ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Σε συνέχεια του άρθρου για την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού όπου μας επισκέφτηκαν εκπρόσωποι του και πραγματοποίησαν δράσεις με τα παιδιά και με αφορμή τη συμμετοχή στην Πανελλαδική  Σχολική Σκυταλοδρομία “ΤΡΕΧΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ”, στο σχολείο απονεμήθηκε  ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

diploma_simmetohis_sholeiou

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΑΡΚΟΥ

Το νηπιαγωγείο μας αφού αποδέχτηκε τη πρόσκληση του Δήμου Λαμιέων για συμμετοχή στις εορταστικές εκδηλώσεις του, παρευρέθηκε την Τρίτη στις 9/12 στην πλατεία πάρκου και οι μαθητές του μοίρασαν στους γονείς τους και περαστικούς μπάλες στολίδια, που οι ίδιοι είχαν κατασκευάσει.

Στη συνέχεια οι “βοηθοί” μας έγραψαν ευχές πάνω σρε αυτές και τις κόλλησαν όλοι μαζί στο μικρό μας αυτοσχέδιο  χριστουγεννιάτικο δέντρο.

 

Το δέντρο αυτό έδεσε αρμονικά με τον υπόλοιπο στολισμό της πλατείας και στέκεται πλέον περήφανο να το θαυμάζουν όλοι οι περαστικοί.

APDC0058 1

APDC0066

Το δέντρο μας με τις ευχές!

Στο τέλος τα παιδιά τραγούδησαν τα κάλαντα, χόρεψαν σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς και επέστρεψαν στο σχολείο.

Περάσαμε πολύ ωραία και ευχαριστηθήκαμε την όμορφη μέρα. Ευχαριστούμε και όσους κατάφεραν να παρευρεθούν!

Ραντεβού σε μια επόμενη δράση.

Σχετική ανάρτηση έγινε και στον παρακάτω σύνδεσμο όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε  ένα μικρό απόσμπασμα της δράσης.

https://tvstar.gr/2025/12/09/to-26o-nipiagogeio-lamias-stolise-to-dendro-ton-efchon-video/

 

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

Στο πλαίσιο του προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» με τίτλο : «Γνωρίζω τον εαυτό μου» που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, την περίοδο Οκτώβριος και Νοέμβριος του 2025, τα παιδιά μέσα από κατάλληλες βιωματικές δραστηριότητες είχαν την ευκαιρία :

  • να παρουσιάσουν καλύτερα τον εαυτό τους μέσα από το παιχνίδι με τον τροχό, να μάθουν πληροφορίες για τους συμμαθητές τουςκαι να αναγνωρίσουν κοινά αλλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους.
  • να ασχοληθούν με το όνομά τους, τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους.
  • να αναγνωρίσουν τα μέρη του προσώπου και του σώματός τους.
  • να περιγράψουν με την βοήθεια του καθρέφτη τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους αλλά και τον εσωτερικό τους κόσμο.
  • να παρατηρήσουν εκφράσεις του προσώπου τους και να τις συνδέσουν με τα συναισθήματα που υποδηλώνουν.
  • να αναγνωρίσουν τις αισθήσεις τους μέσα από την παρατήρηση του εαυτού τους.
  • να γνωρίσουν βασικούς κανόνες φροντίδας του εαυτού τους και της υγιεινής διατροφής, υιοθετώντας ανάλογες στάσεις και συμπεριφορές.

ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΕΝΑΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ!!!

Οι δράσεις ανάπτυξης προφορικού λόγου στο νηπιαγωγείο είναι πάντα παιγνιώδεις και διασκεδαστικές!!!  Οι μικροί μας φίλοι παίρνουν ρόλο δημοσιογράφου και μαθαίνουν να κάνουν ερωτήσεις! Σε κάθε ευκαιρία, τα παιδιά αξιοποιούν τους παρακάτω ¨πίνακες¨  και δημιουργούν μόνα τους ερωτήσεις με αφορμή μια ιστορία, ένα κείμενο, ένα τυχαίο συμβάν. Με τον τρόπο αυτό εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα, μαθαίνουν να εστιάζουν σε λεπτομέρειες και να εμβαθύνουν σε θέματα, επικοινωνούν και συμμετέχουν σε διάλογο, οξύνεται η περιέργειά τους και η κριτική τους σκέψη!

ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΕΝΑΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ!!!!

Όταν ο θησαυρός μπορεί να βρεθεί ανάμεσα σε λέξεις τότε κι εμείς εδώ στο νηπιαγωγείο προσπαθούμε να τον ανακαλύψουμε!!!!!

Γράμματα, επιφωνήματα, λέξεις, συνθήματα, ονόματα γίνονται αφορμή ώστε τα παιδιά να σκεφτούν, να μιλήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να περιγράψουν, να παίξουν!!!

Και μέσα από αυτές τις δράσεις που πάντα έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, μόνο όφελος αποκομίζουν παιδιά όπως εμπλουτισμός  λεξιλογίου και καλλιέργεια προφορικού λόγου, καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, κατανόηση , μνήμη και ομιλία,  ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων, μέχρι και καλλιέργεια δεξιοτήτων απαραίτητες για επίλυση προβλημάτων!

