Μάιος: Φυτά και έντομα

Τον μήνα Μάιο ασχοληθήκαμε με τα φυτά και τα έντομα. Ειδικότερα:

  • Είδαμε βίντεο και μιλήσαμε για τον ζωγράφο Βίνσεντ βαν Γκόγκ και τα παιδιά έφτιαξαν το έργο του «Τα ηλιοτρόπια»
  • Μιλήσαμε για τη ζωή των φυτών και τα μέρη τους και παίξαμε θεατρικό παιχνίδι, όπου κάποια παιδιά έκαναν τους καρπούς, άλλα τη βροχή, άλλα τον ήλιο και άλλα τον αέρα
  • Μετρήσαμε σε ένα φύλλο εργασίας το ύψος των λουλουδιών
  • Δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία με ανοιξιάτικο περιεχόμενο
  • Δημιουργήσαμε τον λαχανόκηπο μας στην αυλή, όπου φυτέψαμε ντομάτες, κρεμμύδια, αγγούρια, βασιλικό κ.α.
  • Ζωγραφίσαμε με τέμπερα το λαχανικό που φυτέψαμε
  • Είδαμε βίντεο και μάθαμε πολλά πράγματα για τα έντομα
  • Λύσαμε το πρώτο μας Κρυπτόλεξο σχετικά με τα έντομα
  • Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και φτιάξαμε ένα κολλάζ
  • Λύσαμε το σταυρόλεξο της πεταλούδας αναγνωρίζοντας τα γράμματα
  • Φτιάξαμε πεταλούδες με συμμετρία
  • Μιλήσαμε για τη μέλισσα που μας δίνει το μέλι
  • Δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία για τη μέλισσα και αντιγράψαμε λέξεις σχετικές με το έντομο
  • Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας σχετικά με τα γράμματα
  • Παίξαμε παιχνίδια αναγραμματισμού στον υπολογιστή
  • Και φυσικά τον μήνα Μάιο γιορτάσαμε την ημέρα της μητέρας, χαρίζοντας ένα μπρελόκ ξεχωριστό

1c107da8 b2b4 4a8d 8a7c a71444182615 2fb7a436 b651 46f6 a723 83299c627d94 20177897 65ca 49d6 9805 16215f4d45fd 5f09982c b381 4ac7 8006 e9e2f520f18f fe6f5aeb 0565 4f11 bdad 80268af8b7d5 7548b501 ed28 4b34 9b71 bf83b4516cb8 345eff03 470b 4503 8b26 57c9f788b61f 962f9ca9 a790 483e 8942 e07924d07b95 4c35bf1c 244a 41a9 865b e284b6dc9ea0 d23c234e 5540 4d58 8446 3640a5757be4 26969e76 ac3e 4f3b 8cd7 c7b2491c6861 0a2affcf 9614 46a5 a571 9dfc9f60f654 4d7363e0 a6f2 483a 9aee 619105a599b2 020cfbd7 938a 41da 8c12 aeeec96593f6 3b4c4681 fb20 4c74 9318 5d002bda975f 9928a6bc 1c4c 42ad b2a9 33dac7c52aa8 06a3a21c f391 4d24 b80b 878c849d0c34 615dde4c ee3f 40cd a5c8 2c9d7a716e34 11b1ee6e 5f33 4893 8dcd 3c422f7de22e 63413038 62b6 4fc0 b02e 449adc16c6fa 106073bc ee2e 4d68 92d8 5cb90a3b9bc4 b384f62a 5307 4e85 a849 148e7ce1954b

Απρίλιος: Πάσχα

Τον μήνα Απρίλιο μαζί με τα παιδιά μιλήσαμε για τις άγιες ημέρες του Πάσχα. Μιλήσαμε για τα θαύματα του Ιησού, για τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα. Παίξαμε πασχαλινή τρίλιζα, βάψαμε αυγά, φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και ζωγραφίσαμε για την πασχαλινή μας κάρτα.  Επίσης, παίξαμε στον υπολογιστή πασχαλινά παιχνίδι μνήμης και γλωσσικά παιχνίδια, όπου έπρεπε να βάλουμε σε σειρά τα γράμματα για να δημιουργηθεί μια λέξη σχετική με το Πάσχα.

487690887 1413120213198704 732367137278577895 n 486556282 2407926976233888 4657657463542706661 n 486562183 1042349021048791 6769351500615816447 n 487804759 2775543362628247 8393176550189021213 n 487737532 1753911308806220 1375320207456214392 n 487744078 1337934194181592 8119252858743229983 n 487422825 1186470776484998 3193956932746841154 n 487795563 635499436311358 6632982231661226182 n 487699344 650695437564654 5050290175384549338 n 487807800 613050791701818 4556972552641281848 n 487834186 1379841226265680 1489532186887916325 n 487986429 1862622977826348 8661920855705641006 n 483037470 1870760277083913 5867553568856865508 n 487986431 1439441660380196 2869802404860711790 n 482559799 2104497890013939 653460617589787272 n 485094661 1905192673587787 2660844336058347073 n

 

Μάρτιος: Επέτειος 25ης Μαρτίου και Σχολικός εκβοβισμός

Τον μήνα Μάρτιο ασχοληθήκαμε με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Μιλήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της βίας, αλλά και πως μπορούμε να την καταπολεμήσουμε. Μιλήσαμε για το πως νιώθει το θύμα, ο θύτης και πως άλλα άτομα που γνωρίζουν πως μπορούν να βοηθήσουν. Παίξαμε κουκλοθέατρο, διαβάσαμε παραμύθια, παίξαμε παντομίμα και ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε εντύπωση. Στο τέλος, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η φιλία πάντα νικάει τον φόβο του εκφοβισμού.

484493226 830276259305263 6079411577766532702 n 1 485084862 1018932339737276 4190023576602804440 n 1 485083709 673149395295989 5748679833604883541 n 1

Παράλληλα τον ίδιο μήνα γιορτάσαμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821 και για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Μιλήσαμε για τα γεγονότα της επανάστασης, για τους ήρωες και φτιάξαμε Τσολιάδες και Σουλιώτισσες. Φτιάξαμε μια ιστορική εφημερίδα με τα ιστορικά γεγονότα και πραγματοποιήσαμε και τη σχολική μας γιορτή.

485084147 1682831378993983 8898144356993782594 n 1 484056908 1179913710173674 8282548134422056722 n 1 482735738 3600460096914128 116313343671189170 n 1 484409846 670164465537147 669892140830814252 n 1 483494985 615992311303333 6749776200215830623 n 1 485084120 1166056971628583 188423600750856288 n 1 484516331 1176504220516272 6713987507826781769 n 1 485083989 658385470461554 2862610944202682443 n 1 485083683 1319718805975539 3198065092880790426 n 1 485083752 670216292187416 4942539123200321841 n 1

Νεότερη ανακοίνωση για τις εγγραφές των νηπίων για το σχολικό έτος 2025-2026

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025

Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021

Διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι γονείς και κηδεμόνες για την εγγραφή των μαθητών

  1. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  2. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του (τα όρια βρίσκονται στο τέλος της ανακοίνωσης).
  3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

  • τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή
  • τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους – Πρέπει να αναρτηθεί ψηφιακή μορφή αποδεικτικού δικαιολογητικού (π.χ. Λογαριασμός ΔΕΗ)
  • τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα
  • εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (07,45-08.00 π.μ), στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Επισήμανση – Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής μπορούν να φοιτήσουν μόνο τα νήπια που θα φοιτούν και στο ολοήμερο πρόγραμμα. Επιπλέον, η φοίτηση στο ολοήμερο πρόγραμμα είναι προαιρετική, καθώς άπτεται στην επιλογή του γονέα αν θα την επιλέξει. Όμως, η εγγραφή στο ολοήμερο πρόγραμμα αυτόματα σημαίνει υποχρεωτική φοίτηση. Τα παιδιά παρακολουθούν το πρόγραμμα του ολοήμερου σταθερά, όπως και το πρωινό πρόγραμμα. 
  • τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου»

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης,  οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, περιλαμβάνονται :

  • η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου – Συμπληρώνεται από τους γονείς. Το έντυπο βρίσκεται στο τέλος αυτής της ανακοίνωσης
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) – Συμπληρώνεται από τον παιδίατρο. Το έντυπο βρίσκεται στο τέλος αυτής της ανακοίνωσης
  • Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης,  οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο/e-mail που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.

Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

 

Μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, όπως περιγράφεται παραπάνω, η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου θα σας στείλει e-mail για την ημέρα και ώρα προσέλευσης σας στο σχολείο για την κατάθεση των δικαιολογητικών εγγραφής.

