Οι αριθμοί στο νηπιαγωγείο κατακτώνται βιωματικά και μέσα από το παιχνίδι , οργανωμένο ή ελεύθερο . Με τις καθημερινές δραστηριότητες-ρουτίνες όπως το ημερολόγιο, ο πίνακα γενεθλίων , η καταμέτρηση μαθητών στην παρεούλα, πόσοι είναι παρόντες και πόσοι έμειναν στο σπίτι , ποιοι είναι περισσότεροι κλπ . Συγκρίνοντας ποσότητες, κάνοντας προσθέσεις , μετρώντας ανάποδα ( κάτι που θα μας βοηθήσει μελλοντικά στην αφαίρεση), αντιστοιχίζοντας , βάζοντας τόσα …όσα λέει ο αριθμός κάθε φορά , μετρώντας με τα δαχτυλάκια μας, χτυπώντας τόσα παλαμάκια όσες οι συλλαβές του ονόματός μας , βάζοντας αριθμούς στη σειρά κλπ. οι μαθητές κατακτούν σιγά σιγά την έννοια του αριθμού .
Δεν ξεχνάμε κάθε φορά που μαθαίνουμε έναν καινούριο αριθμό να προσθέτουμε το αντίστοιχο βαγόνι στο “τρενάκι των αριθμών”.
Κάνουμε τη διαδρομή του αριθμού με το δάχτυλό μας , φτιάχνουμε σύνολα με “τόσα …όσα” λέει ο αριθμός κάθε φορά , αναπαριστούμε τον αριθμό με διάφορα υλικά , κάνουμε προσθέσεις και φύλλα εργασίας.
Και κάτι που προέκυψε αυθόρμητα μετά από όσα μάθαμε και μας έκανε να συνδιάσουμε τους αριθμούς με τα γράμματα ήταν ότι ψάχνοντας από πόσες γραμμούλες φτιάχνονται κάποια γράμματα , τα παιδιά μάζεψαν ξυλάκια την ώρα του διαλείμματος και δημιούργησαν γράμματα χρησιμοποιώντας 2, 3, 4 ξυλάκια …
Είδαμε και ακούσαμε το “ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΤΡΙΑ” και το “ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΤΕΣΣΕΡΑ”
https://www.youtube.com/watch?v=h1Wgt1HMaw4
https://www.youtube.com/watch?v=HRoIOA_a0jk
Ο αριθμός 5
Μετρήσαμε 5 δαχτυλάκια , 5 μυτούλες , 5 κοιλίτσες , 5 κεφαλάκια, 5 αστεράκια στη μπλούζα της Μαρίας , φτιάξαμε σύνολα από 5 ίδια πράγματα , παίξαμε , τραγουδήσαμε , κάναμε προσθέσεις και το φύλλο εργασίας για τον αριθμό 5.
Ο αριθμός 6 μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε προσθέσεις . Μετρήσαμε , φτιάξαμε σύνολα , τραγουδήσαμε και παίξαμε .