1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”

1ος θεματικός κύκλος ” Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο”.

Θεματική : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ -Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική : Συμπερίληψη ,αλληλοσεβασμός ,διαφορετικότητα

Τα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” στοχεύουν στην προώθηση του σεβασμού στον εαυτό και τους άλλους, καθώς και στην αποδοχή και αξιοποίηση της διαφορετικότητας. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν θεατρικό παιχνίδι, εικαστικά, μουσική, παραμύθια και συνεργατικές ασκήσεις για την κατανόηση των ομοιοτήτων και διαφορών, την καλλιέργεια θετικής αυτοεικόνας και την ανάπτυξη κοινωνικής συνείδησης και ευθύνης. 

Βασικοί στόχοι
  • Προώθηση του σεβασμού: 

    Ο σεβασμός στον εαυτό και στον Άλλον. 

  • Αναγνώριση της διαφορετικότητας: 

    Κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας ως αξία. 

  • Ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας: 

    Τα παιδιά να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ξεχωριστό άτομο με θετικές ιδιότητες. 

  • Κοινωνική συνείδηση: 
    Ανάπτυξη της ικανότητας να παρατηρούν και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά.
    1ο Εργαστήριο: “Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε”
    Στο πρώτο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε αισθησιοκινητικές δράσεις – χρήση σώματος για ζέσταμα (Ο καθρέφτης, Κάνε ό,τι κάνω,Φρουτοσαλάτα και άλλα πολλά παιχνίδια). Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ομαδικό κολάζ (Ο ήλιος της ομάδας μας) και σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν ό, τι τους αρέσει να κάνουν.
    2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7 1 8 1 9 110 111 12

2ο Εργαστήριο: “Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας”

Στο εργαστήρι αυτό δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας με ομαδικό κολλάζ και ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας τους κανόνες του συμβολαίου.

131416 15

 

3ο Εργαστήριο: “Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;”

Στο τρίτο εργαστήριο συζητήσαμε για την έννοια της διαφορετικότητας και ζωγραφίσαμε τις αρχικές ιδέες μας.

Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε φωτογραφίες από διαφορετικά ζώα και φυτά και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές.

17a 17b 17

 

4ο Εργαστήριο: “Ομοιότητες και διαφορές”

Σε αυτό το εργαστήριο παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” και χρωματίσαμε τον δικό μας Έλμερ.

Κάποια παιδάκια ζωγράφισαν και μόνα τους τον ελέφαντα. Στη συνέχεια, μάθαμε τη φωνούλα ΕΕΕΕΕΕ και την εντοπίσαμε στο φύλλο εργασίας με τον Έλμερ.

19 19a 22 2120

 

5ο  Εργαστήριο:  “Ο Picasso και  η Margaret  Keane  – Πρόσωπα  και  συναισθήματα”

Στο πέμπτο εργαστήρι παρατηρήσαμε προσωπογραφίες των δύο διάσημων ζωγράφων και συζητήσαμε τι παρατηρούμε, τι εκφράσεις και συναισθήματα φαίνονται. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τη δική μας προσωπογραφία όπως αυτές του Picasso και σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε πότε νιώθουμε χαρούμενοι και πότε λυπημένοι.

25a 1 25 26 26a 2423

 

6ο Εργαστήριο: “Η ΑΞΙΑ της διαφορετικότητας”

Στο τελευταίο εργαστήριο παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Το Κάτι Άλλο” και συζητήσαμε για τα συναισθήματα του διαφορετικού πλάσματος. Σε φύλλο εργασίας γράψαμε τις λέξεις του τίτλου του παραμυθιού στη σωστή σειρά και σε άλλο φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε πάνω στην πολυθρόνα διαφορετικά πλάσματα που θα μπορούσαν να χωρέσουν.

27 30 29 28 27a