Ώρες επικοινωνίας με το νηπιαγωγείο: Καθημερινά από 12.10-13.00 μ.μ.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Εγγραφές νηπίων για το σχολικό έτος 2025-2026

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δεν έχει δημοσιεύσει, ούτε έχει αποστείλει ακόμα στα σχολεία την εγκύκλιο για τις εγγραφές των νηπίων για τη σχολική χρονιά 2025-2026. Από την επόμενη εβδομάδα αναμένουμε επίσημα την εγκύκλιο για να επιτραπεί στους γονείς η υποβολή αίτησης.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).

Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου

Τα όρια της σχολικής μονάδας του σχολείου μας είναι τα εξής:

Χάρτες

Στιγμιότυπο οθόνης 558

Σε αυτό το σημείο σας παραθέτουμε το link των πιο συχνών ερωτήσεων για την ορθή υποβολή της αίτησης εγγραφής του νηπίου και το εγχειρίδιο χρήσης υποβολής αίτησης εγγραφής για τους γονείς.

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/faq



Λήψη αρχείου

 

Φεβρουάριος: Τα σχήματα και οι απόκριες

Τον μήνα Φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα «Σχήματα» και φυσικά με τις Απόκριες που τις περιμέναμε πως και πως.

  • Παρατηρήσαμε το περιβάλλον μας και συνειδητοποιήσαμε πως σχήματα υπάρχουν παντού
  • Είδαμε βίντεο
  • Δημιουργήσαμε μια ζωγραφιά με σχήματα
  • Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας
  • Με το σώμα μας σχηματίσαμε τα σχήματα
  • Με αντικείμενα από την τάξη φτιάξαμε στο δάπεδο τα σχήματα
  • Παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια με μπαλόνια
  • Παίξαμε ένα διαφορετικό twister
  • Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε ποιο σχήμα κρατάμε
  • Είδαμε έργα του Βασίλι Καντίνσκι και φτιάξαμε με νερομπογιές τους δικούς μας κύκλους, όπως έκανε και εκείνος
  • Κάθε μέρα για έναν μήνα έπρεπε να δίνουμε τροφή στον Σχηματοπινάλα. Κάθε μέρα είχε διαφορετικό διατροφικό πλάνο με ποικιλία σχημάτων. Βλέπαμε την καρτέλα, επιλέγαμε τα σωστά σχήματα και του δίναμε το σχηματοφαγητό του
  • Φτιάξαμε ομαδική εργασία «Το σχηματοχωριό»
  • Φυσικά παίξαμε και παιχνίδια στον βιντεοπροβολέα
  • 474962453 1676163052939415 3640727659151405443 n 476165489 1234444555014163 1381726422946093923 n 475902729 548764978212036 5370837336514930851 n 476357693 3830802253897511 1857091534792435673 n 477765653 951875097158394 3309500496310047197 n 479688608 1286502515902426 8517104441968816569 n 476762874 493580867118437 7547169683779292470 n 478918314 2232031947191008 3325779709881175818 n 475818046 845219741022032 7372925226405719758 n 474882506 946105714317147 4345012815324904704 n 475365594 559618839870762 5986786183043951344 n 479996864 503569892410189 789114164466407694 n 476295063 1553681725341648 7490972609469336415 n 479969101 1829519161209191 6842584580819191908 n 476400903 1088377329971225 1632894318942485288 n 479983489 550233471362345 3410191709128782085 n 476410235 649633270848902 9035827754226868286 n 477413008 1133097154698630 2153421335068370509 n 477562813 1794353371401691 6970494781898031460 n

Χωρίς να καταλάβουμε πως πέρασε ο χρόνος, ήρθαν και οι Απόκριες που τόσο περιμέναμε!!!

  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Γλεντζοφλέβαρος» και μιλήσαμε για τον πιο μικρό μήνα του έτους. Δημιουργήσαμε και ένα ατομικό κολλάζ για τις χάρες του Φεβρουάριου
  • Μιλήσαμε με τα παιδιά για τα έθιμα της Αποκριάς και δημιουργήσαμε το Γαϊτανάκι με τους 12 μασκαράδες που αναπαριστούν τους 12 μήνες του χρόνου. Σε αυτή την εργασία είχαμε εκτυπώσει τα ονόματα των μηνών και είχαμε αφήσει κενά τα γράμματα Α, Ι, Ο  και Ε. Τα παιδιά έπρεπε να ακούσουν προσεχτικά, να σκεφτούν πιο γράμμα (φωνήεν) λείπει και να το γράψουν
  • Την Τσικνοπέμπτη την γιορτάσαμε με γέλιο και χαρά. Χορέψαμε στην αυλή παραδοσιακούς χορούς, όπως τη Σκούπα της Λέρου και το πως το τρίβουν το πιπέρι και άλλα καρναβαλικά τραγούδια. Φυσικά τιμήσαμε την ημέρα δοκιμάζοντας σουβλάκια με πιτούλα και πατάτες. Στο τέλος της ημέρας φύγαμε φορώντας τα Τρελο-σχηματο-καπέλα μας
  • Δημιουργήσαμε πολύχρωμους κλόουν με τέμπερα
  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Αρλεκίνος» και συζητήσαμε πολύ για τη σημασία που έχει η Φαντασία στη δημιουργία χειροποίητων πραγμάτων. Έπειτα, κόψαμε και κολλήσαμε σε σειρά την ιστορία του
  • Δημιουργήσαμε και μια ομαδική εργασία με τη στολή του Αρλεκίνου, φτιαγμένη από ρόμβους
  • Συμπληρώσαμε αποκριάτικα φύλλα εργασίας γλώσσας και μαθηματικών
  • Φτιάξαμε χαρταετούς σε σχήμα ρόμβου με τις ζωγραφιές των παιδιών
  • Τέλος, περάσαμε φανταστικά στο καρναβαλικό μας πάρτι μαζί με την ομάδα «La petite artists». Παίξαμε αυγοδρομίες, μιμηθήκαμε ζώα, περάσαμε από εμπόδια, χορέψαμε και δημιουργήσαμε με τέμπερες μια ομαδική εργασία. Φυσικά, κάναμε πασαρέλα και παρουσιάσαμε τις στολές μας

480004503 1681303432759572 3698414942557057208 n 480273892 872066578282804 6334091173868608271 n 475428451 1001735161812719 2365205436117090021 n 479032595 599762586197928 7797882840646539048 n 479514620 1544236779599897 4331475298829439108 n 479371126 4120032001559935 7733690663408814013 n 477016267 1357142995437840 449292254508976346 n 477636186 624435583523504 7405256974724617304 n 474018284 656631333467577 2796418606541636911 n 481047289 1179309400564417 8161936700849275877 n 480434649 630409026355637 1250011191654896199 n 479992203 1838952490293552 8326541351711011328 n 474044795 938700794915286 885304945220162885 n 480404151 1847279162674155 3451950747572256762 n 480382909 2239671183095921 702815215618414078 n 481361266 9718459844865012 862566786696420327 n 482329340 1162529158758041 215304842505691876 n 474044795 607451048840717 4114181582524845674 n 474940290 2068734146872362 2403926999353418207 n

Ιανουάριος: Χειμώνας και Πλανήτες

Μετά από τις γιορτές των Χριστουγέννων γυρίσαμε σχολείο και συζητήσαμε για τον χειμώνα και τις έντονες αλλαγές του καιρού. Δημιουργήσαμε ατομικά χειμερινά δεντράκια από βαμβάκι για χιόνι και απλώσαμε στην μπουγάδα μας τα χειμερινά μας ρούχα. Επίσης, κάναμε πειράματα για να δούμε γιατί αλλάζει η μορφή του νερού (πήξη-τήξη). Επιπλέον, φτιάξαμε δελτία καιρού και κάναμε προβλέψεις για τον καιρό της επόμενης μέρας.

472858775 1136997593954653 7556915206161692980 n 472866184 460387157131848 438779409186695528 n 472438151 573392788810799 311135805323092072 n 473649838 8972832256130232 8690423374143689295 n 473109337 1341808820323761 389499477876651981 n

Έπειτα, μιλήσαμε για τα πολικά ζώα . Είδαμε σχετικά βίντεο με την Αρκτική και την Ανταρκτική. Φυσικά, μας έκαναν εντύπωση οι πιγκουίνοι και αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι μαθηματικών, που παράλληλα εξασκεί και τον οπτικό συντονισμό και τη λεπτή μας κινητικότητα. Τα παιδιά προσπάθησαν να ψαρέψουν ψαράκια για να φάνε οι πιγκουίνοι. Επίσης, φτιάξαμε μια χειροτεχνία με τη γη και τα ζώα των δύο πόλων, την πολική αρκούδα και τον πιγκουίνο.

