Σε συνεργασία με την κυρία Έλενα , τη νοσηλεύτρια του σχολείου μας , οι νηπιαγωγοί κάθε τάξης , μίλησαν σήμερα στους μικρούς μας μαθητές, για τη στοματική υγιεινή!
Στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά για τη σωστή υγιεινή των δοντιών, γιατί βουρτσίζουμε τα δόντια μας, καθώς και τον σωστό τρόπο να το κάνουμε.
Πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα θέσαμε κάποιες ερωτήσεις, έτσι ώστε να συλλέξουμε δεδομένα για το επίπεδο των σχετικών γνώσεων των παιδιών του νηπιαγωγείου μας.
” Από τι αποτελείται η στοματική κοιλότητα? “
” Γιατί χρειαζόμαστε τα δόντια? “
” Πόσα δόντια έχουμε και πως μοιάζουν? “
Μέσα από τη παρουσίαση του προγράμματος τα παιδιά έμαθαν τις αρχικές ερωτήσεις που τους θέσαμε, τι παθαίνουν τα δόντια αν δεν τα βουρτσίζουμε, τι είναι η τερηδόνα, πως βουρτσίζω σωστά τα δόντια, ποιες τροφές συμβάλλουν στη υγιεινή των δοντιών και ποιες όχι και τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια. Η παρουσίαση ήταν διαδραστική με τη συμμετοχή των μαθητών σε ερωτήσεις. Επίσης, βάλαμε μαζί κάποιους κανόνες.
ΚΑΝΟΝΕΣ:
- Βουρτσίζουμε τα δόντια τουλάχιστον δυο φορές τη μέρα,πριν το σχολείο και πριν κοιμηθούμε.
- Χρησιμοποιούμε οδοντόκρεμα.
- Βουρτσίζουμε με κυκλικές κινήσεις.
- Τα βουρτσίζουμε για δυο λεπτά.
- Φτύνουμε την οδοντόκρεμα, ξεπλένοντας με νερό και δεν την καταπίνουμε.
Στη συνέχεια ακολούθησε η εκπόνηση φύλλου εργασίας, όπου το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, καθώς τα παιδιά κατάφεραν να αποτυπώσουν σωστά αυτά που συζητήθηκαν στη παρουσίαση.
Διαβάσαμε ένα παιδικό παραμύθι ” Σοκολάκης + Ζαχαρούλα Τρυποδόντη” της Anna Russelmann με πρωταγωνιστές δύο μικρόβια και η υγιεινή των δοντιών γίνεται παιχνιδάκι! Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα θα μας μάθουν τι πραγματικά συμβαίνει με τα δοντάκια μας κι έτσι ποτέ δεν θα ξεχνάμε την φροντίδα τους!
Ακολουθεί ο σύνδεσμος του παραμυθιού για να το παρακολουθήσει όποιος θέλει στο σπίτι.
Στο τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι της υγιεινής διατροφής και δόθηκε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος, έτσι ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν τη διαδικασία και να τη προσθέσουν στη καθημερινότητα τους!