ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ 1821

Το σχολείο μας συμμετέχει στο Ψηφιακό Αρχείο του 1821.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές των τάξεων Ε΄ και Στ΄, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού του κάθε τμήματος, της διευθύντριας του σχολείου, καθώς και  τη συμβολή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, αναζήτησαν μνημεία, πλατείες, οδούς και  κτίσματα που θυμίζουν την επανάσταση του 1821 στην πόλη μας. Μικρό μέρος αυτών των εργασιών συμπεριλαμβάνεται στο Ψηφιακό Αρχείο 1821.

Περιηγηθείτε στο Ψηφιακό Αρχείο: https://1821.digitalarchive.gr/

 Για να δείτε τη συμμετοχή του σχολείου μας, πατήστε στο χάρτη της Ελλάδας την κόκκινη κουκκίδα (χαρταετός), που βρίσκεται πάνω στο Νομό Θεσσαλονίκης:

https://1821.digitalarchive.gr/schools/

 

Tο Κέντρο Έρευνας για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (KEAE), με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από το 1821, σχεδίασε ήδη από το 2016 και έκτοτε συντονίζει ένα μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821: Ψηφιακό Αρχείο».
Το Ψηφιακό Αρχείο 1821 είναι ένα δυναμικό έργο που δεν τελειώνει το επετειακό έτος 2021, αλλά αντιθέτως θα διευρύνεται με νέες συνεργασίες και θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέο υλικό. Είναι επίσης ανοιχτό και διαθέσιμο τόσο στο ερευνητικό όσο και στο ευρύ κοινό για έρευνα, ξεφύλλισμα, διάβασμα και εμβάθυνση σε αυτή την περίοδο της ιστορίας.

Ένα δίγλωσσο θεματικό αρχείο για την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Στο Ψηφιακό Αρχείο 1821 ο επισκέπτης μπορεί
α/ να αναζητήσει υλικό όπως έγγραφα και άλλα αρχειακά τεκμήρια, έργα τέχνης, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, δημοτικά τραγούδια, βιβλία, κειμήλια κ.ά.,
β/ να διαβάσει επιστημονικές μελέτες που θέτουν νέα ερωτήματα και εμπλουτίζουν την επιστημονική έρευνα γύρω από το 1821 δίνοντας έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια σημασία της Ελληνικής Επανάστασης,
γ/ να εξερευνήσει ψηφιακά εκθέματα, τα οποία παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των ερευνών για την Ελληνική Επανάσταση, οπτικοποιώντας πληροφορίες και αξιοποιώντας νέους τρόπους ψηφιακής αφήγησης της ιστορίας,
δ/ να περιηγηθεί σε έναν δυναμικό χάρτη που καταγράφει ίχνη του 1821 στον δημόσιο χώρο (π.χ. μνημεία, ονομασίες δρόμων και πλατειών κ.ά.), και ο οποίος παράγεται από τη μαθητική κοινότητα της χώρας.