Σχέδιο Δράσης 2024-2025

 

Σχολική Μονάδα: 28ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – 9190448

Σχολικό Έτος: 2024-2025

ΤΙΤΛΟΣ:

“Μαζί στο Παιχνίδι της Μάθησης: Νηπιαγωγείο και Οικογένεια Χέρι-Χέρι!”

ΆΞΟΝΑΣ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΔΕΙΚΤΗΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ -ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Συντονιστής Δράσης: ΚΑΙΞΗ ΑΝΤΩΝΙΑ

Η αναγκαιότητα και οι στόχοι ενός σχεδίου δράσης με θέμα τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας είναι θεμελιώδεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, καθώς η συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο πλευρών συμβάλλει ουσιαστικά στη συναισθηματική και εκπαιδευτική τους π

Αναγκαιότητα του Σχεδίου Δράσης:

  1. Υποστήριξη Ολιστικής Ανάπτυξης του Παιδιού: Τα παιδιά επωφελούνται από ένα ενιαίο και συνεπές περιβάλλον μάθησης και ανάπτυξης, όταν υπάρχει συνέργεια μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Η οικογένεια παίζει κεντρικό ρόλο στην συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, ενώ το σχολείο συμβάλλει στην εκπαιδευτική και γνωστική του ανάπτυξη.
  2. Ενίσχυση Συναισθηματικής Ασφάλειας: Όταν οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στις σχολικές δραστηριότητες, τα παιδιά αισθάνονται περισσότερη ασφάλεια και υποστήριξη. Η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ οικογένειας και σχολείου ενισχύει την αίσθηση του παιδιού ότι βρίσκεται σε ένα σταθερό και φροντιστικό περιβάλλον.
  3. Βελτίωση της Επικοινωνίας: Συχνά, η έλλειψη επικοινωνίας μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις ή απομάκρυνση γονέων και εκπαιδευτικών. Το σχέδιο δράσης ενισχύει την ανοικτή και συνεχή επικοινωνία, έτσι ώστε οι γονείς να είναι ενημερωμένοι και να συνεργάζονται καλύτερα με το σχολείο.
  4. Συμμετοχή Γονέων στη Μάθηση: Η ενεργός συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία βοηθά στη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης στο σπίτι, γεγονός που ενισχύει την πρόοδο και την αυτοπεποίθηση των παιδιών.
  5. Προσαρμογή στις Ειδικές Ανάγκες των Παιδιών: Σε περιπτώσεις όπου το παιδί αντιμετωπίζει προκλήσεις στη μάθηση ή στην ανάπτυξη, η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι κρίσιμη για την παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης και καθοδήγηση

 

Οι στόχοι του Σχεδίου Δράσης θα είναι:

  1. Βελτίωση της Επικοινωνίας: Δημιουργία ανοικτών διαύλων επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, με τακτική ενημέρωση για την πρόοδο των παιδιών, τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και την καθημερινή τους συμπεριφορά.
  2. Ενίσχυση της Συνεργασίας: Ανάπτυξη μιας ουσιαστικής σχέσης συνεργασίας όπου το σχολείο και οι γονείς θα συνεργάζονται για την επίτευξη κοινού στόχου: την ανάπτυξη και πρόοδο του παιδιού.
  3. Προώθηση της Ενεργούς Συμμετοχής των Γονέων: Ενθάρρυνση των γονέων να συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές και κοινωνικές δραστηριότητες του σχολείου, ενισχύοντας την παρουσία τους στη ζωή του παιδιού εντός και εκτός σχολείου.
  4. Υποστήριξη της Συναισθηματικής Ανάπτυξης των Παιδιών: Μέσα από τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, στόχος είναι να υποστηριχθεί η συναισθηματική σταθερότητα και η κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου θα νιώθει αποδεκτό και ασφαλές.
  5. Ανάπτυξη Ενός Συνεκτικού Εκπαιδευτικού Πλαισίου: Μέσω της συνεργασίας με τους γονείς, επιδιώκεται να δημιουργηθεί μια ενιαία εκπαιδευτική κατεύθυνση για το παιδί, που θα συνδυάζει την εκπαιδευτική πρόοδο στο σχολείο με τη μάθηση στο σπίτι.
  6. Υποστήριξη στην Επίλυση Προβλημάτων: Προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν σχετικά με τη συμπεριφορά ή την απόδοση των παιδιών μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα όταν σχολείο και οικογένεια συνεργάζονται με αμοιβαίο σεβασμό και κατανόηση.

 

Συνολικά, το σχέδιο δράσης αυτό στοχεύει στην δημιουργία ενός θετικού, συνεργατικού και ενθαρρυντικού πλαισίου για τα παιδιά, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.