473180703 610602924992017 6017428292687383848 n 474127715 3985794811749288 6871336935179989995 n 471806433 2251517368582978 5481782934798519162 n

Επειδή μιλήσαμε αρκετά για τη γη τα ίδια τα παιδιά εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τους πλανήτες και το διάστημα. Συνεπώς συνεχίσαμε τον μήνα με τη θεματική «Το πλανητικό σύστημα». Μάθαμε τόσες πολλές πληροφορίες για τον ήλιο, τα ονόματα των πλανητών, το μέγεθος των πλανητών, για τις τροχιές, για τους αστερισμούς, για το φεγγάρι, τους αστροναύτες και για άλλα πολλά.

Τα παιδιά δημιούργησαν για πρώτη φορά μοτίβα, όπου έπρεπε να ζωγραφίσουν την εικόνα που έλειπε (ήλιος ή φεγγάρι). Έβαλαν τους πλανήτες σε σειρά με κριτήριο είτε το μέγεθος τους, είτε τη θέση τους από την ήλιο. Συνδημιούργησαν τους πλανήτες και έφτιαξαν ομαδικά μια μακέτα προσομοίωσης του πλανητικού συστήματος και με κολλάζ έφτιαξαν τον αστερισμό της Μεγάλης Άρκτου. Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» και έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους έκανε εντύπωση. Έπειτα, μιλήσαμε για το φαινόμενο της εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας. Με το σώμα μας αναπαραστήσαμε το φαινόμενο. Ένα παιδί έκανε τον ήλιο και κρατούσε φακό και άλλα δύο τη γη. Γυρνώντας γύρω τα παιδιά/γη βλέπαμε πότε ο ήλιος φώτιζε το ένα παιδί και πότε το άλλο. Επίσης. κόψαμε εικόνες από την ανατολή έως τη δύση του ήλιου και τις κολλήσαμε με τη σωστή σειρά από το πρωί έως το βράδυ. Φυσικά παίξαμε με το ρομποτάκι Bee-Bot για να επισκεφτεί όλους τους πλανήτες (παράλληλα κάναμε επανάληψη τα ονόματα των πλανητών). Στο τέλος της θεματικής φτιάξαμε πυραύλους με το όνομα μας και ήρθε στο σχολείο μας το Mini-Planetarium, όπου παρακολουθήσαμε την ταινία «Ο τυφλοπόντικας», ο οποίος είχε μεγάλη περιέργεια να βγει μέσα από τη γη και να πάει να εξερευνήσει το διάστημα.

474440758 1164202558403260 3900249358852255687 n 474227830 979503334042492 3607331362563246418 n 474664930 511118308682703 5871758034013010626 n 474085843 2359864711060695 5369652622412931260 n 474539985 1064484545452284 6054770242219934893 n 474942442 535949439461942 3933658161349312121 n 474857257 598714719435205 976146178619399150 n 474388759 965259611738809 6611241877248373332 n 473548076 537111742684693 9103461591567314037 n 475007098 968705478521796 2060157905137434415 n475642617 1144051490557399 4734752861125382633 n

Τέλος, τον μήνα Γενάρη κόψαμε τη βασιλόπιτα μας, η οποία μας άρεσε πολύ και ο τυχερός φίλος μας που του έτυχε το φλουρί πήρε δώρο ένα παραμύθι. Την ίδια μέρα μιλήσαμε για τους 3 Ιεράρχες, τους πατέρες των γραμμάτων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Είδαμε ένα βίντεο, μιλήσαμε για το έργο τους και φτιάξαμε μια χειροτεχνία για τα τιμήσουμε την ημέρα.

474033421 984007493616486 3759555174086514194 n 475381123 1170820964460361 2989711221250178265 n

Δεκέμβριος: Χριστούγεννα

Τον μήνα Δεκέμβριο ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με τη θεματική «Χριστούγεννα». Μιλήσαμε για την πιο όμορφη γιορτή και τη γέννηση του Χριστού. Στολίσαμε την τάξη μας και φτιάξαμε διάφορες χειροτεχνίες. Φτιάξαμε ξωτικά-ημερολόγια, γούρι για το 2025 με τη μορφή του Άι-Βασίλη, μια χριστουγεννιάτικη κάρτα χιονάνθρωπο και διάφορες χειροτεχνίες. Φυσικά, φτιάξαμε μελομακάρονα για να μυρίσει το σχολείο μας κανέλα, ζάχαρη και μέλι. Παράλληλα, κάναμε πρόβες για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, όπου όλα τα παιδάκια μας ήταν εξαιρετικά. Τέλος, την τελευταία μέρα του σχολείου είδαμε μια χριστουγεννιάτικη ταινία.

462548443 1067495561723942 5473882919347766183 n 462555079 1237373077518145 4683993413690687799 n 462543744 2749545748556403 233470233831650183 n 462576933 571785225798936 4330945796802877606 n 462572841 1106970137101815 1382190506538923728 n 462569980 1476215119713660 3618839066112909795 n 462562035 461464236618898 876144145885788546 n 462568460 940314354154458 8661401660008458804 n 462552415 1115308760301687 5931456143349788640 n 462558236 1080645850463480 286845947723127490 n 462576495 2010625152713107 679736871398549768 n 462572855 967844381827830 2807955083013667198 n 462569907 540123809023315 8131346928697739458 n 466034023 1629673040968316 354147955975457753 n 462571651 479734004731976 2039674947531736866 n 462558261 510524407998568 5531749805343326353 n

Νοέμβριος: Από τη σπορά…στην υγιεινή διατροφή

Ο Νοέμβριος σηματοδοτεί το τέλος του φθινοπώρου. Το φθινόπωρο είναι η εποχή που μας δίνει απλόχερα πολλούς καρπούς, σημαντικούς για τη διατροφή μας. Τον μήνα αυτόν λοιπόν ασχοληθήκαμε με τη σπορά, τα φρούτα του φθινοπώρου, την ελιά και τελικά με την υγιεινή διατροφή όπου μάθαμε πολύ σπουδαία πράγματα. Από τη γη παίρνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά, σπουδαία για τη διατροφή μας. Από το σταφύλι παίρνουμε τον μούστο, το πετιμέζι και τη σταφίδα. Εμείς, μαζί με τα παιδιά φτιάξαμε μουστοκούλουρα από πετιμέζι.

Έπειτα, μιλήσαμε για τη σπορά και για τον σπουδαίο καρπό της Ελιάς. Διαβάσαμε τον μύθο για το πως πήρε το όνομα της η Αθήνα, όπου μάθαμε πως η θεά Αθηνά δώρισε στους Αθηναίους Πολίτες τον σπουδαίο καρπό της Ελιάς, από τον τον οποίο παίρνουμε το λάδι. Μέσα στην τάξη μιμηθήκαμε το ράβδισμα της Ελιάς και φτιάξαμε και πολύ νόστιμα ελιόψωμα. Διαβάσαμε το παραμύθι «Η Σοφή Ελιά» και μετά ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση. Επίσης, κάναμε πειράματα με το λάδι και ως μικροί επιστήμονες κάναμε υποθέσεις. Έτσι, μάθαμε πως το λάδι δεν αναμειγνύεται με το νερό και πως το οινόπνευμα και το νερό εξατμίζονται πιο γρήγορα από το λάδι.

Αφού ολοκληρώσαμε τη σπορά και τους καρπούς του φθινοπώρου ασχοληθήκαμε με τη διατροφή. Είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και παίξαμε και κουκλοθέατρο με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Ειδικότερα, μιλήσαμε για τη μεσογειακή διατροφή. Δημιουργήσαμε στο δάπεδο την πυραμίδα της διατροφής και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες (δημητριακά, φρούτα/λαχανικά, κρέας/γαλακτοκομικά και λίπη/γλυκά) έπρεπε να συνεργαστούμε και να τοποθετήσουμε την κάθε τροφή στο σωστό επίπεδο. Έπειτα, από τις γνώσεις που λάβαμε ζωγραφίσαμε ένα υγιεινό πρωινό και ένα μεσημεριανό γεύμα δυναμωτικό. Επίσης, δημιουργήσαμε με τα παιδιά ατομικά σουπλά για να ακουμπούν το πιάτο με το φαγητό τους, όπου κάθε παιδί κόλλησε διάφορα υγιεινά τρόφιμα. Φυσικά, παίξαμε με το αγαπημένο μας ρομποτάκι BEE-BOT, το οποίο τα παιδιά το προγραμμάτιζαν για να πάει στις υγιεινές τροφές, αποφεύγοντας να περάσει πάνω από τα λίπη/γλυκά.

462541503 576276401572502 1084306620368427025 n 462555909 1233614417908793 4863663268861753384 n 462542683 1314670346560592 2447852516950915772 n 462554191 1641499533451000 6228564605066611329 n 462567936 1557523774895503 7630958202258648011 n462557249 8396518863804176 3301824222509310230 n 462548426 1328430135195111 3254447956783955644 n 462552405 1239087417325637 7120994067123156019 n 462558121 1103236404855178 2564136674157028226 n 462562015 3901118866824230 5148042631361257213 n 462563835 543027865032925 8214811752604672081 n 462571661 560866366752698 9115615511682212879 n 462583645 1230734658227701 1329212195875799554 n 462566352 493197653127255 865168585033584735 n 462543847 1028910589008040 8543357063655743689 n 462547734 1121575756347308 1256744196518261385 n462554195 27532927679684397 565109593745933002 n 462561845 373303779204299 9182365360738273382 n 462569968 1233275347968557 1669080095846472684 n 462565912 9147874128576806 2807063748149189983 n 462583188 9561325327229478 1741926390228706095 n 462572266 501905982870059 2887022109548984464 n 462585049 1089417872364610 668592738243301410 n 462566180 3852995421686038 759635385653079817 n

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου τα παιδιά συμμετείχαν και σε άλλες δραστηριότητες σχετικές με τα γράμματα (φωνήεντα), και τους αριθμούς. Είδαμε σχετικά βίντεο, σκεφτόμασταν λέξεις από κάποιο γράμμα, αναγνωρίζαμε τους αριθμούς στο ημερολόγιο και με τα σώματα μας φτιάχναμε τα γράμματα. Κάναμε επανάληψη τους αριθμούς 1-5 με το ρομποτάκι που μας αρέσει πολύ!!! Φυσικά, οι δραστηριότητες με τα γράμματα και τους αριθμούς έχουν και συνέχεια!!!

464675418 452475877885416 4766620839299010031 n 462572223 933367808122418 5830658963203420147 n 462559623 880794447456837 4466932053615797081 n 462559393 1260909368288253 6960919656822953985 n 462548558 557814013870155 545911586057146054 n 462547628 4012421362415223 4762964645527500706 n 467732395 587701243784266 2760274413446470012 n 462549015 550929327641747 4802709795444487393 n

Τον Νοέμβριο γιορτάσαμε και την Επέτειο του Πολυτεχνείου. Παίξαμε κουκλοθέατρο το  έργο της Ντενεκεδούπολης. Επίσης, διαβάσαμε το παραμύθι «Στο δάσος», το οποίο αναφέρεται στην έννοια της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Τα παιδιά κλήθηκαν να ψηφίσουν με άκρως δημοκρατικές διαδικασίες! Άραγε ψήφισαν την σοφή και δημοκρατική κουκουβάγια ή τον δυνατό και απόλυτο ελεφαντα; Στήσαμε το παραβάν, την κάλπη, εκτυπώσαμε τα ψηφοδέλτια και η εφορευτική επιτροπή κρατούσε την καρτέλα με το όνομα μας μέχρι να ψηφίσουμε. Στο τέλος η εφορευτική επιτροπή καταμέτρησε τις ψήφους και το αποτέλεσμα ήταν 10-6 υπέρ της κουκουβάγιας που εξ αρχής είχε εκλεχθεί δημοκρατικά από όλα τα ζώα. Μετά μιλήσαμε για την έννοια του βουλευτή. Και γίναμε και εμείς! Ανεβήκαμε στο βήμα και είπαμε πως αν γίνουμε βουλευτές θα:

  • Θα τρώμε πιο πολλά ντόνατς
  • Θα φυτεύουμε λουλούδια στους δρόμους
  • Θα έβαζα στα σχολεία όργανα γυμναστικής
  • Θα απαγόρευα τους πολέμους
  • Θα έτρωγα παγωτό βανίλια όλη τη χρονιά
  • Θα έφτιαχνα ωραία σπίτια για όλους τους ανθρώπους

462557394 1013838127447634 6304937108359425687 n 462555005 3026529170819798 5043397190990025327 n 462547724 901838828800513 8640529940781063306 n

Τέλος, στα τέλη Νοέμβρη παρακολουθήσαμε την παράσταση «Μια τελεία…είναι μόνο η αρχή». Μια απολαυστική ιστορία με χιούμορ και ευαισθησία που αφυπνίζει τη σημασία της ενσυναίσθησης  (να δίνουν αλλά και να δέχονται βοήθεια) και το πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να μοιράζονται τα προβλήματά τους με τους άλλους.

