Και κάπως έτσι, φτάσαμε και στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Το παπάκι πάει”. Το πρόγραμμα αφορά στην πρόληψη και ενημέρωση του φαινομένου των εξαφανίσεων, καθώς και πως μπορούν τα παιδιά να αντιδράσουν αποτελεσματικά σε περίπτωση που “χάσουν το χέρι της μαμάς/μπαμπά”στο δρόμο, στην παιδική χαρά, σε κάποιο πολυκατάστημα, στην παραλία ή αλλού.
Η ιστορία μας, ξεκίνησε με την κατασκευή μιας κούκλας (παπάκι) που θα μας βοηθούσε στην υλοποίηση του προγράμματος. Φτιάξαμε λοιπόν ο καθένας το δικό του παπάκι…. και μετά γνωρίσαμε τον Πάκο, τον ήρωα της ιστορίας μας, που μας συστήθηκε και μάθαμε την ιστορία του μέσα από μια παράσταση κουκλοθεάτρου με τίτλο “το παπάκι πάει”…. …ο Πάκο και οι υπόλοιποι ήρωες της ιστορίας: η μαμά Πάπια, η ξένη κυρία και ο αστυνομικός. Τα παιδιά άκουσαν προσεκτικά τί συνέβει στον Πάκο, όλοι μαζί τον βοηθήσαμε να βρεί ξανά τη μαμά του, συμμετέχοντας διαδραστικά στην εξέλιξη της ιστορίας…στην συνέχεια τα παιδιά επέλεξαν ήρωες και σε ομάδες έπαιξαν ξανά την ιστορία μόνα τους!!! μετά από τη συζήτηση που είχαμε για το τι συνέβει στον φίλο μας τον Πάκο και το τί έπρεπε να κάνει… αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τον ήρωα που μας έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση
τι θα συνέβαινε όμως εάν ακούγαμε και την ιστορία του μικρού Παύλου που χάθηκε στην λαϊκή αγορά την ώρα που η μαμά του διάλεγε πορτοκάλια…..ακούσαμε προσεχτικά την ιστορία και θυμηθήκαμε και τον φίλο μας τον Πάκο, τι θα κάναμε εμείς…προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα συνθηκών εξαφάνισης και τα πήγαμε περίφημα…ζωγραφίσαμε τί μας έκανε εντύπωση από την ιστορία του Παύλου και να το αποτέλεσμα
μιλήσαμε για το Missing Alert και το χαμόγελο του παιδιού που μας βοηθάει εκτός από την αστυνομία και φτιάξαμε το Missing Alert του Πάκο…προσέχοντας να γράψουμε όλα τα στοιχεία που χρειάζονται.
Αποφασίσαμε πως θα έπρεπε να μάθουμε δύο πολύ σημαντικά τηλέφωνα που ίσως χρειαστούμε σε ώρα ανάγκης !!!
Μάθαμε πως η αστυνομία μας βοηθά, μας προσέχει, μας προστατεύει….
Συζητήσαμε ξανά για το τι πρέπει να κάνουμε εάν “χάσουμε το χεράκι της μαμάς” και αποφασίσαμε ότι εκτός από το όνομα της μαμάς και του μπαμπά καλό θα ήταν να ξέρουμε και που μένουμε….έτσι ζωγραφίσαμε το σπίτι μας, γράψαμε τη διεύθυνση μας και μετά το ψάξαμε στο google maps….μας έκανε τεράστια εντύπωση που το βρήκαμε στον υπολογιστή!!!
κλείνοντας τον κύκλο του, το παπάκι θα ήθελε να ευχαριστήσει τους γονείς και τα παιδάκια που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση να στείλουν το δικό τους σενάριο στο σχολείο…έτσι είδαμε όλοι μαζί και ξαναθυμηθήκαμε τα βασικά μηνύματα του εργαστηρίου, προκειμένου να αξιολογήσουμε τα όσα μάθαμε.
Μια έκπληξη μας περίμενε σήμερα στο σχολείο μας … βρήκαμε σε μια γωνιά κρυμμένο και τρομαγμένο ένα παπάκι. Μαζί του είχε κι ένα σημείωμα που έλεγε : ” Με λένε Πάκο και χάθηκα … μπορείτε να με βοηθήσετε να βρω το σπίτι μου ; “
Το πήραμε κοντά μας , στην παρεούλα μας για να νιώσει ασφάλεια και αρχίσαμε τις υποθέσεις . Από πού και πώς να χάθηκε άραγε ;;;; Πώς να αισθάνεται μακριά από την οικογένειά του ;
Έτσι σχηματίσαμε το αρχικό ιστόγραμμα και ζωγραφίσαμε τις υποθέσεις που κάναμε !
Αποφασίσαμε να βοηθήσουμε τον Πάκο να βρει το σπίτι και την οικογένειά του κι ο καθένας από μας έφτιαξε κι ένα βοηθό γι΄ αυτό το σκοπό .
Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με την ιστορία της εξαφάνισης του Πάκο , δίνοντας τη σωστή συμβουλή κάθε φορά που ο Πάκο βρισκόταν σε δίλημμα …
Δραματοποίησαμε την ιστορία του Πάκο , δημιουργώντας τα δικά μας σενάρια εξαφάνισης .
Bγάλαμε missing alert και μιλήσαμε για την Ευρωπαϊκή Γραμμή στήριξης εξαφανισμένων παιδιών 116000 και για τον αριθμό της αστυνομίας 100 , τους σχηματίσαμε και τους γράψαμε σε φύλλο εργασίας.
Αποτυπώσαμε σε χαρτί τη διαδρομή που κάνει η μαμά πάπια για να βρει τον Πάκο και προγραμματίσαμε τη μελισσούλα ρομποτάκι για να ακολουθήσει τη διαδρομή αυτή …
Ζωγραφίσαμε τον δρόμο για το δικό μας σπίτι και βεβαιωθήκαμε ότι θυμόμαστε τη διεύθυνση και το τηλέφωνό μας .
Στο τέλος του εργαστηρίου , είδαμε τους γονείς μας σε βίντεο να μας μιλάνε για υποθετικά σενάρια εξαφάνισης και να μας βάζουν διλήμματα. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να απαντήσουμε και να ξανασυζητήσουμε τα βασικά μηνύματα – συμβουλές του εργαστηρίου και να κάνουμε την αξιολόγηση των όσων μάθαμε !