29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

παιδί σημαίνει….παιχνίδι

πειράματα για το σπίτι

Δημιουργήσαμε αυτή τη σελίδα για να μπορείτε να κάνετε πειράματα μαζί με τα παιδιά ώστε από την μια να περνάτε δημιουργικό χρόνο μαζί κι από την άλλη να επιτυγχάνονται στόχοι απόκτησης εμπειριών στις Φυσικές Επιστήμες . Δεν χρειάζεται να εξηγείται τα πειράματα. δίνουμε απλά εμπειρίες για προβληματισμό κι εύρεση λύσεων από τα παιδιά. μας ενδιαφέρουν οι εμπειρίες.

πρόσφατες  έρευνες  έχουν  δείξει  ότι  τα  παιδιά, από πολύ νωρίς,  αποκτούν  την
αίσθηση των φυσικών φαινομένων και να διαμορφώνουν τα πρώτα στοιχεία επιστημονικών εννοιών. Ο κόσμος της φυσικής είναι ο πραγματικός κόσμος που τα
περιβάλλει και αργά ή γρήγορα  προσπαθούν να εξηγήσουν και να εντάξουν  τα
φαινόμενα που παρατηρούν μέσα στην κοσμοαντίληψη που χτίζουν.Από  την  εκπαιδευτική  άποψη, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, υπάρχει μια
αυξανόμενη αποδοχή ότι η κατάλληλη επιστημονική δουλειά μπορεί και πρέπει να
αρχίσει  από  τις  νηπιακές  τάξεις. Η έρευνα του εγκεφάλου και οι μοντέρνες νευροεπιστήμες  έχουν  δείξει  ότι  η  μάθηση  σε  συγκεκριμένους τομείς συντελείται 
πιο αποτελεσματικά μέσα σε μια κρίσιμη περίοδο που αρχίζει νωρίς στη ζωή.  Αυτή
η κρίσιμη περίοδος που ονομάζεται ‘παράθυρο ευκαιρίας’  αρχίζει να κλείνει γύρω
στην ηλικία των εννέα ετών αλλά για τις πιο απαραίτητες επιστημονικές δεξιότητες
το παράθυρο φαίνεται να κλείνει ακόμη νωρίτερα. Οι ερευνητές συμφωνούν ότι οι Φυσικές  Επιστήμες  στις  μικρές  ηλικίες  είναι  ένα  αποτελεσματικό μέσο για την
ανάπτυξη  επιστημονικής  σκέψης  και  συνεισφέρει  στη  διαμόρφωση  ενός
υποβάθρου το οποίο θα οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση δύσκολων επιστημονικών  εννοιών  και  επιστημονικών  φαινομένων  που  τα  παιδιά  θα μελετήσουν αργότερα με έναν πιο τυπικό τρόπο

πείραμα μαλακό διάφανο αυγό 

θα χρειαστείτε: δύο αυγά, 2 γυάλινα βάζα-φλιτζάνια, λίγο νερό, ξύδι
πείραμα: βάλτε ένα ωμό αυγό σε ένα βάζο με νερό βρύσης και το δεύτερο αυγό σε ένα ποτήρι με ξύδι. τα αυγά μοιάζουν ακριβώς ίδια. σωστά? αφήστε τα στην άκρη για 48 ώρες και  δείτε το αποτέλεσμα του πειράματος… όποιο παιδί το κάνει ας φέρει το αυγό στο σχολείο (ας φέρει και τα δύο αυγά να τα συγκρίνουμε)
πείραμα μπαγιάτικα αυγά και φρέσκα.ποιο ξέρει κολύμπι? 
αφήστε δύο αυγά να μπαγιατέψουν για 30 ημέρες. (δύο σε περίπτωση που κάποιο από αυτά σπάσει). Όταν περάσουν οι 30 μέρες βάλτε σε μια λεκανίτσα με νερό  το μπαγιάτικο αυγό κι ένα φρέσκο αυγό. όποιο παιδάκι το κάνει να μας πει αν τα αυγά επιπλέουν ή βυθίζονται , ποιο επιπλέει, ποιο βυθίζεται , ή αν βυθίζονται ή επιπλέουν και τα δύο. σημειώστε σε ένα χαρτί τις μέρες και κάθε μέρα το ίδιο το παιδί να σβήνει μία μέρα, ώστε να ξέρει μόνος του πόσες μέρες απέμειναν ως τις 30. κάτι σαν ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
 πείραμα επίπλευσης αυγών 
βάλτε σε μια λεκανίτσα με νερό ένα φρέσκο αυγό , δοκιμάστε αν επιπλέει ή αν βυθίζεται. ρίξτε μέσα μπόλικο ψιλό αλάτι και δοκιμάστε πάλι αν επιπλέει πάλι ή αν βυθίζεται..μοιραστείτε μαζί μας τα αποτελέσματα του πειράματος
στριφογυρίζοντας τα αυγά 
πάρτε ένα ωμό κι ένα βραστό αυγό και στριφογυρίστε τα. ποιο από τα δύο στριφογυρίζει πιο γρήγορα? ποιος είναι ο νικητής? κάνετε πρόβλεψη πριν κάνετε το πείραμα
αλάτι και ξύδι σε νομίσματα
βάλτε σε ένα μπολ άσπρο ξύδι και μπόλικο αλάτι , ρίξτε μέσα νομίσματα που έχουν χάσει τη λάμψη τους κι αφήστε εκεί για 24 ώρες. κατόπιν βγάλτε τα , περάστε τα με ένα πανάκι που θα το μουλιάσετε στο υγρό αυτό και φέρτε τα νομίσματα στο Νηπιαγωγείο να δούμε αν άλλαξε κάτι στα νομίσματα. βγάλτε μια φωτογραφία τα νομίσματα πριν και μετά
πείραμα με τσόφλι ωμού αυγού και ξύδι 
δείτε το παρακάτω βίντεο

πείραμα πορτοκάλια επιπλέουν ή βυθίζονται? 

βάλτε σε μια λεκάνη με νερό ένα πορτοκάλι με φλούδα, ένα πορτοκάλι χωρίς φλούδα(καθαρίστε το πορτοκάλι να φύγει η φλούδα), και πέστε μας στο Νηπιαγωγείο ποιο από τα δύο πορτοκάλια ξέρει κολύμπι . μπορείτε ν το εμπλουτίστε και με μανταρίνια ή λεμόνια

κατασκευάστε έναν πνεύμονα ψεύτικο και όποιο παιδάκι το κάνει να το φέρει στο Νηπιαγωγείο να μάθουμε πως λειτουργούν οι πνεύμονες. η λειτουργία του σώματος είναι μέσα στα επόμενα θέματα μας.

μια υπέροχη κατασκευή για την μεταβολή της πίεσης. αν το φτιάξετε φέρτε το στο Νηπιαγωγείο. δείτε το βίντεο παρακάτω

για τα συναισθήματα , γεμίστε ένα μπαλόνι με αλεύρι , πάρτε ιδέες από το παρακάτω πείραμα, ζωγραφίστε στα  μπαλόνια σας διάφορες φατσούλες συναισθημάτων και όσοι τα κάνετε φέρτε τα στο νηπιαγωγείο να μαντέψουμε τα συναισθήματα

ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι , τα αυτοκόλλητα μπορεί να έχουν οποιοδήποτε θέμα φυσικά

παιχνίδι για την δύναμη του αέρα

 

αυτοκίνητο μπαλονοκίνητο

κι άλλο παιχνίδι για την ενότητα του αέρα

μια κατασκευή με πλαστικό γάντι και αέρα

πείραμα μεταβολής πίεσης

 

Translate

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Πρόσφατα άρθρα

«Αν θέλουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με επιτυχία τώρα και στο μέλλον, θα πρέπει να τα μάθουμε να σκέφτονται για τους εαυτούς τους, να επιλύουν προβλήματα και να συνυπάρχουν με τους άλλους. Αυτές οι ικανότητες κατακτώνται οταν τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν ενεργητικά το περιβάλλον, να επιλύουν πραγματικά προβλήματα που έχουν νόημα για αυτά και να συνεργάζονται με άλλους για την ολοκλήρωση εργασιών.Ολα αυτά τα παιδιά τα κάνουν όταν παίζουν»(Dodge Colker,1998)

το mail του Νηπιαγωγείου μας είναι

mail@29nip-chalk.eyv.sch.gr.

τηλ. σχολείου και FAX 2221082095

Διεύθυνση: Νικοδήμου και Απόλλωνος Κάνηθος Χαλκίδα, ΤΚ 34100

ΔΙΕΎΘΥΝΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ http:\\29nip-chalk.eyv.sch.gr

Νηπιαγωγοί : (προϊσταμένη) Μακρή Μαρία

Λειβαδίτη Σοφία

 

κλικ στον σύνδεσμο και βρείτε στο χάρτη το νηπιαγωγείο μας

 

Κοριτσάκι μου, θέλω νὰ σοῦ φέρω τὰ φαναράκια τῶν κρίνων νὰ σοῦ φέγγουν τὸν ὕπνο σου.Θέλω νὰ σοῦ φέρω ἕνα περιβολάκι ζωγραφισμένο μὲ λουλουδόσκονη πάνω στὸ φτερὸ μιᾶς πεταλούδας νὰ σεργιανάει τὸ γαλανὸ ὄνειρό σου.

Σκακιστική άσκηση

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο μας

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 1. Να μοιράζεσαι τα πάντα. 2. Να παίζεις τίμια. 3. Να μη χτυπάς τους άλλους. 4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες. 5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου. 6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου. 7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον. 8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό. 9. Να κοκκινίζεις. 10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό. 11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο. 12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. 13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους. 14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικάδεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό. 15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή… Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με άλλους. ROBERT FULGHUM.



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων