29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

παιδί σημαίνει….παιχνίδι

από τα τα πρώτα ρούχα ως τον αργαλειό.

Ιαν 201929

Συνεχίζοντας το θέμα της εξέλιξης του ανθρώπου αναφερθήκαμε στα πρώτα ρούχα των ανθρώπων.

Στην αρχή ο άνθρωπος ψάχνει να βρει τρόπους να καλύψει το σώμα του για να προστατευτεί από το κρύο και τη βροχή, όπως τα δέρματα ζώων. Στην Παλαιολιθική εποχή,  άλειφαν το σώμα τους με λίπος από παχιά και μεγάλα ζώα για να προστατευτούν από το κρύο. Δεν συναντούμε ανθρώπους ντυμένους , στα πρώτα χρόνια της παρουσίας του ανθρώπου σε μέρη που υπήρχε πολύ ζέστη. Αργότερα ο άνθρωπος σκέφτηκε να καλύψει και το σώμα του και το πρόσωπο του από εχθρούς που ζητούσαν την λεία του ή την γη του. Έβαφε το πρόσωπό του , ή το σώμα του με φύλλα δέντρων, κλαδιά κα δέρματα ζώων. και έκανε τατουάζ όταν πήγαινε για κυνήγι για να μοιάζει με ορισμένα ζώα και να μην είναι από αυτά εύκολα αναγνωρίσιμος. Αργότερα ο άνθρωπος με το ντύσιμο του ήθελε να δείξει πως είναι καλύτερος από άλλους, έχει πιο πολλά προϊόντα και μεγαλύτερη δύναμη. Ήθελε να εντυπωσιάσει , να φοβίσει τους εχθρούς του και να τους νικήσει μέσα από τα ρούχα του.

Στην νεολιθική εποχή έφτιαχναν υφάσματα από δέρμα ζώων ή λινάρι. Σκουφιά, σανδάλια, κοσμήματα από δόντια ζώων ή κοχύλια. Μερικές φορές μια χάντρα ή μια γυαλιστερή πέτρα πίστευαν πως ήταν μαγικά. Δηλαδή όσοι φορούσαν χλαίνη λιονταριού πίστευαν πως γινόνταν δυνατοί σαν το λιοντάρι. Σήμερα Ρούχα υπάρχουν από βαμβάκι , από μετάξι , από μαλλί ζώων και σήμερα υπάρχουν ρούχα από πολλά υλικά που τα φτιάχνουν στα εργοστάσια.

Η υφαντική είναι μία παλιά τέχνη για να φτιάχνουν οι άνθρωποι ρούχα.

Δοκιμάσαμε κι εμείς να περάσουμε κορδέλες σε χαρτί που να μοιάζει με το πέρασμα της κλωστής από τον αργαλειό. (διδασκαλία μοτίβου πάνω κάτω )

η δραστηριότητα των μοτίβων θα συνεχιστεί στην ενότητα των μαθηματικών τις προσεχείς ημέρες

Tέλος , ένα διαδραστικό παιχνίδι για την ιστορία της ένδυσης που τα παιδιά μπορούν να παίξουν με την βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά στον παρακάτω σύνδεσμο

ιστορία της ένδυσης παιχνίδι

Αφήστε μια απάντηση

Translate

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Πρόσφατα άρθρα

«Αν θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με επιτυχία τώρα και στο μέλλον, θα πρέπει να τα μάθουμε να σκέφτονται για τους εαυτούς τους, να επιλύουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους. Αυτές οι ικανότητες κατακτώνται οταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν ενεργητικά το περιβάλλον, να επιλύουν πραγματικά προβλήματα που έχουν νόημα για αυτά και να συνεργάζονται με άλλους για την ολοκλήρωση εργασιών.Ολα αυτά τα παιδιά τα κάνουν όταν παίζουν»(Dodge Colker,1998)

το mail του Νηπιαγωγείου μας είναι

mail@29nip-chalk.eyv.sch.gr.

τηλ. σχολείου και FAX 2221082095

Διεύθυνση: Νικοδήμου και Απόλλωνος Κάνηθος Χαλκίδα, ΤΚ 34100

ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ http:\\29nip-chalk.eyv.sch.gr

Νηπιαγωγοί : (προϊσταμένη) Μακρή Μαρία

Λειβαδίτη Σοφία

 

κλικ στον σύνδεσμο και βρείτε στο χάρτη το νηπιαγωγείο μας

 

Κοριτσάκι μου, θέλω νὰ σοῦ φέρω τὰ φαναράκια τῶν κρίνων νὰ σοῦ φέγγουν τὸν ὕπνο σου.Θέλω νὰ σοῦ φέρω ἕνα περιβολάκι ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη πάνω στὸ φτερὸ μιᾶς πεταλούδας νὰ σεργιανάει τὸ γαλανὸ ὄνειρό σου.

Σκακιστική άσκηση

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 1. Να μοιράζεσαι τα πάντα. 2. Να παίζεις τίμια. 3. Να μη χτυπάς τους άλλους. 4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες. 5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου. 6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου. 7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον. 8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό. 9. Να κοκκινίζεις. 10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό. 11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο. 12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. 13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους. 14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό. 15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή… Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους. ROBERT FULGHUM.



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων