Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου, έδωσε την ευκαιρία να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Προβάλλοντας το εποπτικό μας υλικό και συζητώντας παράλληλα, τα μικρά μας αρχικά κατανόησαν τι σημαίνει «αναπηρία», τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ενώ εστιάσαμε στα δικαιώματα και στις δυνατότητές τους.
Γνωρίσαμε, την Αργυρώ, ένα κοριτσάκι σαν όλα τα άλλα που μπορεί να κάνει ό,τι και τα παιδιά της ηλικίας της ζώντας μια φυσιολογική ζωή, ενώ ήταν έκπληξη η αποκάλυψη πως… δε μπορεί να περπατήσει!
Τα παιδιά ανέφεραν, στη συνέχεια, όλα αυτά που κάνει η Αργυρώ, συνειδητοποιώντας πως είναι περισσότερες οι ομοιότητες από τις διαφορές τους!
Η ιστορία της Αργυρώς βοήθησε τα παιδιά να αντιληφθούν πως τα άτομα με αναπηρία μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες της εκφάνσεις της ζωής!
Έπειτα, τα παιδιά δοκίμασαν να ζωγραφίσουν κι εκείνα με το στόμα και με τα μάτια κλειστά, αλλά και να περπατήσουν με τα μάτια κλειστά, κρατώντας ειδικό ραβδί ανάμεσα από εμπόδια…
μέσω της όσφρησης..με τα μάτια κλειστά προσπάθησαν να βρουν το μανταρίνι…
Νοηματική!
Αφορμή για συζήτηση, στάθηκε η ιστορία της Δάφνης και της Γεωργίας…
Μάθαμε στην νοηματική τις λέξεις: μητέρα, πατέρας και σ ‘αγαπώ
Με την ευκαιρία αναφερθήκαμε στην εκστρατεία συλλογής πλαστικών καπακιών με σκοπό την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία από μερικά καπάκια και μια ατομική!
Όλοι ίσοι και όλοι διαφορετικοί.