Συναισθήματα…ένα τόσο ωραίο θέμα για να δουλέψουμε με τα παιδιά και να γνωρίσουμε μέσα από παιχνίδια, δραστηριότητες και ιστορίες τα συναισθήματά μας και τη διαχείρισή τους.
Η θεματική ξεκίνησε με την καλύτερη αφορμή…με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ”Συναγερμός στο Μουσείο Συναισθημάτων” που μας επισκέφθηκε στο σχολείο μας. Μέσω μιας αλληλεπιδραστικής αφήγησης που περιλάμβανε θέατρο, υπόδυση ρόλων και συνεργασία μεταξύ των παιδιών, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σπουδαία έργα ζωγράφων, να μάθουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζονται και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Συνεχίσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού ”Η παλέτα των συναισθημάτων”, επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και αναλογιστήκαμε πότε αισθανόμαστε χαρά, λύπη, θυμό και φόβο αποτυπώνοντάς τις σκέψεις μας στο χαρτί μέσω της ζωγραφικής.
Σειρά είχε ένα άλλο αγαπημένο βιβλίο ΄΄Το τερατάκι των χρωμάτων΄΄ γνωρίζοντας ξανά τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού, του φόβου, της ηρεμίας και της αγάπης. Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και ζωγραφίσαμε τι αισθανόμασταν εκείνη την ημέρα και γιατί.
Χρησιμοποιώντας πλαστελίνη τα παιδιά έφτιαξαν πρόσωπα που εξέφραζαν συναισθήματα
Δημιουργήσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου αντιστοιχίζοντας τα συναισθήματα και τις ονομασίες τους.
Παίξαμε ένα όμορφο παιχνίδι κολλώντας μισά πρόσωπα πάνω στα τραπεζάκια, τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν το συναίσθημα που εξέφραζε και να συμπληρώσουν το άλλο μισό. Δύσκολη αποστολή αλλά οι μαθητές μας τα πήγαν περίφημα!
Ακούσαμε 4 αποσπάσματα διαφορετικών τραγουδιών που σκοπό είχαν να προκαλέσουν ένα διαφορετικό συναίσθημα, χαρά, θυμό, φόβο και λύπη. Τα παιδιά άκουγαν το τραγούδι και ζωγράφιζαν αυτό που ένιωθαν.
Σε ένα βαζάκι βάλαμε όλα τα ονόματα των παιδιών, κάθε παιδί τραβούσε ένα χαρτάκι και έπρεπε να σκεφτεί κάτι όμορφο να μοιραστεί μαζί μας για τον συμμαθητή του, έπειτα του χάριζε μία ζωγραφιά που είχε κάνει ειδικά για εκείνον.
Χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο και τα παιδιά επέλεξαν τυχαία ένα συναίσθημα το οποίο έπρεπε να αποτυπώσουν σε ένα πρόσωπο χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά (μαρκαδόρους, κηρομπογιές, μαλλί πλεξίματος, σύρμα πίπας). Τα αποτελέσματα όμορφα και μοναδικά!
Κλείσαμε τη θεματική των συναισθημάτων με αγάπη.. διαβάσαμε το παραμύθι ΄΄Ο ερωτευμένος βάτραχος΄΄ και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε.
Αναρωτηθήκαμε τι είναι αγάπη και πως την εκφράζουμε..στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις δικές μας καρδιές.
Γνωρίσαμε το έργο του Romero Brito και τα παιδιά κλήθηκαν να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν τη δική τους καρδιά.
Έπειτα παίξαμε λεξιλογικά παιχνίδια, φυσικά…με τη λέξη αγάπη!
Για το τέλος γεμίσαμε ένα βαζάκι με καρδιές που έγραφαν πράγματα που αγαπάμε στον εαυτό μας, γιατί μάθαμε ότι η αγάπη ξεκινά πρώτα από τη φροντίδα και την αγάπη προς τον εαυτό μας.
Αυτή η θεματική γέμισε την καρδιά μικρών και μεγάλων και έδωσε ακόμη μία ευκαιρία για σύνδεση της ομάδας!