462561125 930327285198185 2850326391820329057 n

Οκτώβριος: Το σώμα μου

Τον μήνα Οκτώβριο ασχοληθήκαμε με το θέμα «Το σώμα μου». Μιμηθήκαμε με το σώμα μας το τραγούδι «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια» και σχηματίσαμε με τα τουβλάκια το περίγραμμα από το σώμα ενός φίλου μας. Έπειτα, συζητήσαμε για εξωτερικά μέρη του σώματος μας και ανταλλάξαμε σκέψεις για αυτά. Παράλληλα, σε ένα χαρτόνι που έδειχνε 2 παιδάκια αντιγράψαμε λέξεις που αφορούσαν το σώμα μας (π.χ. χέρι, πόδι κ.α)

462578357 1125744719119645 1822433064592776023 n

Έπειτα, 4 φίλοι μας με διαφορετικό ύψος σηκώθηκαν στην παρεούλα και τα υπόλοιπα παιδιά με τα τουβλάκια έφτιαξαν πύργους, όσο ήταν και το ύψος των παιδιών. Παρατηρήσαμε πως τα παιδιά είχαν διαφορετικό ύψος και συζητήσαμε γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό. Μα φυσικά, γιατί κάποια παιδάκια είναι μεγαλύτερα σε ηλικία και άρα είναι πιο ψηλά. Στη συνέχεια τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας για να συγκρίνουν τα ύψη των παιδιών.

462555254 1292472331756802 7820104055605094084 n462559687 1095273322114224 7102722473892244875 n

Σε μια άλλου τύπου δραστηριότητα τα παιδιά έκοψαν χαρτάκια και με αυτά σχημάτισαν το σώμα τους. Επίσης, έπαιξαν ένα κινητό παιχνίδι. όσο ακουγόταν η μουσική χόρευαν γύρω από κάρτες που έδειχναν διάφορες κινήσεις με τα μέρη του σώματος. Μόλις σταματούσε η μουσική, τα παιδιά έπρεπε να αναπαραστήσουν την κίνηση που τους έτυχε.

462551531 8711340562314751 6403908465189408038 n462570323 1760227998165380 6773603550012079232 n

Στη συνέχεια της θεματικής ασχοληθήκαμε με τις 5 μας αισθήσεις. Μάθαμε το όνομα τους «Όραση, όσφρηση, γεύση και ακοή και αφή» και τις αντιστοιχήσαμε με τα αντίστοιχα όργανα του σώματος (μάτια, μύτη, γλώσσα, αυτιά και χέρια). Συζητήσαμε γιατί τις χρειαζόμαστε και παίξαμε αρκετά αισθητηριακά παιχνίδια. Ειδικότερα, αφού κλείσαμε τα μάτια μας προσπαθήσαμε με βάση τις οδηγίες (π.χ. κάνε ένα βήμα μπροστά, σκύψε και ακούμπησε κ.τ.λ) να φτάσουμε σε έναν στόχο. Επίσης, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι πιάνουμε (ενώ είχαμε κλείσει τα μάτια μας) και προσπαθήσαμε να μυρίσουμε και να μαντέψουμε τι μύριζε η μύτη μας. Φυσικά, βάλαμε ήχους στον υπολογιστή και μαντεύαμε ποιος ήταν ο ήχος (βροχή, θάλασσα, περιπολικό, κεραυνός, γέλια). Με τα χέρια μας πιάσαμε τον μαρκαδόρο και γράψαμε το όνομα μας.

462558266 1099192295126318 5085193074154789168 n462558227 1110776664092524 6932602327310203603 n462575564 1656488784931172 3321188380932430262 n

Τον μήνα Οκτώβριο γιορτάσαμε και την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Φτιάξαμε μια όμορφη χειροτεχνία, το πολεμικό πλοίο «Έλλη», το οποίο βύθισαν οι Ιταλοί στην Τήνο. Παράλληλα κάναμε πρόβες για τη γιορτή μας. Επιπλέον, συμμετείχαμε ως σχολείο στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μια δραστηριότητα εμπνευσμένη από το «Κανόνι της Ειρήνης», μια παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα τον πόλεμο και την ειρήνη. Τα παιδιά έσπασαν τον κώδικα και βρήκαν τα κρυμμένα λουλούδια. Έπειτα, με δραστηριότητα προγραμματισμού χωρίς συσκευή, προγραμμάτισαν τα λουλούδια να φτάσουν στο κανόνι.

462558295 3934644536756827 4292022579992053031 n462555169 901329538171138 3520367315438151752 n 1