την επιστροφή της Δημοκρατίας τραγουδώντας και χορεύοντας «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο».

 

Και φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην διαδηλώσουμε με τις ντουντούκες μας και τα πανό μας, στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας!

 

unnamed 83

Ζήτω η Δημοκρατία!

 

 

unnamed 75

 

 

 Μέσα από όλα αυτά, τα παιδιά μας έμαθαν πως πρέπει να διατηρούν την Ελευθερία του λόγου και της γνώμης τους, να εκφράζουν τις απόψεις και τις ιδέες τους χωρίς φόβο.

 

Έτσι θα ζουν πάντα ως ελεύθεροι άνθρωποι με κριτική σκέψη🕊️