28η Οκτωβρίου

IMG 468b2df82e02069b6e8beecabe875d0b V

Η εβδομάδα πριν από την 28η Οκτωβρίου ήταν μια εβδομάδα αφιερώμενη στα γεγονότα του 1940. Τα παιδιά μέσα από βιβλία, εποπτικό υλικό, βίντεο και τραγούδια της εποχής ενημερώθηκαν για την κατάσταση που επικρατούσε εκείνα τα χρόνια, για τις γενναίες πράξεις των προγόνων μας αλλά και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Μέσα από συζητήσεις οι μαθητές προσπάθησαν να μπουν στη θέση των ανθρώπων που χρειάστηκε να πολεμήσουν και να κατανοήσουν πώς μπορεί να ένιωθαν, αλλά να μπουν και στη θέση των ανθρώπων που έμεναν πίσω και υποστήριζαν τον αγώνα. 

Η θεματική αυτή ολοκληρώθηκε με μια γιορτούλα στην οποία τα παιδιά ντυμένα στα χρώματα της Ελλάδας είπαν τα ποιήματά τους, τραγούδησαν σχετικά τραγούδια και έκαναν παρέλαση στην αυλή του σχολείου κυματίζοντας περήφανα τα σημαιάκια που είχαν κατασκευάσει.

IMG 20241025 090027

IMG 20241025 094949

IMG 30ec5362f51411d913e789db1067459d V

IMG 468b2df82e02069b6e8beecabe875d0b V

Σεισμός- και τώρα τι κάνω;;

Slide1

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώσαμε φέτος ανήκει στην ενότητα  Φροντίζω το Περιβάλλον, Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία και έχει τίτλο «Σεισμός- και τώρα τι κάνω;».

Screenshot 21

Οι μαθητές μέσα από ζωγραφική, τραγούδια και εκπαιδευτικά βίντεο ενημερώθηκαν για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού.

Slide2

Πριν από αυτό όμως  τα παιδιά μάθανε για τις διάφορες φυσικές καταστροφές- σεισμός, πλημμύρα, φωτιά, ηφαίστειο- και τι συμβαίνει όταν λαμβάνει χώρα μία από αυτές.

Στη συνέχεια εστιάσαμε στο φαινόμενο του σεισμού. Συζητήθηκε η δομή του εσωτερικού της Γης και τα παιδιά τη ζωγράφισαν. Για να γίνει πιο κατανοητή η δομή και τα εσωτερικά στρώματα έγινε και αναπαράσταση της Γης με πλαστελίνη.

Slide1

Slide5

Παρουσιάστηκε έπειτα  βίντεο με τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου, τον οποίο χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες προκειμένου να εξηγήσουν το φαινόμενο του σεισμού και τα παιδιά τον ζωγράφισαν.

Για να γίνει κατανοητό πως λειτουργούν και συγκρούονται οι πλάκες που βρίσκονται στο εσωτερικό της Γης και πως επηρεάζονται τα σπίτια και οι άνθρωποι στην επιφάνεια αυτής, ζητήθηκε από τα παιδιά σε ομάδες να διαλέξουν ένα υλικό της τάξης και να κατασκευάσουν σπίτια πάνω σε δύο βιβλία που ενώνονται. Ύστερα κάναμε προσομοίωση σεισμού ώστε να παρατηρήσουμε πως τα σπίτια που ήταν κατασκευασμένα από πιο γερά υλικά (όπως Lego)  ήταν πιο σταθερά και επηρεάστηκαν λιγότερο.

Slide3 Slide4

Τέλος μιλήσαμε για τα απαραίτητα εφόδια που πρέπει να έχουμε όλοι σε περίπτωση σεισμού. Δείξαμε τις κατάλληλες κινήσεις κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου συμβάντος και κάναμε προσομοίωση άσκησης σεισμού.

Slide7

Slide9

Slide8

Οι μαθητές με το τέλος του προγράμματος γυρίσανε σπίτι τους με μία κατασκευή και βραβείο συμμετοχής άσκησης σεισμού!!

Slide6

Τρύγος στο Νηπιαγωγείο μας!

Slide6 1

Μία από τις πρώτες θεματικές που δουλέψαμε στο σχολείο μας είναι ο “Τρύγος”. 

Μιλήσαμε με τα παιδιά για το σταφύλι και προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε όσα πιο πολλά μπορούμε για αυτό. Στην αρχή ακούστηκαν οι φωνές των παιδιών δίνοντας μας τις δικές τους γνώσεις όπως ότι το σταφύλι είναι κόκκινο- πράσινο και μοβ, ότι είναι γλυκό, ότι μπορεί και να έχει κουκούτσια και πολλά άλλα. Στη συνέχεια με τη βοήθεια εποπτικού υλικού τα παιδιά μάθανε τη διαδικασία του μαζέματος του σταφυλιού και την πορεία του μέχρι να βγουν τα παράγωγά του -ξύδι, κρασί, τσίπουρο, μουστοκούλουρα …

Κάνανε αναπαράσταση του τρύγου και του πατητηριού χορεύοντας ένα τραγουδάκι που λέει: 

Πατάμε τα σταφύλια και βγαίνει το ζουμί,

να πάρουμε τον μούστο, να γίνει το κρασί

Χοπ χοπ χοπ πατάμε τα σταφύλια

χοπ χοπ χοπ μες τα πατητήρια

Επίσης ακούσανε και μάθανε το τραγούδι “Τσιριτίρι, τσιριτρό”.

Οι μαθητές μας κάνανε και τις σχετικές κατασκευές φτιάχνοντας τη δική τους κληματαριά για να στολίσει την τάξη.

Slide2 2

Φέρανε τα δικά τους ευρήματα να παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους (σταφύλια και αμπελόφυλλα). 

Slide1 3

Παίξανε διαδραστικό παιχνίδι στον υπολογιστή στο οποίο έπρεπε να βάλουν στη σειρά τις εικόνες προκειμένου να φτιάξουν την ιστορία από το αμπέλι στο κρασί. 

Slide3 2

Για το κλείσιμο της θεματικής και τα δύο τμήματα μαζί βγήκαμε στην αυλή ώστε να κάνουμε το δικό μας πατητήρι!!!

Slide6 1

Slide5 2

Στο τέλος για να διασκεδάσουμε λίγο βάλαμε μουσική και χορέψαμε λίγο τρελούτσικα όπως οι ζυμομύκητες χορεύουν μέσα στο βαρέλι και βοηθάνε να γίνει το κρασί!!

Slide4 1

Χρώματα …παντού!!!

IMG 20241001 120551

Αρχή της σχολικής χρονιάς και το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα! 

Γνωρίσαμε λοιπόν τα χρώματα, μιλήσαμε για αυτά, μάθαμε ποια είναι τα βασικά και ποια τα συμπληρωματικά.   

Διαβάσαμε το παραμύθι του Έλμερ και το ουράνιο τόξο που έχασε τα χρώματά του. 

images

 

Αυτό το παραμύθι στάθηκε αφορμή για να μιλήσουμε για τα χρώματα του ουράνιου τόξου και να φτιάξουμε τα δικά μας! 

Slide2 1

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20241001 115856

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Είδαμε πίνακες του Kandinsky και φτιάξαμε το δέντρο της τάξης μας χρησιμοποιώντας το έργο του με τους ομόκεντρους κύκλους. 

IMG 20241001 120551

 

Σε αυτό το σημείο πραγματοποιήσαμε και το πρώτο πείραμα της χρονιάς. Για να γίνουν κατανοητοί οι όροι των βασικών και συμπληρωματικών χρωμάτων κάναμε αναμείξεις. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν τα αποτελέσματα!

Slide3 1

Τέλος φτιάξαμε σβούρες με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και παρατηρήσαμε πώς όταν γυρνάει η σβούρα δε μπορούμε να τα διακρίνουμε ένα ένα αλλά φαίνονται όλα μαζί αναμειγμένα.

Slide1 1

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

IMG 20241004 150634

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα  δικαιώματα των ζώων  και  γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης , προστάτης άγιος των ζώων.

Έτσι λοιπόν και εμείς στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τα ζωάκια και μάθαμε για  τα ζώα που βρίσκονται σε ανάγκη. Στόχος μας ήταν η ευαισθητοποίηση των νηπίων όσον αφορά τα δικαιώματα των ζώων και να καταλάβουν πως όλα τα ζωάκια χρειάζονται τη φροντίδα μας και την προστασία μας.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων αυτών γίνανε και διάφορες σχετικές δράσεις- παιχνίδια. 

Παντομίμα ζώων ανάμεσα στα δύο τμήματα.

Slide2


Slide3

Τα παιδιά παίξανε παιχνίδι προγραμματισμού στο οποίο αφού χωρίστηκαν σε δυάδες ο καθένας ανέλαβε ρόλο προγραμματιστή- ρομπότ. Ο προγραμματιστής “Codie” προγραμματίζει το ρομπότ “Robbie” με τις κατάλληλες κινήσεις – εντολές  να κάνει τα ανάλογα βήματα και να οδηγηθεί στο αγαπημένο του ζωάκι. 

Slide1

 

Φυσικά κάναμε και τις ανάλογες κατασκευές!

IMG 20241004 150634

 

Τέλος προσπαθήσαμε τα φέρουμε τα αγαπημένα μας ζώα στην τάξη και να παίξουμε με αυτά! Δεν παραλείψαμε να φωτογραφηθούμε και μαζί τους!

Slide5 Slide4 Slide6

 

Εσωτερικός Κανονισμός και Μνημόνιο Ενεργειών Διαχείρισης εκτάκτων αναγκών 2024-25



Λήψη αρχείου