Κεντρικός άξονας της πραγματοποίησης των δράσεων, αποτελεί:
- η Φιλοσοφία του σχολείου μας για ενεργή συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις καθώς και η διάχυση στην κοινωνία.
- το Όραμά που προβάλλει το σχολείο μας: να είναι “τόπος” συνάντησης του διαφορετικού και της πολυχρωμίας, όπου θα θεριεύει ο έρωτας της Γνώσης, της Σοφίας και της Αλήθειας στις τρυφερές ψυχές των παιδιών.
Για την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-2023, αποφασίστηκαν οι παρακάτω θεματικοί άξονες:
Οκτώβριος – Νοέμβριος
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ Οδική Ασφάλεια |
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
“Ο Σταμάτης αν πεισμώσει, όλη η γη θα κοκαλώσει κι ο Γρηγόρης αν φυτρώσει, κίνηση πολύ θα δώσει ” Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Δήμητρα Τζιμίκου Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν: • Να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές της κυκλοφοριακής αγωγής • Να αναγνωρίζουν τα σήματα του Κ.Ο.Κ • Να χρησιμοποιούν κανόνες κυκλοφορίας πεζών • Να αναπτύξουν ικανότητα χωρικού προσανατολισμού • Να εξοικειωθούν με τη χρήση του χάρτη δεξιά, αριστερά και με τα είδη γραμμών • Να εμπλουτίσουν τον προφορικό λόγο και να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και διαλόγου • Nα δώσουν σημασία στην αξία της προσοχής |
Δεκέμβριος – Ιανουάριος
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη Εθελοντισμός |
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
“Το χέρι μόνος μου θ΄ απλώσω απ’ την ασχήμια να σε σώσω” Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αναστασία Παπατζιάμου – Θεοδοσία Τουφεξή Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν: • Να καλλιεργήσουμε το συναίσθημα της αγάπης της προσφοράς της αλληλεγγύης και της βοήθειας στον συνάνθρωπο μέσα από την συμμετοχή τους σε εθελοντικές δράσεις • Να αναδείξουμε την αξία της εθελοντικής προσφοράς σαν πρότυπο συμπεριφοράς και να προετοιμάσουμε τα παιδιά να αναλάβουν ρόλο ενεργού μαθητή -εθελοντή πολίτη • Να σχεδιάσουμε δράσεις προσφέροντας κατάλληλα ερεθίσματα στα παιδιά για να ανακαλύψουν την ουσία και να διαμορφώσουν υγιείς στάσεις ως ενεργοί πολίτες του αύριο • Να ευαισθητοποιήσουμε τους γονείς ως προς την συμμετοχή τους σε εθελοντικές δράσεις. |
Φεβρουάριος – Μάρτιος
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά |
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
“Κάθε δέντρο μια κολώνα στου πλανήτη τον αγώνα” Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Αναστασία Παπατζιάμου Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν: • Να αισθανθούν, να αγγίξουν, να μυρίσουν, να αναζητήσουν να εμπνευστούν από τη ζωή των δέντρων και να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες • Να συνειδητοποιήσουν ότι τα δέντρα ενώνουν γενιές, καθώς συμβιώνουν με μικρές τοπικές κοινότητες. • Να γευτούν τους καρπούς τους • Να κατανοήσουν την σημασία των δέντρων στην ζωή των ανθρώπων • Να συνειδητοποιήσουν τις απειλές των ανθρώπινων δραστηριοτήτων για το φυσικό περιβάλλον ανακαλύπτοντας τρόπους συνύπαρξης φύσης και ανθρώπων • Να καλλιεργήσουν την ευθύνη για την προστασία του φυσικού τους περιβάλλοντος • Να ανακαλύψουν ίχνη του οικοσυστήματος • Να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον των δασών |
Απρίλιος – Μάιος
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Τέχνη και Ζωή STEAM |
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
Φτιάχνοντας την Ειρήνη “Να! Το χάρτινο το περιστέρι πετά πάνω από ζωγραφισμένα μέρη” Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δήμητρα Τζιμίκου– Θεοδοσία Τουφεξή Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν: • Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικό λογισμικό έκφρασης και δημιουργικότητας και να ζωγραφίσουν κάτι που αγαπούν • Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο εικαστικά : ατομική και ομαδική ζωγραφιά, κολλάζ και να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή αφίσα • Να εξοικειωθούν με τις βασικές ενέργειες της διαδικασίας ανεύρεσης πηγών για ένα συγκεκριμένο σκοπό σε μηχανές αναζήτησης • Να συλλέγουν πληροφορίες και να τις ταξινομούν • Να εξοικειωθούν με τη χρήση διαδικτύου για ψηφιακή αφήγηση |
Η διάρκεια των Εργαστηρίων σε κάθε θεματικό κύκλο θα είναι 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια), διάρκειας 2 έως 3 ωρών το κάθε Εργαστήριο.