Στο πλαίσιο λειτουργίας του αναβαθμισμένου προγράμματος του ολοήμερου θα λειτουργήσουν στην 3η ζώνη του ολοήμερου και ώρες 16:00-17:30 οι παρακάτω «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι» με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα. Όλα τα υλικά που θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των ομίλων παρέχονται από το σχολείο.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΥπεύθυνος ομίλου ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ70
Δευτέρα 16:00-17:30
Στο πλαίσιο του ομίλου θα πραγματοποιηθεί γνωριμία με Έλληνες και ξένους συγγραφείς και ποιητές που ασχολήθηκαν με την λογοτεχνία για παιδιά. Με τη βοήθεια, άλλοτε της Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας και άλλοτε του διαδικτύου τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με κείμενα που απευθύνονται αποκλειστικά σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών μέσα από την αφήγηση, τη διήγηση και μέσα από διάφορες δραστηριότητες που έχουν στόχο να αναπτύξουν τη φιλαναγνωσία στους μαθητές/τριες και την επαφή τους με γνωστούς εκπροσώπους της παιδικής λογοτεχνίας.
ΑΙΣΩΠΟΣ- LAFONTAINE: ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΑΡΧΙΖΕΙ.”
Υπεύθυνη ομίλου ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΕ05
Τρίτη 16:00-17:30
Ο όμιλος των γαλλικών « Αίσωπος-Lafontaine το παραμύθι αρχίζει» θέτει ως στόχους :
Να εξοικειωθούν οι μαθητές με την Γαλλική Γλώσσα και κουλτούρα με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη
Να διδαχτούν στοιχεία του Γαλλικού πολιτισμού
Να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση των πολιτισμών και την διαπολιτισμικότητα μεταξύ των λαών (της Ευρώπης)
Να προσεγγίσουν τη γαλλική γλώσσα μέσα από τους μύθους διαθεματικά (ΤΠΕ, εικαστικά, κουκλοθέατρο)
Να αντιληφθούν τις κοινές ανά τον κόσμο ηθικές αξίες που διέπουν διαχρονικά τις
Να μπορούν να συνθέσουν ένα απλό κείμενο (με ίδιο ή μικρότερο βαθμό δυσκολίας για τον καθένα, ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο γλωσσομάθειας του κάθε μαθητή) στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής.
Για τους λόγους αυτούς αφού πάρουν πληροφορίες για τον Αίσωπο, τον Λαφονταίν και την εξέλιξη του μύθου από την αρχαιότητα ως την κλασσική Ευρώπη και αφού έλθουν σε επαφή με τους πιο γνωστούς μύθους του Λαφονταίν και του Αισώπου, ανιχνεύοντας κοινά στοιχεία και διαφορές και κάνοντας χρήση του μύθου στις δύο γλώσσες μέσα από κείμενα και δραματοποίηση ή/ και παρακολούθηση βίντεο θα δημιουργήσουν κολλάζ με τη χρήση εικόνων και φωτογραφιών θα παίξουν ακροστιχίδες , κρυπτολεξα, σταυρόλεξα κ.α και αναλόγως την ηλικία των μαθητών είτε θα δημιουργήσουν ένα αλφαβητάρι μύθων και ζώων είτε θα συνθέσουν ένα Haiku
Θα τους δοθούν ως υλικό:
Μύθοι του Jean de La Fontaine ·
Μύθοι του Αισώπου (σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή) ·
Λεξικό-Λεξιλόγιο
Καρτέλες με τους ήρωες ή /και με λέξεις/φράσεις- κλειδιά
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ – ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ& ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ
Υπεύθυνη ομίλου ΑΥΞΕΝΤΙΔΟΥ ΧΑΙΔΩ ΠΕ11 (ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
Τετάρτη 16:00-17:30
Στο πλαίσιο του ομίλου την 1η ώρα τα παιδιά θα ασχοληθούν με τον αθλητισμό και την 2η με τον χορό
1η Ώρα: ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Θα διδαχτούν:
α) Βασικές Κινητικές Δεξιότητες (Τάξεις: Α΄- Β΄)
β) Βασικές Αθλητικές Δεξιότητες (Τάξεις: Γ΄-Δ΄)
γ) Βελτίωση των Βασικών Κινητικών και Αθλητικών Δεξιοτήτων (Τάξεις: Ε΄- ΣΤ΄)
Υλικά Μέσα:
Μπάλες, Σχοινάκια, Στεφάνια, Μπαλόνια, Ρακέτες κ.α.
2η Ώρα: ΧΟΡΟΣ
Θα διδαχτούν:
α) Ποικιλία χορών: Παραδοσιακοί και Μοντέρνοι.
β) Αυτοέκφραση, Κινητική Δημιουργία, Χορευτικές Δεξιότητες.
Παράλληλα, μέσα από τα μαθήματα του Αθλητισμού και του Χορού, στοχεύουμε να καλλιεργήσουμε:
α) Συναισθηματικές Δεξιότητες, όπως Ενσυναίσθηση, Αυτοεκτίμηση και Εμπιστοσύνη στον εαυτό.
β) Κοινωνικές Δεξιότητες Συνεργασίας, αναπτύσσοντας αξίες όπως ο Σεβασμός και η Υπευθυνότητα.
«ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
Υπεύθυνος ομίλου ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΕ86
Πέμπτη 16:00-17:30
Σήμερα, τα παιδιά, χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο το διαδίκτυο καθώς τους προσφέρει, μεταξύ άλλων, πολλές ευκαιρίες για γνώση, ενημέρωση, ψυχαγωγία και επικοινωνία.
Ωστόσο, η χρήση του διαδικτύου συνεπάγεται ενίοτε και κινδύνους. Μερικοί από αυτούς είναι:
Παραπληροφόρηση όπου ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει χωρίς έλεγχο ότι θέλει στο διαδίκτυο
Βίαια παιχνίδια που προκαλούν ακραίες συμπεριφορές
Δωμάτια επικοινωνίας (chat rooms) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) όπου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να σταλούν μηνύματα εκφοβισμού, ψεύτικων απειλών, αποπλάνηση ανηλίκου.
Ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing) πχ οικονομική εξαπάτηση από απατεώνες που προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά-οικονομικά στοιχειά από τα θύματα τους
Κακόβουλα λογισμικά (Malware) λογισμικά που εγκαθίστανται στον υπολογιστή και εκτελούν ανεπιθύμητες εργασίες, συχνά προς όφελος κάποιου τρίτου
Στόχος του μαθήματος είναι να μάθουν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς χρήσης διαδικτύου, όπως είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr/nea/βασικοί-κανόνες-για-σωστή-διαδικτυακ/
Άλλοι χρήσιμοι σύνδεσμοι για τις ανάγκες του μαθήματος:
saferinternet.gr
safeline.gr
internet-safety.sch.gr
“ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ – ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ”
Υπεύθυνη ομίλου ΛΕΟΝΤΙΕΦ ΘΑΛΕΙΑ ΠΕ79.01
Παρασκευή 16:00-17:30
Ο σκοπός του ομίλου είναι η εκμάθηση μουσικών οργάνων με έμφαση στο αρμόνιο και στο πιάνο για όσα παιδιά το επιθυμούν, σε εβδομαδιαία βάση. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού θα αξιοποιηθούν τα μουσικά όργανα του σχολείου (μεταλλόφωνα , ξυλόφωνα, φλογέρες, ρυθμικά κρουστά, αρμόνιο, πιάνο και αυτοσχέδια μουσικά όργανα).
Τα οφέλη από την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου είναι πολλαπλά. Ο εγκέφαλος δραστηριοποιείται, ενισχύεται η μνήμη, η ακουστική ικανότητα, η αυτοσυγκέντρωση, ο συγχρονισμός,η κινητική δεξιότητα, η κοινωνικότητα, η αυτοπεποίθηση, η υπομονή και το σημαντικότερο είναι ότι το παιδί μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία ψυχαγωγείται.