Ιούν 202216

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 14 Ιουνίου 2022, η αποχαιρετιστήρια γιορτή της Έκτης τάξης. Τα παιδιά όλου του σχολείου χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, καθώς και μια μοντέρνα χορογραφία υπέρ της ειρήνης. Ακολούθησαν μέσα σε κλίμα συγκίνησης οι αποχαιρετιστήριοι λόγοι του διευθυντή του σχολείου, του δασκάλου της τάξης και της προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων η οποία παρέδωσε στα παιδιά της Έκτης αναμνηστικά λευκώματα. Η γιορτή έκλεισε με όλα τα παιδιά του σχολείου να παραδίδουν δώρα στους συμμαθητές τους που αποχωρούν από το σχολείο, τα οποία είχαν ετοιμάσει στις τάξεις τους.

IMG 1450IMG 1456IMG 1445 IMG 1459

IMG 1457IMG 1451IMG 1438

IMG 1453    IMG 1448   IMG 1458IMG 1443 IMG 1446 IMG 1460IMG 1449

IMG 1447IMG 1441

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΥΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης του σχολείου μας, τη σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αυλές Συμπερίληψης, το οποίο εμπνεύστηκε και υλοποιήθηκε πρώτη φορά στη Βαρκελώνη από την αρχιτεκτονική ομάδα EqualSaree, ενώ στην Ελλάδα την ευθύνη υλοποίησης της φέρει η ΑΜΚΕ URBANA. Στόχος του εν λόγω προγράμματος η εξάλειψη διακρίσεων στο διάλειμμα και ο ανασχεδιασμός του προαυλίου από τους/τις μαθητές/τριες μέσα από προτάσεις βελτίωσης του χώρου, με σκοπό την παροχή περισσότερων επιλογών σε όλα τα παιδιά.

Τις δράσεις μας συνόδευαν προκαθορισμένες διαδικτυακές συναντήσεις ανατροφοδότησης μεταξύ των εκπαιδευτικών και της ομάδας URBANA.

Πριν εκκινήσουμε τις δραστηριότητες με τα παιδιά, κληθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουμε ερωτηματολόγια για την ανάδειξη των αντιλήψεων μας για τον προαύλιο χώρο. Εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά του, στη χρήση του από τους μαθητές/τριες και τις σχέσεις που δομούνται, τις σχέσεις και τη δυναμική που προωθούν στη σχολική κοινότητα και βέβαια το ρόλο του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος αυτής της δραστηριότητας να αποκτήσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βαθύτερη επίγνωση των προβλημάτων και των βελτιώσεων που επιδέχεται η σχολική αυλή.

Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τα παιδιά ζητώντας να καταγράψουν την εμπειρία τους από αυτή, δηλαδή μέσα από εικαστική έκφραση να αποτυπώσουν το χώρο της αυλής στο διάλειμμα και τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εκεί.

12

Αφού συζητήσαμε και κάθε παιδί μοιράστηκε την ατομική του εμπειρία από την αυλή, μας επισκέφτηκε η ερευνητική ομάδα URBANA για να μιλήσει με τα παιδιά και να τα βοηθήσει με κατάλληλες ομαδικές δραστηριότητες να περάσουν σε μια πιο σφαιρική και συλλογική αντίληψη της κοινωνιολογικής ταυτότητας της αυλής.

3

Η επόμενη δράση μας αφορούσε το άνοιγμα της τάξης μας στη σχολική κοινότητα, όπου και πραγματοποιήθηκε μια έρευνα με όλα τα παιδιά του σχολείου. Συγκεκριμένα, σε μεγάλες κατόψεις της σχολικής μας αυλής που αναρτήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο, οι μαθητές/τριες της Ε τάξης εναλλάξ και σε ρόλο ερευνητών ζήτησαν στα διαλείμματα από τα υπόλοιπα παιδιά να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη για το πού παίζουν συνήθως και ποια σημεία της αυλής δεν τους αρέσουν. Η συμμετοχή της σχολικής κοινότητας σε αυτή μας την προσπάθεια ήταν συγκινητική, καθώς ήταν καθολική από τις πρώτες μέρες κιόλας.

4

Τα παιδιά της Ε τάξης στη συνέχεια, έφεραν τις απαντήσεις στην ολομέλεια και δημιούργησαν κατηγορίες περιοχών βελτίωσης του προαύλιου χώρου.

Κατόπιν, πέρασαν σε δεύτερη έρευνα με βασικό ζητούμενο βελτιωτικές αλλαγές στη σχολική μας αυλή, ώστε να αφουγκραστούν τις επιθυμίες όλων των μαθητών/τριών. Και πάλι η συμμετοχή και το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο, και έτσι η έρευνα μας ολοκληρώθηκαν σε 2 μόλις μέρες με το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού να συμμετέχει με πολλές ιδέες!

5

Τα αποτελέσματα της δεύτερης αυτής έρευνας, έφεραν τα παιδιά στην τάξη και σε μια προσπάθεια να συνθέσουν αυτές τις ιδέες κατασκεύασαν σε δυάδες μικρές μακέτες αλλαγών στην αυλή, καθώς και μια ομαδική κοινή μακέτα με το πώς οραματίζονται το προαύλιο μας, ώστε να είναι πιο δημοκρατικό και να παρέχει ποικιλία επιλογών σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες με σκοπό ο χρόνος στα διαλείμματα να είναι ποιοτικός και ευχάριστος, απαλείφοντας συγκρούσεις και διακρίσεις. Τη μέρα αυτή μας επισκέφτηκε ξανά η ομάδα της URBANA που παρακολούθησαν από κοντά τις κατασκευές των παιδιών και μίλησαν μαζί τους για την εμπειρία τους από το πρόγραμμα.

6 7

Με τη νέα σχολική χρονιά δώσαμε υπόσχεση να παρουσιάσουμε το project  μας στο Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας αλλά και σε εκπρόσωπο της Σχολικής Επιτροπής. Στόχος μας μέσα από αυτή την άσκηση ενεργούς πολιτειότητας η ενδυνάμωση των φωνών των μαθητών/τριών μας, ώστε να ζητήσουμε μια μικρή χρηματοδότηση ή ακόμα και εθελοντική συμμετοχή για να προβούμε σε κάποιες μικρές αλλαγές, που θα φέρουν όμως μια πνοή ανανέωσης της αυλής μας, αλλά και του τρόπου που προαυλιζόμαστε και μοιραζόμαστε έναν από τους πρώτους δημόσιους χώρους, που καλούνται τα παιδιά μας να συμμετέχουν.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο     

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το σήμα του σχολείου φιλοτεχνημένο από τον ζωγράφο Γεώργιο Σταθόπουλο

logo31

Νίκος Γκάτσος

Νίκος Γκάτσος

Μια φορά κι έναν καιρό
όπως λεν’ τα παραμύθια
κυνηγούσα τ’ όνειρο
για να μάθω την αλήθεια... (Ν.Γ.)

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων