Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024
2ος θεματικός κύκλος:
Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία.
Υποθεματική: << Ψηφιακές δεξιότητες στη θεματική ενότητα του «Δημιουργώ και Καινοτομώ– Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία «STEAM»
Τίτλος: << Μικροί μετεωρολόγοι! >>
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες να προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και να τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα ενώ θα τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μια ποικιλία προτεινόμενων δραστηριοτήτων που έχει τους παρακάτω επιμέρους στόχους :
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Να περιγράφουν μεταβολές του καιρού και άλλα μετεωρολογικά φαινόμενα.
- Να συσχετίζουν τις καιρικές μεταβολές με τη ζωή των ανθρώπων.
- Να συλλέγουν δεδομένα μέσων μικρών ερευνών ή πειραμάτων και να τα οργανώνουν.
- Να διερευνούν πληροφορίες από διαφορετικές μορφές αναπαράστασης δεδομένων και να εξάγουν συμπεράσματα.
- Σύνδεση με την Τεχνολογία και τα ψηφιακά εργαλεία.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν όλοι οι μαθητές και των δυο Πρωινών Τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας.
Μερικές από τις δράσεις των μαθητών/τριών κατά την διάρκεια υλοποίησης των εργαστηρίων του Προγράμματος…
Με αφορμή τον καιρό της ημέρας ξεκινήσαμε συζητώντας για τα τα βασικά είδη καιρού
Το κάθε παιδί ζωγράφισε τον αγαπημένο του καιρό και το δικαιολόγησε …
Ομαδική εργασία “Ο αγαπημένος μου καιρός”
Ζωγράφισαν στον υπολογιστή είδη καιρού αξιοποιώντας το πρόγραμμα ζωγραφικής
Μετά το ατομικό φύλλο εργασίας καιρού που προτιμούν, συμπλήρωσαν ανάλογο ομαδικό γράφημα και στο τέλος μετρήσαμε τις επιλογές τους.
Μάθαμε για την Θερμότητα, θερμοκρασία και με τι την μετράμε … Τα θερμόμετρα
Κάναμε αντιστοίχιση κρύου ζεστού με το σωστό θερμόμετρο και μετρήσαμε την θερμοκρασία στις τάξεις μαςκαταγράψαμε τη θερμοκρασία ανά ήμερα …
Γίναμε Μετεωρολόγοι !!! δείχνοντας στο χάρτη της Ελλάδας Α, Δ, Β, Ν ή την πόλη μας (είχαμε δει δελτίο καιρού στο σπίτι και στη τάξη…
Μπήκαμε στη σελίδα της ΕΜΥ και είδαμε και τους δορυφόρους πως βοηθούν στην πρόγνωση, μάθαμε αυτή τη λέξη και κατασκευάσαμε το τροχό του καιρού και θερμόμετρο…
Παιχνίδια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής …. <<Η beebot χιονονιφάδα >>
Με τα παιδιά κατασκευάσαμε το ανάλογο δάπεδο για να μπορέσει να υλοποιηθεί η δραστηριότητα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με το Προγραμματισμένο ρομπότ δαπέδου την αγαπημένη μας μελισσούλα beebot που την κάναμε χιονονιφάδα και το ταξίδι της ξεκινά …
Τα παιδιά σε ομάδες ,μαθαίνουν με τις οδηγίες των εκπαιδευτικών να προγραμματίζουν το beebot ώστε κάθε φορά να το οδηγήσουν σωστά στον προορισμό του και να βρει το σωστό σύμβολο καιρού …. μετρώντας κάθε φορά τα σωστά βήματα και προς την σωστή κατεύθυνση. Η μελισσούλα- Χιονονιφάδα όταν φτάνει στον προορισμό της, ανατροφοδοτεί τα παιδιά αναβοσβήνοντας τα μάτια της και με τον χαρακτηριστικό της ήχο. Ο ενθουσιασμός μεγάλος και το σημαντικότερο τα παιδιά εισάγονται αβίαστα και μέσα από το παιχνίδι στην έννοια του προγραμματισμού και κατανοούν πολύ καλύτερα το προς επεξεργασία γνωστικό αντικείμενο.
Ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες και παιχνίδια που κάναμε με τα παιδιά ,είδαμε εικόνες , παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, μάθαμε τραγούδια ,διαβάσαμε ιστορίες ,κάναμε πειράματα , εξερευνήσεις και μεταδώσαμε δελτία καιρού …. γίναμε οι καλύτεροι μικροί Μετεωρολόγοι!!!
Ένα ακόμη εργαστήρι που συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό όλα τα παιδιά ολοκληρώθηκε με επιτυχία !!!
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2023- Ιανουάριος 2024































