29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

παιδί σημαίνει….παιχνίδι

η σημερινή μέρα 20 Μαρτίου

Μαρ 201920

Σήμερα μιλήσαμε για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 , το κρυφό σχολειό, τον ηρωισμό των αγωνιστών, την δυναμικότητα των γυναικών στον αγώνα, αλλά και για την αξία της Ειρήνης στον κόσμο . Η Ειρήνη που θέλει όλους φίλους χωρίς έχθρες και μίση. Μιλήσαμε επίσης και την γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και Κάναμε πρόβα για την γιορτούλα μας , λέγοντας τα ποιήματα μας.

Τα μεγάλα παιδιά ζωγράφισαν το χθεσινό πείραμα του Ερατοσθένη και είχαμε τηλεσυνάντηση με το 32ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά

Η σημερινή μέρα, μέρα του πειράματος του Ερατοσθένη , δυστυχώς ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και δεν μπορέσαμε να κάνουμε τις μετρήσεις μας.

Οι βασικοί όμως στόχοι της δραστηριότητας για τα παιδιά επιτεύχθηκαν την χθεσινή μέρα. Στόχοι μας η απόκτηση εμπειριών σχετικά με το πείραμα του Ερατοσθένη, οι μετρήσεις  διαφόρων αντικειμένων με όργανα όπως χάρακες και μεζούρες, οι επαφή τους με αριθμούς, η δημιουργία τριγώνων και γωνιών με το σώμα τους, η καταγραφή παρατηρήσεων, η κατανόηση της μετακίνησης της σκιάς και η αλλαγή του μήκους της σκιάς, η συνεχής μετακίνηση της σκιάς προς μία ορισμένη κατεύθυνση , η από κοινού προσπάθεια με κάποιο άλλο σχολείο. Σήμερα Επικοινωνήσαμε με το γυμνάσιο Κανήθου, το οποίο ευχαριστούμε πολύ, και μας δόθηκε η γωνία που μετρήσμε. 33 μοίρες. Στην ισημερία (2ο Μαρτίου ), η γωνία θα έπρεπε να είναι όσο το γεωγραφικό πλάτος της περιοχής, δηλαδή 38 μοίρες περίπου. Η απόκλιση 5 μοιρών πιστεύουμε ότι δικαιολογείται λόγω της μιας μέρας νωρίτερα του πειράματος.

Το πείραμα του σχολείου με το οποίο συνεργαζόμαστε δεν μπόρεσε επίσης λόγω συννεφιάς να κάνει το πείραμα σήμερα. Αύριο αν ο καιρός το επιτρέψει , και με βάση τις οδηγίες της επιτροπής θα κάνουμε και τα δύο σχολείο τις μετρήσεις μας τη σωστή ώρα , για να μπορέσουν τα παιδιά της μεγάλης τάξης του δημοτικού να κάνουν τις πράξεις για την περίμετρο της γης. Χρειάζονται και τις δικές μας μετρήσεις κι εδώ είναι ο στόχος και η χαρά  της συνεργασίας και επικοινωνίας.

Οι παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα μας από τις χθεσινές μετρήσεις

Μετρήσαμε τμήμα ράβδου 35 εκατοστών  που προεξέχει από ράβδο 70 εκατοστών στερεωμένη σε ορθογώνιο πάσαλο:

1η μέτρηση, ώρα:9:10 , μήκος σκιάς πρεξοχής ράβδου 53 εκατοστά 

2η μέτρηση, ώρα 10:00, μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 41 εκατοστά

3η μέτρηση, ώρα 10:50, μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 32 εκατοστά

4η μέτρηση, ώρα 11:22, μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 26 εκατοστά

5η μέτρηση, ώρα 12:00, μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 25 εκατοστά

6η μέτρηση, ώρα 12:34 , μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 23 εκατοστά 

7η μέτρηση, ώρα 12:40 , μήκος σκιάς προεξοχής ράβδου 25 εκατοστά 

Σήμερα είχαμε ακόμα μια φορά  τη δυνατότητα τηλε συνάντησης με το 32ο Δημοτικό σχολείο  Πειραιά, όπου ο κύριος Παπούλας , μαθηματικός και φυσικός , προσκεκλημένος το 32ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά, μίλησε στα παιδιά για τον Ερατοσθένη και το πείραμα του . Έκανε μάλιστα και ερωτήσεις (τις οποίες απάντησαν σωστά τα παιδιά μας ).

Στην τάξη σήμερα ζωγραφίσαμε την χθεσινή μας εμπειρία από το πείραμα του Ερατοσθένη

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Ευχαριστούμε τον μπαμπά του Κυριάκου για την κατασκευή που του ζητήσαμε . Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την δυνατότητα να εκτελέσουμε το πείραμα του Ερατοσθένη σε κλειστό χώρο και με φακό,  για να γίνει κατανοητό και από το προνήπια. Η κατασκευή αυτή θα μας βοηθήσει πολύ ( Το άνοιγμα στην μέση, το πηγάδι του Ερατοσθένη όπου θα βάλουμε καθρεφτάκι στην κάτω πλευρά του, και το πασαλάκι η ράβδος του Ερατοσθένη στην Αλεξάνδρεια. 

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ  ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 

Επαναλάβαμε σήμερα, Πέμπτη 21 Μαρτίου,  (μία μέρα μετά την Ισημερία, λόγω της χθεσινής συννεφιάς) το πείραμα του Ερατοσθένη. Αυτή τη φορά μετρήσαμε ένα ρολό από χαρτί κουζίνας. Το ύψος του 22,5.

πήγαμε στο γηπεδάκι της γειτονιάς, στερεώσαμε το ρολό , και κάναμε τη πρώτη μέτρηση 

Μετρήσαμε το μήκος της σκιάς στους εξής χρόνους 12:33 , 12:35, 12:39, 12:43

και βρήκαμε το μήκος της σκιάς σε κάθε μέτρηση

 

 

Στον χρόνο 12:35, βρήκαμε το μικρότερο μήκος σκιάς

Δώσαμε τις μετρήσεις μας  στους νέους μας φίλους στο 32ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά , και περιμένουμε τα αποτελέσματα του συνεργατικού μας πειράματος .  Τα μεγάλα παιδιά του Δημοτικού Θα κάνουν τους υπολογισμούς, θα λάβουν υπόψη τους τις μετρήσεις των δύο σχολείων  και θα μετρήσουν την περίμετρο της γης.

 

Με την ρόδα που μας έφτιαξε ο μπαμπάς του Κυριάκου

κάναμε ένα μικρό πείραμα για να δούμε σε κλειστό χώρο το πηγάδι του Ερατοσθένη , τη σκιά της ράβδου στην Συήνη , τη μεταβολή του μεγέθους της σκιάς του κονταριού και την μετακίνηση της ανάλογα με τη κίνηση του φακού

.

Αφήστε μια απάντηση

Translate

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

«Αν θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με επιτυχία τώρα και στο μέλλον, θα πρέπει να τα μάθουμε να σκέφτονται για τους εαυτούς τους, να επιλύουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους. Αυτές οι ικανότητες κατακτώνται οταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν ενεργητικά το περιβάλλον, να επιλύουν πραγματικά προβλήματα που έχουν νόημα για αυτά και να συνεργάζονται με άλλους για την ολοκλήρωση εργασιών.Ολα αυτά τα παιδιά τα κάνουν όταν παίζουν»(Dodge Colker,1998)

το mail του Νηπιαγωγείου μας είναι

mail@29nip-chalk.eyv.sch.gr.

τηλ. σχολείου και FAX 2221082095

Διεύθυνση: Νικοδήμου και Απόλλωνος Κάνηθος Χαλκίδα, ΤΚ 34100

ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ http:\\29nip-chalk.eyv.sch.gr

Νηπιαγωγοί : (προϊσταμένη) Μακρή Μαρία

Λειβαδίτη Σοφία

 

κλικ στον σύνδεσμο και βρείτε στο χάρτη το νηπιαγωγείο μας

 

Κοριτσάκι μου, θέλω νὰ σοῦ φέρω τὰ φαναράκια τῶν κρίνων νὰ σοῦ φέγγουν τὸν ὕπνο σου.Θέλω νὰ σοῦ φέρω ἕνα περιβολάκι ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη πάνω στὸ φτερὸ μιᾶς πεταλούδας νὰ σεργιανάει τὸ γαλανὸ ὄνειρό σου.

Σκακιστική άσκηση

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 1. Να μοιράζεσαι τα πάντα. 2. Να παίζεις τίμια. 3. Να μη χτυπάς τους άλλους. 4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες. 5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου. 6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου. 7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον. 8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό. 9. Να κοκκινίζεις. 10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό. 11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο. 12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. 13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους. 14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό. 15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή… Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους. ROBERT FULGHUM.



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων