Μασκαράδες παντού!

1000 F 625496528 FF1jv43304wYGfG4CPNxf8pnsdejJ4RZ

Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Οι Απόκριες ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου.

Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών ονομάζεται και Προφωνή, επειδή τότε διαλαλεί ο κόσμος ότι ξεκινάνε οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα ονομάζεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου επειδή οι άνθρωποι εκείνες τις μέρες τρώνε κρέας χωρίς κάποια νηστεία. Μέρος αυτής την εβδομάδας είναι και η Τσικνοπέμπτη. Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα για να προετοιμαστούν σιγά σιγά οι άνθρωποι για τη Μεγάλη Νηστεία του Πάσχα.

Όλα αυτά και πολλά παραπάνω μάθανε οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας. Τα παιδιά άκουσαν αποκριάτικα παραμύθια, έκαναν χειροτεχνίες, μάσκες και καπέλα, παίξανε παραδοσιακά παιχνίδια και φυσικά μασκαρευτήκανε και γλεντήσανε με τρελό χορό, μουσικές και σερπαντίνες!!

Slide1 2

Slide2 2

Slide6 3Slide7 2Slide5 2viber image 2025 02 20 12 20 11 562Slide11 1

Slide8 2Slide9 1Slide10 1

Χειμώνας!!

smiling snowman selfie free image

Καθώς ο Χειμώνας έφτασε στο τέλος του ήρθε η ώρα να σας δείξουμε και τις δουλειές μας για αυτόν. Στις τάξεις μας μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του χειμώνα και σιγά σιγά αναλύσαμε διάφορα από αυτά. Στολίσαμε τις αίθουσές μας με χιονάνθρωπους και χειμερινά τοπία.

Slide1 1Slide2 1viber image 2025 03 10 17 55 07 643 1

Αναφερθήκαμε επίσης και στα μέσα θέρμανσης που χρησιμοποιούμε το Χειμώνα που έχει κρύο, καθώς και στα ζεστά ρούχα που επιλέγουμε να φοράμε την περίοδο αυτή. Με αφορμή το τελευταίο παίξαμε και σκυταλοδρομία που τα παιδιά έπρεπε να βάλουν και να βγάλουν διάφορα χειμερινά ρούχα- αξεσουάρ, εξασκώντας έτσι την αδρή  και λεπτή τους κινητικότητα και διασκεδάζοντας.

Slide5 1

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και χειμέριο ύπνο αντίστοιχα . Εξηγήσαμε γιατί συμβαίνει αυτό και  πώς η φύση έχει προνοήσει ώστε με αυτόν τον τρόπο να επιβιώνουν τα ζώα που αλλιώς δε θα άντεχαν το κρύο και τις συνθήκες του Χειμώνα. Τα παιδιά είδαν βίντεο με τα ζώα που είτε φτιάχνουν τις φωλιές του και προετοιμάζονται για τη χειμερία νάρκη είτε ξυπνούν από αυτή με τον ερχομό της Άνοιξης.

Slide6 2Slide7 1Slide8 1

Τη δική τους θέση στην τάξη μας είχαν και τα ζωάκια των πάγων. Τα παιδιά τα γνώρισαν μέσα από πληροφορίες που είτε έφεραν τα ίδια από τα σπίτια τους είτε με βίντεο και εποπτικό υλικό που είδανε στην τάξη.

Slide3Slide4

Με αφορμή τις βροχές και τα χιόνια του Χειμώνα μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού. Τα παιδιά έμαθαν για το αέναο ταξίδι του νερού, για την εξάτμιση , τη συμπύκνωση κλπ. Μέσα από συζητήσεις έγινε αντιληπτό το πόσο πολύ χρησιμοποιούμε το νερό και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή των ανθρώπων αλλά και όλου του πλανήτη.

Slide11Slide10Slide9

Στις 30 Ιανουαρίου τιμήσαμε και εμείς τους Τρεις Ιεράρχες μαθαίνοντας για το έργο τους και τη ζωή τους.

Slide14

Τέλος φυσικά από το μήνα Φεβρουάριο δεν έλειψε και η αμυγδαλιά. Μάθαμε για αυτό το όμορφο δέντρο και εξηγήσαμε γιατί ανθίζει μέσα στο Χειμώνα νωρίτερα από κάθε άλλο φυτό . Γνωρίσαμε επίσης και την Αμυγδαλιά στη μυθολογία, η οποία έγινε σύμβολο ελπίδας, δείχνοντας ότι η αγάπη δε μπορεί να νικηθεί ούτε από το θάνατο.

Slide13Slide12

Εγγραφές Σχολικού Έτους 2025-2026



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

IMG 20250120 114734

Με την πραγματοποίηση του  προγράμματος «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» ολοκληρώθηκε και το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων για αυτήν τη σχολική χρονιά. Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος με βάση τη διερευνητική μάθηση οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις για το διάστημα και να κατανοήσουν πως οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον αλλά αλληλοεξαρτώμενοι και δημιουργούν όλοι μαζί ένα σύστημα, το ηλιακό μας σύστημα. Στόχος επίσης είναι να καταλάβουν τα παιδιά της σχέσης μεταξύ των ουράνιων σωμάτων Σελήνη, Γη και Ήλιος και πως η αλληλεπίδραση αυτών των τριών είναι αυτή που ευθύνεται για την εναλλαγή της νύχτας με τη μέρα και τις εποχές.

Screenshot 2

Αρχικά τα παιδιά καταθέτουν τις υπάρχουσες γνώσεις και ιδέες που έχουν σχετικά με το διάστημα και τους πλανήτες και αφού τα καταγράψουμε τους παρουσιάσαμε τους πλανήτες, μάθαμε τα ονόματά τους και είδαμε την τροχιά τους γύρω από τον Ήλιο. Σε αυτό το σημείο να αναφερθεί πως για την πραγματοποίση του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε εποπτικό υλικό, φωτογραφίες, βίντεο, βιβλία και τραγούδια σχετικά με το διάστημα. 

Slide11

2

Οι δημιουργίες των μικρών μας μαθητών δεν έμειναν εκεί κατασκεύασαν και το δικό τους διαστημικό επιτραπέζιο καθώς και πύραυλο που πετάει!!


43

Στη συνέχεια συζητήθηκε πόσο σημαντικός είναι ο Ήλιος για τη ζωή μας, τα οφέλη του αλλά και πως προστατευόμαστε από αυτόν καθώς κάποιες φορές είναι και βλαβερός για εμάς. Τα παιδιά παρακολούθησαν το Μύθο του Φαέθοντα και είδαμε ότι από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι προσπαθούν να κατανοήσουν και να εξηγήσουν το διάστημα και το ηλιακό μας σύστημα.

Τέλος μελετήσαμε την κυκλική τροχιά που έχει η Σελήνη γύρω από τη Γη και εξηγήσαμε πώς αυτή είναι υπεύθυνη για την εναλλαγή νύχτας- μέρας παίζοντας βιωματικά παιχνίδια καθώς και πως η μη κάθετη κυκλική τροχιά της Γης γύρω από τον ήλιο είναι υπεύθυνη για την εναλλαγή των εποχών.

Slide2Slide3IMG 20250120 114734

Για να κλείσει το πρόγραμμά μας, μας επισκέφτηκε μια ομάδα με κινητό πλανητάριο και τα παιδιά απόλαυσαν μια πολύ ωραία παρουσίαση για τους πλανήτες στο χώρο του σχολείου μας.

Slide4

Χριστούγεννα!!

3

Τα φετινά Χριστούγεννα δεν πέρασαν απαρατήρητα από το νηπιαγωγείο μας! Οι τάξεις μας στολίστηκαν με έργα των μικρών μας μαθητών και στις αίθουσες ακούγονταν κάλαντα και χαρούμενες φωνές παιδιών!!

Μέσα λοιπόν από πολλές δραστηριότητες, παιχνίδια, φύλλα εργασίας, παραμύθια, βίντεο και τραγούδια προσεγγίσαμε τη θεματική των Χριστουγέννων. Μιλήσαμε για την ιστορία της γέννησης του Χριστού και για τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

 Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να μεταφέρουμε στα παιδιά αλλά και σε όλους τους ανθρώπους είναι πως τα Χριστούγεννα, δεν είναι μόνο μια γιορτή για να παίρνουμε δώρα και να διασκεδάζουμε. Είναι μια γιορτή αγάπης, είναι μια υπενθύμιση για να βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη και να είμαστε δίπλα ο ένας στον άλλον.  Για αυτό και στο νηπιαγωγείο μας εκτός από τα γράμματα που γράψαμε στον Άγιο Βασίλη ζητώντας του τα δώρα που θέλουμε να φέρει στα παιδιά , του στείλαμε και ένα γράμμα ζητώντας να φέρει σε όλο τον κόσμο αγάπη, υγεία, ευτυχία και πολλά άλλα, καθώς και γράμματα που τα παιδιά σκέφτηκαν τι δώρο θα ήθελαν τα ίδια να προσφέρουν στον Άγιο Βασίλη.

12Slide4Slide6Slide5

 

 

 

 

 

Παρακάτω θα δείτε τις εργασίες και τις δημιουργίες των παιδιών!

11Slide1 Slide3 Slide83Slide132

10 7 8 9Slide9 Slide14 Slide15 Slide16 Slide1756Slide2Slide10Slide11Slide74

Για να αποχαιρετήσουμε το 2024 στο σχολείο μας, φωνάξαμε αγαπημένους μας ανθρώπους, είπαμε τα κάλαντα και μια έκπληξη περίμενε στο τέλος τα παιδιά..ο Άι Βασίλης ήρθε στο σχολείο μας και μοίρασε δώρα!!!

1Slide12

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

images 1

“Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.”

Έτσι λοιπόν και στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με αυτό το θέμα. Αρχικά οι μαθητές μας παρακολούθησαν βίντεο και φωτογραφικό υλικό από το Υπουργείο Παιδείας με δράσεις και μηνύματα για την 3η Δεκέμβρη από διάφορες σχολικές μονάδες.  Τα παιδιά αντάλλαξαν πληροφορίες, προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες που είχαν περί του θέματος αυτού. 

viber image 2024 12 03 17 43 11 299

Στη συνέχεια προσπάθησαν με βιωματικό τρόπο να μπουν στη θέση ατόμων με αναπηρία. 

Αρχικά δοκίμασαν πως είναι να μην ακούς καθόλου.

viber image 2024 12 03 17 45 23 775

Πώς είναι όταν ακούω λίγο.. σαν ψίθυρο;

viber image 2024 12 03 17 46 13 665 1

Παίξανε και χαλασμένο τηλέφωνο!!

viber image 2024 12 03 17 47 00 022

Πώς είναι να μη βλέπω; Δοκίμασαν να περπατήσουν χωρίς να βλέπουν και χωρίς βοήθεια..

viber image 2024 12 03 17 47 37 699

Μετά το δοκίμασαν και με βοήθεια!

viber image 2024 12 03 17 48 10 140

Επιπλέον, πώς είναι να περπατάς με ένα πόδι και χωρίς βοήθεια;;

viber image 2024 12 03 17 48 50 815

Με βοήθεια, μήπως έιναι πιο εύκολο;;

viber image 2024 12 03 17 49 12 789

Στη συνέχεια της θεματικής τα παιδιά παρακολούθησαν τη μικρή ταινία κινουμένων σχεδίων “The Present”.  Μία σύντομη ταινία με όμορφα μηνύματα που συγκινεί μικρούς και μεγάλους. 

Σε συνδυασμό με την περίοδο που είναι γεμάτη με χριστουγεννιάτικα ερεθίσματα,  οι μαθητές μας είδανε χριστουγεννιάτικους πίνακες ζωγραφικής που έχουν κάνει διάφοροι καλλιτέχνες ζωγραφίζοντας είτε με το πόδι είτε με το στόμα. 

Δοκίμασαν και τα παιδιά να το κάνουν αυτό και μετά παρατήρησαν τις δημιουργίες τους.

New Microsoft PowerPoint Presentation 1viber image 2024 12 04 15 42 57 774 removebg preview

Στο κλείσιμο του προγράμματος αυτού διαβάσαμε το παραμύθι “Η Αργυρώ γελάει”, στο οποίο με έναν πολύ όμορφο τρόπο τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι δεν έχουν καμία διαφορά από ένα κοριτσάκι που χρησιμοποιεί αμαξίδιο και πως όλα τα παιδιά έχουν τα ίδια θέλω και τις ίδιες ανάγκες.

viber image 2024 12 04 15 44 47 040

Ελιά!

IMG 20241121 125544

Από το πρόγραμμά μας φέτος δεν έλειψε και η θεματική της Ελιάς. 

Τα παιδιά μοιράστηκαν γνώσεις που είχαν ήδη για τις ελιές, άλλα από την εμπειρία τους στην πόλη άλλα από εμπειρίες στην επαρχία και στα χωριά. Μάθαμε πώς παράγεται το λάδι και πόσο χρήσιμο μας είναι. 

IMG 20241121 125544

Διαβάσαμε το μύθο “Αθήνα , η πόλη της Αθηνάς” και συνειδητοποίησαν τα παιδιά από πόσο παλιά οι άνθρωποι ασχολούνται με τις ελιές και παράγουν και χρησιμοποιούν το ελαιόλαδο. 

9789604840885 1000x1000 1

Τέλος αφού τα παιδιά έμαθαν και τραγούδησαν το παραδοσιακό τραγούδι “Ντίλι, ντίλι”, το εικογράφησαν κανοντάς το βιβλίο! 

Φθινόπωρο!

IMG 20241031 115008 1

Το Φθινόπωρο τελείωσε και ήρθε η ώρα να σας δείξουμε τι έγινε στο νηπιαγωγείο μας!

Μιλήσαμε για τη μεταβατική περίοδο αυτής της εποχής.

Σιγά σιγά όλα αλλάζουν…

Τελειώνουν οι διακοπές και αρχίζουν τα σχολεία, τα φύλλα από πράσινα γίνονται κίτρινα, κόκκινα, πορτοκαλί και καφέ και σαν να μην έφτανε αυτό, πέφτουν κι όλας από τα δέντρα! Αρχίζουν τα πρώτα κρύα και τα μπουφανάκια είναι πια απαραίτητα, χρειαζόμαστε ομπρέλες και αδιάβροχα καθώς έρχονται τα πρωτοβρόχια.

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες οι μικροί μας μαθητές ασχολήθηκαν με όλα τα παραπάνω, είδαν βίντεο και φωτογραφίες φθινοπωρινές, παίξανε παιχνίδια, μάθανε τραγούδια και ζωγράφισαν με τα χρώματα της εποχής. Τέλος τα παιδιά μαζέψανε από τις γειτονιές τους και τις εκδρομές τους φθινοπωρινούς «θησαυρούς» που μοιράστηκαν και κράτησαν στην τάξη με τους συμμαθητές τους.

Slide7

Slide4Slide5

IMG 20241031 115008

Slide6

New Microsoft PowerPoint Presentation

Slide2

 

Slide3

 

Εδώ Πολυτεχνέιο!!

8

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου μιλήσαμε για τα γεγονότα της 17ης Νοέμβρης. Τα παιδιά μελέτησαν εικόνες και βίντεο από την εποχή εκείνη και ακούσανε αποσπάσματα από το ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών. Μάθανε τραγούδια που έχουν γραφτεί εδώ και δεκαετίες και έχουν ταυτιστεί με τον εορτασμό αυτής της ημέρας. Εμπνευσμένοι λοιπόν, οι μαθητές μας από τα παραπάνω, γίνανε μικροί καλλιτέχνες και φτιάξανε κατασκευές και ζωγραφιές που περνάνε μηνύματα ειρήνης και ελευθερίας .

 

3 4 6 710 11 12

8 9 5

 

Στις συζητήσεις μας φυσικά δεν παραλείφθηκε να σχολιαστεί η δικτατορία σε αντίθεση με τη δημοκρατία. Αναλογίστηκαν πώς θα ήταν να ζουν σε μια ζωή  που επικρατούν όλοι οι περιορισμοί που υπήρχαν με το καθεστώς της δικτατορίας και ομόφωνα κατέληξαν τα παιδιά ότι κάτι τέτοιο δε θα τους άρεσε. Από την άλλη συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική είναι η δημοκρατία και η ελευθερία. Για να κατανοήσουν τον τρόπο που λειτουργεί η δημοκρατία διεξήγαμε στην τάξη του νηπιαγωγείου εκλογές, ώστε να επιλεχθεί ποιο παιχνίδι να παίξουμε.

2 1