29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

παιδί σημαίνει….παιχνίδι

Οθωμανικός ζυγός και οι ήρωες του 1821

Μαρ 202016

Το διάστημα αυτό στα Ελληνικά Νηπιαγωγεία ένα θέμα μας είναι η 25η Μαρτίου 1821. Γνωρίζοντας το επίπεδο της ομάδας των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας θα προσπαθήσουμε βήμα βήμα να διδάξουμε το θέμα αυτό . Θα αναρτήσουμε υλικό στο παρών ιστολόγιο όπου αγαπητοί γονείς μπορείτε να το δείτε μαζί με τα παιδιά. Θα αναρτήσουμε ομαδοσυνεργατικά έγγραφα όπου μπορείτε να ανεβάζετε ζωγραφιές των παιδιών και σχετικές εργασίες.

Ξεκινώντας βήμα βήμα λοιπόν . Καθημερινά θα αναρτούμε αποσπάσματα της ιστορίας προσαρμοσμένα στο επίπεδο των δικών μας παιδιών

Μια φορά κι έναν καιρό στα χρόνια τα παλιά , ήταν μια όμορφη χώρα, ηλιόλουστη με θάλασσες και ψηλά βουνά. Με ανθρώπους χαμογελαστούς, περήφανους , εργατικούς, Δεν υπήρχαν αυτοκίνητα τότε, ούτε τρένα, ούτε αεροπλάνα. Δεν υπήρχε καν ρεύμα ηλεκτρικό . Οι λάμπες τους ήταν τα κεριά , μεταφορικό μέσον τα γαιδουράκια , τα μουλαράκια και τα άλογα. Οι μετακινήσεις σε πολύ κοντινά χωριά. Αν κάποιος έμενε σε ένα χωριό στα βουνά δεν είχε ταξιδέψει ως την θάλασσα. Αν κάποιος έμενε σε νησί , δεν ήξερε πως ήταν τα χιονισμένα βουνά. Δεν υπήρχαν πόλεις μεγάλες. Τα χωριά ήταν γεμάτα κόσμο και όλη η Ελλάδα είχε πολλά χωριά . Τα παιδιά γυρνούσαν ελεύθερα στο χωριό , έπαιζαν παιχνίδια διαφορετικά, κάποιες φορές βοηθούσαν το μπαμπά στα χωράφια ή τη μαμά στο ζύμωμα του ψωμιού . Τα κορίτσια μάθαιναν αργαλειό, κέντημα, έραβαν μόνες τους τα ρούχα , τα χαλιά του σπιτιού.Διαφορετική εποχή , διαφορετικός τρόπος ζωής. Μια εποχή χωρίς τηλεοράσεις και ίντερνετ , όμως με αγάπη και χαμόγελο εξάλλου τα παιδιά πάντα χαμογελούν σε κάθε εποχή.

Αυτή η χώρα όμως αντιμετώπισε ένα μεγάλο κίνδυνο. Και όλες οι διπλανές χώρες. Την Οθωμανική κατάκτηση. Οι Οθωμανοί , λαός από την Ανατολή έκανε επιδρομές, πολέμους δηλαδή κατακτώντας νέα εδάφη . Έτσι έφτασε στην Ελλάδα . Οι Έλληνες υποδουλώθηκαν στους Οθωμανούς. Σαν ένα πουλί στο κλουβί να ζήσει δεν μπορεί , έτσι και η Ελλάδα σκλαβωμένη 400 ολόκληρα χρόνια ήταν σαν αηδόνι στο κλουβί .

Στους παρακάτω χάρτες μπορείτε να δείτε την επέκταση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Η Ελλάδα έκανε μεγάλο αγώνα να ελευθερωθεί και στον παρακάτω χάρτη βλέπετε πόσα χρόνια έμεινε σκλαβωμένη κάθε περιοχή της Ελλάδας στους Οθωμανούς.Η Εύβοια έμεινε 400 στην σκλαβιά

Κατά την διάρκεια της Οθωμανικής σκλαβιάς οι Έλληνες δεν έχασαν την ελπίδα τους και την πίστη για την Ελευθερία.

Οι Οθωμανοί σκλάβωσαν τον τόπο μας όχι όμως την ψυχή των Ελλήνων. Έλληνες έγιναν κλέφτες και αρματωλοί ψηλά στα βουνά. Οι κλέφτες , όχι όπως τους εννοούμε σήμερα. Οι κλέφτες αυτοί δεν έκλεβαν. Στόχος τους ήταν να μην νιώθουν σκλαβωμένοι κι έτσι πήγαν στα βουνά . Σταδιακά και μέχρι την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα το 1821, οι κλέφτες, μαζί με τους αρματολούς, αποτέλεσαν τη μόνη στρατιωτική δύναμη της Ελλάδας η οποία μπορούσε να πολεμήσει επιτυχώς τον Οθωμανό  κατακτητή, χάρη στην επιτυχημένη εφαρμογή του κλεφτοπολέμου. Οι κλέφτες,  Ήταν ένοπλοι Έλληνες, που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ζούσαν στην ύπαιθρο και είχαν τα λημέρια τους σε δύσβατα μέρη. Οργανώνονταν σε μικρές ομάδες, η καθεμιά με τον καπετάνιο της και το δικό της μπαϊράκι. Οι συνθήκες διαβίωσής τους ήταν σκληρές, καθώς αναγκάζονταν να μετακινούνται και να βρίσκονται σε επιφυλακή συνεχώς. Η λέξη αρματολοί σημαίνει αυτοί που είχαν άρματα, άρματα σημαίνει όπλα. Οι αρματολοί σημαίνει αυτοί που είχαν όπλα. Κι ενώ στην αρχή τους αρματολούς τους έβαζαν οι Οθωμανοί για να πολεμήσουν τους κλέφτες, οι αρματολοί πολέμησαν μαζί με τους κλέφτες τους Οθωμανούς

.

.

ένας μεγάλος ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης γράφει στα απομνημονεύματα του.

Ο Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματά του (Καταγραφή Γ. Τερτσέτη, επιμέλεια Τάσος Βουρνάς, Αθήνα 1983, σ. 64.) είχε γράψει:

«Το “κλέφτης” ήτον καύχημα. Έλεγε “είμαι κλέφτης” και η ευχή των πατέρων ενός παιδιού ήτον να γίνη κλέφτης. Το “κλέφτης” εβγήκε από την εξουσία. Εις του πατρός μου τον καιρό, ήτον ιερό πράγμα να πειράξουν Έλληνα. Και όταν οι κλέπται ήρχοντο εις συμπλοκή με τους Τούρκους, όλοι οι γεωργοί άφηναν το ζευγάρι, και επάγαιναν να βοηθήσουν τους κλέπτας. Εις τας ημέρας μου επειράζοντο και Έλληνες ομοφρονούντες με τους Τούρκους. Όταν ήλθε ο Ανδρούτσος, ο πατέρας του Οδυσσέως, εγνωρίσθηκα εις την Μάνη, και τον εσυντρόφευσα έως εις την Κόρινθο. Εις τον κατατρεγμό μας, διά δεκαπέντε ημέραις ούτε εκοιμώμεθα ούτε ετρώγαμε, εσώσαμε τα φουσέκια, καθημέρα πόλεμο».

 

Στο παρακάτω βίντεο το τραγούδι Μάνα μου τα κλεφτόπουλα

και το τραγούδι Μαύρη ζωή που κάνουμε διασκευή από τον Λουκιανό Κηλαηδόνη

Αναρτούμε φωτογραφίες από το διαδίκτυο ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ήταν Έλληνας κλέφτης, καπετάνιος, στρατηγός με πρωταγωνιστικό ρόλο στην Επανάσταση του 1821,  Έμεινε γνωστός και ως Γέρος του Μοριά.

ένα βίντεο για τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη

Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης ήταν Έλληνας επαναστάτης, αρχικά υπήρξε σπουδαίος αρματωλός και στη συνέχεια έγινε  στρατηγός της Επανάστασης του 1821.

Ο Αθανάσιος Διάκος, ήταν ένας από τους Έλληνες πρωταγωνιστές ήρωες – οπλαρχηγούς του πρώτου έτους της Επανάστασης του 1821  στη Στερεά Ελλάδα.  Ο Ελληνικός Στρατός του απένειμε τιμητικά τον βαθμό του Στρατηγού.

Παράσταση θεάτρου σκιών

Ο Καραγκιόζης και ο Αθανάσιος Διάκος

https://youtu.be/01AZQGXm-fI

Ο Ρήγας Βελεστινλής ή Ρήγας Φεραίος θεωρείται εθνομάρτυρας και πρόδρομος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Το τραγούδι ο θούριος του Ρήγα Φερραίου στο παρακάτω βίντεο, τα παιδιά το αγαπούν πολύ

Ο Παπαφλέσσας ήταν κληρικός, πολιτικός και αγωνιστής, ήρωας της Eλληνικής Επανάστασης του 1821.

Ο Κωνσταντίνος Κανάρης  ήταν σημαντική μορφή του ναυτικού αγώνα κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821

Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα  ήταν Ελληνίδα ηρωίδα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

ένα βίντεο για την Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα

ο Νικηταράς

Ο Κίτσος Τζαβέλας

Ο Ανδρέας Μιαούλης  ήταν Έλληνας καραβοκύρης, δηλαδή πλοιοκτήτης, ο οποίος διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στην επανάσταση του 1821, ως διοικητής ναύαρχος του ελληνικού στόλου,

Ο Μάρκος Μπότσαρης ήταν στρατηγός και ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης του 1821

Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος Ήταν επιφανής αγωνιστής οπλαρχηγός της Επανάστασης του 1821

Ο Δημήτριος Υψηλάντης ήταν στρατιωτικός και αγωνιστής της επανάστασης του 1821. Το ίδιο και η Μαντώ Μαυρογένους

Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, (1792-1828), ήταν Έλληνας πρίγκιπας, στρατιωτικός,  και αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας.Για την Φιλική Εταιρία θα μιλήσουμε σε επόμενο μας μάθημα

Υπήρχαν φυσικά πολλοί ακόμα ήρωες. Ήρωες όλοι Έλληνες που δεν σκλάβωσαν την ψυχή τους κι αγωνίστηκαν για την Ελευθερία διώχνοντας τελικά τους Οθωμανούς και δημιουργώντας το Ελληνικό κράτος

Ένα βίντεο με πολλούς ήρωες του 1821

Αγαπημένα μας παιδιά μπορείτε να ζωγραφίσετε ότι θέλετε από το σημερινό μας μάθημα και να στείλετε τις ζωγραφιές σας στον παρακάτω σύνδεσμο

https://docs.google.com/document/d/1Qv8zz0we-TDFYZD0wrNAvmCPGrsPGLxzsN5BadVKRhw/edit?usp=sharing

Αναρτούμε φύλλα εργασίας ζωγραφιές -θυρεούς –  με ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης

Φύλλο εργασίας γλώσσα αντιστοίχηση πεζών κεφαλαίων

πίνακας διπλής εισόδου

αντιστοίχηση ήρωα και οδού

ζωγράφισε τον αγαπημένο σου ήρωα

αντιστοίχηση εικόνας με το όνομα και το επίθετο του ήρωα

ζωγράφισε το χάρτη της Ελλάδας

λύσε το κρυπτόλεξο

Στα παρακάτω φύλλα εργασίας συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν

Σταυρόλεξο με τους ήρωες του 1821

 

Αναρτούμε παιχνίδια μας στο διαδίκτυο με τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΡΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΎΝΔΕΣΜΟ

https://learningapps.org/watch?v=phnuc0ou220

ΈΝΑ ΚΟΥΊΖ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

https://quizizz.com/join/quiz/5e6f6cc25c4207001b43cefe/start?studentShare=true

ΚΑΙ ΠΑΖΛ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ 1821

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ

ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ

ΜΙΑΟΥΛΗΣ

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ

ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ

ΚΑΝΑΡΗΣ

ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ

ΚΙΤΣΟΣ ΤΖΑΒΕΛΑΣ

 

πίνακες ζωγραφικής με θέμα τους ήρωες του 1821

ο Καπετάν Ανδρούτσος, έργο του Θεόφιλου

ο Αθανάσιος Διάκος

ο Κατσαντώνης

Από αριστερά προς τα δεξιά: Μάρκος Μπότσαρης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, Αθανάσιος Διάκος. ‘Εργο του Θεόφιλου.

Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης

Ο Καπετάν Γκούρας

Αθανάσιος Διάκος,

ένας υπέροχος πίνακας του Αθανασίου Διάκου από τον Φώτη Κόντογλου

το στρατόπεδο του Καραισκάκη

διάφοροι πίνακες ζωγραφικής από ήρωες του  1821

Αφήστε μια απάντηση

Translate

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

«Αν θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με επιτυχία τώρα και στο μέλλον, θα πρέπει να τα μάθουμε να σκέφτονται για τους εαυτούς τους, να επιλύουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους. Αυτές οι ικανότητες κατακτώνται οταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν ενεργητικά το περιβάλλον, να επιλύουν πραγματικά προβλήματα που έχουν νόημα για αυτά και να συνεργάζονται με άλλους για την ολοκλήρωση εργασιών.Ολα αυτά τα παιδιά τα κάνουν όταν παίζουν»(Dodge Colker,1998)

Σαν σήμερα

  1. 15/06/1215: Η πρώτη μορφή διακήρυξης ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ο Ιωάννης ο Ακτήμων υπογράφει τη Magna Carta.

το mail του Νηπιαγωγείου μας είναι

mail@29nip-chalk.eyv.sch.gr.

τηλ. σχολείου και FAX 2221082095

Διεύθυνση: Νικοδήμου και Απόλλωνος Κάνηθος Χαλκίδα, ΤΚ 34100

ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ http:\\29nip-chalk.eyv.sch.gr

Νηπιαγωγοί : (προϊσταμένη) Μακρή Μαρία

marmak73@gmail.com

Λειβαδίτη Σοφία

jlivaditis75@gmail.com

κλικ στον σύνδεσμο και βρείτε στο χάρτη το νηπιαγωγείο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

 

Κοριτσάκι μου, θέλω νὰ σοῦ φέρω τὰ φαναράκια τῶν κρίνων νὰ σοῦ φέγγουν τὸν ὕπνο σου.Θέλω νὰ σοῦ φέρω ἕνα περιβολάκι ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη πάνω στὸ φτερὸ μιᾶς πεταλούδας νὰ σεργιανάει τὸ γαλανὸ ὄνειρό σου.

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 1. Να μοιράζεσαι τα πάντα. 2. Να παίζεις τίμια. 3. Να μη χτυπάς τους άλλους. 4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες. 5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου. 6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου. 7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον. 8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό. 9. Να κοκκινίζεις. 10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό. 11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο. 12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. 13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους. 14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό. 15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή… Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους. ROBERT FULGHUM.

Σκακιστική άσκηση



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων