Στα πλαίσια της Μουσειακής εκπαίδευσης που υλοποιούμε φέτος στο 27ο Νηπιαγωγείο Λάρισας δημιουργήθηκε στα παιδιά ο προβληματισμός σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής μιας ανασκαφής.
Ψάχνοντας στην αποθήκη του σχολείου ανακαλύψαμε τυχαία έναν χάρτη που είχαν δημιουργήσει παιδιά κατά το παρελθόν ο οποίος απεικόνιζε τα σημεία για να ανακαλύψουμε έναν χαμένο θησαυρό. Ο χάρτης μας κινητοποίησε για να αρχίσουμε τις δράσεις μας ώστε να δώσουμε απαντήσεις στον προβληματισμό των παιδιών.
Έτσι λοιπόν χωρίς την παρουσία τους τοποθετήσαμε στο χώμα σε συγκεκριμένα σημεία της αυλής μας κομμάτια από πήλινα αντικείμενα.
Ακολουθώντας το χάρτη, τις κατευθύνσεις της αρχαιολόγου (μητέρα μαθητή μας) που μας καθοδηγεί στις δράσεις και με βιωματική προσέγγιση πραγματοποιήσαμε ανασκαφή των αντικειμένων από την αυλή του σχολείου.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, βρήκαν κομμάτια του χαμένου θησαυρού, τα καθάρισαν με πινέλα και τα έπλυναν.
Σε επόμενη φάση η αρχαιολόγος μας παρουσίασε τα εργαλεία και τις τεχνικές των αρχαιολόγων για τη συγκόλληση και τη συντήρηση των ευρημάτων από τις ανασκαφές.
Τα παιδιά σε ομάδες ξεχώρισαν τα κομμάτια, έκαναν τη σύνθεση των αντικειμένων και με μεγάλη χαρά παρέλαβαν το πτυχίο του αρχαιολόγου.
Για την υλοποίηση των δράσεων συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Σταυροπούλου Αλεξάνδρα, Λιούτα Παναγιώτα, Κυπριάδου Αγγελική, Μπίλλη Ελισάβετ, Μπρέτα Δήμητρα.