Εντυπώσεις των μαθητών από την επίσκεψη στο Sinlijarvi της Φινλανδίας

Οι μαθητές που ταξίδεψαν στην Φινλανδία απάντησαν ένα εκτενές ερωτηματολόγιο αναφορικά με την εμπειρία τους στο ταξίδι. Από την επεξεργασία αυτού του ερωτηματολογίου προέκυψαν τα εξής.
Ολοι τονίζουν με μεγάλη έμφαση τις καλύτερες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές που είχε το Φινλανδικό σχολείο γεγονός που διευκόλυνε την διεξαγωγή του μαθήματος.
«Το σχολείο στη Φινλανδία ήταν εντυπωσιακό. Ηταν τεράστιο σε μέγεθος και είχε όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και όχι μονο. Συγκεκριμένα μου έκαναν εντύπωση το γυμναστήριο με όλα τα απαραίτητα όργανα, το τεράστιο κλειστό γήπεδο μπάσκετ και βόλει, η αίθουσα μουσικής, ο χώρος μαγειρικής και η αίθουσα εκδηλώσεων» Γιώργος Αποστολόπουλος
Κατά τη γνώμη μου, η μεγαλύτερη διάφορα του σχολείου τους σε σχέση με το δικό μας σχολείο είναι ο τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός που διέθετε (audittorium, προτζέκτορες στις τάξεις, αίθουσα υπολογιστών κλπ) σε αντίθεση με το σχολείο μας, όπου τα μισά από αυτά που υπήρχαν εκεί δεν θα μπορούσε να τα φανταστεί ένας μέσος Έλληνας μαθητής» Νίκος Νικολαϊδης
«Θα ήθελα να υιοθετηθεί παρόμοιος τεχνολογικός εξοπλισμός με αυτόν που διέθεταν, φάνηκε να βοηθούσε πάρα πολύ στη μάθηση και στη διάδραση των μαθητών». Νίκος Μαυροκεφαλίδης
Επίσης επισημαίνουν και σχολιάζουν πολύ θετικά τις πιο φιλικές και λιγότερο τυπικές σχέσεις που έχουν οι φινλανδοί μαθητές με τους καθηγητές τους
«Η σχέση μαθητή-καθηγητή στη Φινλανδία ήταν ένα από τα πράγματα που μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Χαρακτηρίζεται από μεγάλη οικειότητα και απλότητα, αφού για παράδειγμα πολλοί μαθητές απευθύνονται στους καθηγητές με τα υποκοριστικά τους, αντίθετα με τα ελληνικά δεδομένα όπου η σχέσεις μέσα στην τάξη χαρακτηρίζονται από τυπικότητα» . Γιώργος Αποστολόπουλος
«Οι Φινλανδοί μαθητές είχαν εξαιρετικές σχέσεις με τους καθηγητές τους. Ένιωθαν οικεία μαζί τους και ένα παράδειγμα που το επιβεβαιώνει είναι ότι τους φώναζαν με το μικρο τους όνομα» Νίκος Νικολαΐδης
Επίσης όλοι συμφωνούν ότι η μέθοδος διαμεσολάβησης μεταξύ συμμαθητών μπορεί να εφαρμοστεί και στο ελληνικό σχολείο με καλά αποτελέσματα
«Η παρουσίαση του συστήματος αυτού περιελάμβανε ένα υποθετικό πρόβλημα μεταξύ μαθητών με έναν θύτη και ένα θύμα. Η μέθοδος του peer meditation ήταν μέσω ενός εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των δυο μαθητών να γίνει απόπειρα να επιλυθούν οι όποιες διαφορές υπάρχουν, χωρίς την παρέμβαση κάποιου ανώτερου (π.χ. διευθυντή). Πρόκειται για έναν ενδιαφέροντα τρόπο αντιμετώπισης ενδοσχολικών τριβών που θεωρώ ότι θα μπορούσε να αποφέρει αποτελέσματα και σε ένα δικό μας σχολείο» Γιώργος Αποστολόπουλος
«Αυτή η διαδικασία περιγραφικά αφαιρούσε τους καθηγητές από το προσκήνιο και εστίαζε στην επίλυση των προβλημάτων μεταξύ μαθητών μέσω διαλόγου. Θεωρώ ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει και στο δικό μας το σχολείο αφού δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στον χαρακτήρα των παιδιών μεταξύ των 2 χωρών» Νίκος Μαυροκεφαλίδης
Τέλος όλοι συμφωνούν ότι το ταξίδι ήταν για αυτούς μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία και θα συνιστούσαν και στους συμμαθητές τους να πάρουν μέρος σε ένα παρόμοιο πρόγραμμα.
«Φυσικά και θα τους το πρότεινα, διότι είναι μια εμπειρία ζωής και κανένας δεν πρέπει να χάσει μια τέτοια ευκαιρία είτε στη διάρκεια των σχολικών του χρόνων είτε στο πανεπιστήμιο. Tα οφέλη που έχει ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι πολυάριθμα και θα έπρεπε ο καθένας να έχει μια ευκαιρία σαν και αυτή που είχαμε εμείς» Νίκος Νικολαΐδης
«Το πιο σημαντικό όφελος απο τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα ήταν τα πόσα πολλά έμαθα για μία ξένη χώρα και το πόσους καινούργιους φίλους έκανα. Ηταν μία αξέχαστη εμπειρία.Φυσικά και θα πρότεινα στους συμμαθητές μου να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, διότι είναι μια απίστευτη εμπειρία. Πέρα απο τα όσα μαθαίνεις για την χώρα στην οποια ταξιδεύεις, γίνεσαι πιο κοινωνικός και κάνεις πολλές γνωριμίες». Χρύσα Λαμνή

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση