Σχέδιο Δράσης

Το Σχέδιο Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του 28ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας  για το σχολικό έτος 2022-2023 είναι:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

( Οκτώβριος- Νοέμβριος)

Θέμα: «Οδική Ασφάλεια»

Τίτλος: «Καρδίτσα- η πόλη του ποδηλάτου»

Δεξιότητες: Δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες του νου, οργανωτική ικανότητα, κατασκευές κ.λ.π.

Στόχος: Να γνωρίσουν  τα νήπια τα μέσα μεταφοράς , να κατανοήσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας , να αντιληφθούν την σπουδαιότητα της  χρήσης του ποδηλάτου  στη ζωή μας.

 

2ος θεματικός κύκλος:  Φροντίζω το περιβάλλον

(Δεκέμβριος- Ιανουάριος)

Θέμα: « Το Δάσος»

Τίτλος: «Ερευνώ και προσπαθώ για το δάσος που αγαπώ»

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης, ζωής, του νου, της τεχνολογίας και της επιστήμης.

Στόχος: Να γνωρίσουν  τα νήπια  τον τρόπο που συνδέεται ο άνθρωπος με την φύση και να κατανοήσουν την σπουδαιότητά της.

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

(Φεβρουάριος- Μάρτιος)

Θέμα: «Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Τίτλος: «Αν όλα τα παιδιά της γης»

Δεξιότητες: Δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες του νου, ψηφιακός γραμματισμός, επίλυση προβλήματος, ανάπτυξη άμιλλας και συνεργασίας.

Στόχος: Να διδάξουμε στα νήπια τον αλληλοσεβασμό, την αξιοπρέπεια, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα μέσα σε κλίμα συνεργασίας και συνεργατικότητας.

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

(Απρίλιος- Μάιος)

Θέμα:STE(A)M

Τίτλος: «Το ταξίδι μιας σταγόνας»

Δεξιότητες: Δεξιότητες μάθησης, ζωής, του νου, της τεχνολογίας και της επιστήμης.

Στόχος: Να έρθουν τα νήπια σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική, την τεχνολογία. Να προβληματιστούν και να αναπτύξουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Ο κάθε κύκλος θα περιλαμβάνει 5 έως 7 εργαστήρια τα οποία θα εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων του σχολικού προγράμματος τρεις (3) διδακτικές ώρες κατανεμημένες σε δύο(2) με τρεις(3) φορές την εβδομάδα.

Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Όλες οι δράσεις θα έχουν ως επίκεντρο το παιχνίδι για να ενισχύσουν την αυτενέργεια, την αυτονομία και να κάνουν ευχάριστη την διαδικασία της μάθησης.