Δράσεις όπως η περιγραφή του εαυτού μας, της εξωτερικής εμφάνισης και των προτιμήσεών μας, η ανάγνωση παραμυθιού, η κατανόηση και ανάλυση της ιστορίας, η ζωγραφική, τα τραγούδια που μας καλούν να θυμηθούμε τα λόγια αλλά και προφορικά παιχνίδια είναι κάποιες από αυτές που υλοποιήθηκαν μέσα στο νηπιαγωγείο και ανακαλύψαμε κάποιους από τους παραπάνω θησαυρούς της γλώσσας!!

Επιπλέον λέξεις που αποτυπώθηκαν σε ομαδικές εργασίες ή αποτέλεσαν αφορμή για συζήτηση συνέβαλαν στο να εμπλουτίσουμε λίγο παραπάνω το λόγο και να εκφράσουμε τις ιδέες μας. Περαιτέρω τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου συνεργάστηκαν και αφού το καθένα έγραψε ομαδικά μια πρόσκληση όπου καλούσε τα παιδιά του άλλου τμήματος να συμμετέχουν στο παιχνίδι τους, αντάλλαξαν επισκέψεις και έπαιξαν, το «Παιχνίδι με τα Χρώματα» και «Κρεμάλα».

Μία άλλη δράση αφορά τα ζωάκια όπου  ζωγράφισαν και κατασκεύασαν ζωάκια -κούκλες και δημιούργησαν μια δική τους ιστορία. Στις κούκλες έβαλαν λόγια και έπαιξαν κουκλοθέατρο που το παρουσίασαν στην τάξη.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Το παραμύθι Γίνε Αϊ- Βασίλης” του Ιωάννη Γλωσσόπουλου έγινε η αφορμή για μια ακόμη όμορφη συνεργασία νηπιαγωγείων της πόλης μας και της βιβλιοαγοράς Μπέτση με ένα πολύ ωραίο και χαρούμενο αποτέλεσμα. Παιδιά και γονείς από το 31ο και το 26ο Νηπιαγωγείο Λαμίας, το Νηπιαγωγείο Λουτρών Υπάτης και το Νηπιαγωγείο Ηράκλειας συγκεντρώθηκαν το Σάββατο , 15/11/2025 στον προβλεπόμενο χώρο και παρακολούθησαν την ζωντανή και αρκετά παραστατική παρουσίαση του βιβλίου του από τον ίδιο το συγγραφέα με πολλή χαρά.

Τη σχετική αφίσα μπορείτε να δείτε πατώντας με διπλό κλικ στο αριστερό μέρος του ποντικιού πάνω στη μπλε λέξη…

ΓΛΩΣΣΟΠΟΥΛΟΣ

Αρχικά εκπαιδευτικοί του 31ου Νηπιαγωγείου Λαμίας  και του Νηπιαγωγείου Λουτρών Υπάτης αφού υποδέχτηκαν τα παιδιά και είπαν λίγα λόγια για το μήνυμα της ιστορίας του βιβλίου,  τραγούδησαν μαζί με τους μαθητές τους ένα τραγούδι που είχαν προετοιμάσει με αφορμή το βιβλίο.

Ο ίδιος ο συγγραφέας στη συνέχεια αλληλεπιδρώντας  συνεχώς με τα παιδιά, μετέφερε το σημαντικό μήνυμα της ιστορίας, εκείνο των  χριστουγεννιάτικων ημερών και όχι μόνο, της αγάπης και της ανιδιοτελούς προσφοράς. Την παρουσίαση συνόδευσε και η κούκλα  ήρωάς του, ο Ορφέας που συστήθηκε και συντρόφευσε τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας.

Στο τέλος εκπαιδευτικοί του 26ου Νηπιαγωγείου Λαμίας και του Νηπιαγωγείου Ηράκλειας ευχαρίστησαν το συγγραφέα, γονείς και παιδιά και έκλεισαν την εκδήλωση τραγουδώντας με τους μαθητές τους ένα άλλο τραγούδι που είχαν και εκείνοι προετοιμάσει με τη λίστα των ευχών του Ορφέα. Οι μικροί μας φίλοι τραγουδούσαν κρατώντας στο χέρι τους σκουφάκια και καμπανούλες με τις ευχές!

Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά, γονείς , το βιβλιοπωλείο Μπέτση και τέλος τον κ. Ιωάννη Γλωσσόπουλο για την όμορφη ημέρα που γεμίσαν με ζεστασιά και αυτή τη φορά!!! Ευχές από τη λίστα των ευχών του Ορφέα όπως  ΧΑΡΑ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΒΟΗΘΕΙΑ, ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ ας μπούνε και στη δική μας λίστα ευχών για την επόμενη χρονιά!!!!!! 

IMG 033258ebb795618992203849b01c05dc V

Ο συγγραφέας, ο κ. Μπέτσης και εκπαιδευτικοί μια “αγκαλιά” για τα παιδιά.

APDC0038

Η λίστα των ευχών του Ορφέα!

Το τραγούδι μπορείτε να το ακούσετε και στο παρακάτω βίντεο.

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Για μια ακόμη χρονιά η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ αναδείχθηκαν στο νηπιαγωγείο μας με πολλές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στα παιδιά. Δικαιώματα όπως η ελευθερία λόγου, η μόρφωση για όλους διεκδικήθηκαν με φωνές και αποτυπώθηκαν σε πανό από φοιτητές και άλλους ανθρώπους. Το σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ όπως ακόμη ακούγεται αποτυπώθηκε και στην κατασκευή που πήραν για αυτή τη μέρα τα παιδιά.

APDC0029 1

Κατασκευή για το Πολυτεχνείο!

Η επέτειος του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ τιμήθηκε από τους μικρούς μαθητές στο σχολείο με τραγούδια και ποιήματα.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ!!!!

Οι χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες στο σχολείο μας ξεκίνησαν!!!!!

Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στο απογευματινό χριστουγεννιάτικο εργαστήριό μας στο χώρο του νηπιαγωγείου και με πολλή χαρά και δημιουργικότητα κατασκεύασαν για φέτος τα χριστουγεννιάτικα ημερολόγια!!!!!

Ευχαριστούμε πάρα πολύ όλους εκείνους που με τόση προθυμία και χαρά αποδέχονται τις  προσκλήσεις του σχολείου και γίνονται μια παρέα  ώστε να βοηθήσουν σε ό, τι τους ζητήσουμε!!! Η ζεστασιά των χριστουγεννιάτικων γιορτών άρχισε ήδη να απλώνεται στο νηπιαγωγείο μας!!!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Η  31η Οκτωβρίου κάθε χρόνο έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, μια ημέρα αφιερωμένη στη σημασία της οικονομίας. Μέσα από διάφορες δράσεις και παιχνίδια,τα παιδιά έμαθαν την έννοια της αποταμίευσης αλλά και εύκολους τρόπους που μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς και άλλους πόρους προκειμένου να μπορούν να πετύχουν τους μικρούς ή μεγάλους στόχους που έχουν βάλει στη ζωή τους. Φεύγοντας από το νηπιαγωγείο αυτή την ημέρα, τα παιδιά πήραν μαζί τους έναν κουμπαρά χελωνάκι που έφτιαξαν μόνα τους, ώστε με τη βοήθειά του να κάνουν την αποταμίευση μια ευχάριστη και αποδοτική συνήθεια!!! Εξάλλου “Φασούλι, το φασούλι γεμίζει το σακούλι!!”

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Την εβδομάδα που πέρασε στο νηπιαγωγείο ασχοληθήκαμε με τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940. Ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά κομμάτια της ελληνικής ιστορίας, την έννοια της ειρήνης, της ελευθερίας.

Τα παιδιά γνωρίζοντας καλύτερα τη χώρα τους, παρατήρησαν και ανέλυσαν τα σχέδια, τις γραμμές και τα χρώματα της ελληνικής σημαίας αλλά και τη σημασία του ΟΧΙ που ειπώθηκε στις 28 Οκτωβρίου 1940 και έφερε την Ελλάδα στη δυσάρεστη θέση να εμπλακεί σε πόλεμο. Όλα αυτά αποτυπώθηκαν σε μία κατασκευή που πήραν τα παιδιά στο σπίτι τους για να θυμούνται τί εορτάζεται κάθε χρόνο τέτοια μέρα.

APDC0018

Η Ελληνική Σημαία

Μέσα από διάφορες δράσεις ωστόσο, ιδιαίτερα αναδείχτηκε και η σημασία της ειρήνης και τα οφέλη που έχει ο άνθρωπος και η κοινωνία όταν αυτή επικρατεί. Αφού συζητήθηκε από την ολομέλεια καταγράφηκαν οι ιδέες των παιδιών σε “Σημαίες της Ειρήνης” αλλά με τα χρώματα της Ελλάδας …

…καθώς και σε μία διαφορετική σημαία με το σύμβολο της Ειρήνης και τις λέξεις που ήρθαν στο μυαλό των παιδιών ακούγοντας αυτή τη λέξη.

APDC0019

Το σύμβολο της ειρήνης

Επιπλέον δημιούργησαν και μία αφίσα ομαδική με αφορμή την ιστορία “Το κανόνι της Ειρήνης” που διαβάστηκε στα παιδιά

APDC0017

Το κανόνι της Ειρήνης

 

Τέλος, τα παιδιά τίμησαν την εθνική αυτή επέτειο με τη συμμετοχή τους στη γιορτή που πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο, την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου όπου απήγγειλαν τα ποιήματά τους και τραγούδησαν σχετικά τραγούδια.

Λίγο πριν αποχωρήσουν τα παιδιά παρέλασαν στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου όπου τους χειροκρότησαν οι γονείς και συγγενείς και τραγούδησαν δυνατά τον Εθνικό Ύμνο.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!