Ένα , δύο, τρία …πήγα στην κυρία – Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο !

Οι αριθμοί στο νηπιαγωγείο κατακτώνται βιωματικά και μέσα από το παιχνίδι , οργανωμένο ή ελεύθερο . Με τις καθημερινές δραστηριότητες-ρουτίνες όπως το ημερολόγιο, ο πίνακα γενεθλίων , η καταμέτρηση μαθητών στην παρεούλα, πόσοι είναι παρόντες και πόσοι έμειναν στο σπίτι , ποιοι είναι περισσότεροι κλπ . Συγκρίνοντας ποσότητες, κάνοντας προσθέσεις , μετρώντας ανάποδα ( κάτι που θα μας βοηθήσει μελλοντικά στην αφαίρεση), αντιστοιχίζοντας , βάζοντας τόσα …όσα λέει ο αριθμός κάθε φορά , μετρώντας με τα δαχτυλάκια μας, χτυπώντας τόσα παλαμάκια όσες οι συλλαβές του ονόματός μας ,  βάζοντας αριθμούς στη σειρά κλπ. οι μαθητές κατακτούν σιγά σιγά την έννοια του αριθμού .

Δεν ξεχνάμε κάθε φορά που μαθαίνουμε έναν καινούριο αριθμό να προσθέτουμε το αντίστοιχο βαγόνι στο “τρενάκι των αριθμών”.

Κάνουμε τη διαδρομή του αριθμού με το δάχτυλό μας , φτιάχνουμε σύνολα με “τόσα …όσα” λέει ο αριθμός κάθε φορά , αναπαριστούμε τον αριθμό με διάφορα υλικά , κάνουμε προσθέσεις  και φύλλα εργασίας. 

 

2022 11 22 19 55 36 097 2022 11 25 14 38 55 255 2022 11 25 14 47 03 539 2022 11 25 14 50 00 575 2022 11 25 14 55 52 648    2022 11 29 16 48 51 103

Και κάτι που προέκυψε αυθόρμητα μετά από όσα μάθαμε και μας έκανε να συνδιάσουμε τους αριθμούς με τα γράμματα ήταν ότι ψάχνοντας από πόσες γραμμούλες φτιάχνονται κάποια γράμματα , τα παιδιά μάζεψαν ξυλάκια την ώρα του διαλείμματος και δημιούργησαν γράμματα χρησιμοποιώντας 2, 3, 4 ξυλάκια …

2022 11 24 15 21 47 955

Είδαμε και ακούσαμε το “ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΤΡΙΑ” και το “ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΤΕΣΣΕΡΑ”

https://www.youtube.com/watch?v=h1Wgt1HMaw4

https://www.youtube.com/watch?v=HRoIOA_a0jk

 

Ο αριθμός 5                                                                                                                                                                                                                           

Μετρήσαμε 5 δαχτυλάκια , 5 μυτούλες , 5 κοιλίτσες , 5 κεφαλάκια, 5 αστεράκια στη μπλούζα της Μαρίας , φτιάξαμε σύνολα από 5 ίδια πράγματα , παίξαμε , τραγουδήσαμε , κάναμε προσθέσεις και το φύλλο εργασίας για τον αριθμό 5. 

2022 12 26 13 52 53 320    2023 01 10 18 49 34 956

 

Ο αριθμός 6  μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε προσθέσεις . Μετρήσαμε , φτιάξαμε σύνολα , τραγουδήσαμε και παίξαμε .

2023 02 16 17 50 45 832

2023 03 31 16 29 16 067