Μετάβαση στο Δημοτικό

istockphoto 1251113611 612x612 1

Τις τελευταίες μέρες του Νηπιαγωγείου συζητήσαμε με τα παιδιά για τη Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο. Ρωτήσαμε για τις γνώσεις που έχουν τα παιδιά για το καινούριο σχολείο και για τα συναισθήματα που έχουν ως προς την αλλαγή αυτή. Συζητήσαμε για τις αγωνίες τους, τον ενθουσιασμό τους που θα πάνε στο «μεγάλο» σχολείο και προσπαθήσαμε να λύσουμε όσες περισσότερες απορίες είχαν.

Προκειμένου τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το δημοτικό σχολείο ακούσανε το τραγούδι της Α’ Δημοτικού «Ο Αχινός» από το CD «ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ».

viber image 2025 05 20 15 10 02 051

viber image 2025 05 20 15 43 18 564 removebg preview 1

Στη συνέχεια γνωρίσανε τα βιβλία της Α’ Δημοτικού και διαβάσαμε ένα απόσπασμα από το Ανθολόγιο «Γιατί οι σκύλοι κυνηγούν τις γάτες… και οι γάτες τα ποντίκια..».

 

viber image 2025 05 22 13 49 39 708

Slide2

Slide1

Ολοκληρώνοντας τη δράση για τη Μετάβαση τα νηπιάκια μας επισκέφτηκαν το 17ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών ώστε να γνωρίσουν το περιβάλλον, κάποιους δασκάλους και να δουν περσινούς συμμαθητές τους. Για την επίσκεψή μας ετοιμάσαμε να τους κάνουμε δώρο μια ομαδική καλοκαιρινή ζωγραφιά.

Slide3

Άνοιξη!!!

360 F 791508665 G5BZkJ1O7LFZlrlgVuZjCYlUyAOecJMS

Πέρασε και η Άνοιξη με τα ωραία της. Το σχολείο μας γέμισε με λουλούδια, ζουζουνάκια και αρώματα.

Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης, τα ανθισμένα δέντρα και φυτά, τον καιρό που ζεσταίνεται, τα ζωάκια που βγαίνουν από τη χειμερία νάρκη, τα αποδημητικά πτηνά που επιστρέφουν στη ζεστή μας χώρα και φτιάνουν τις φωλιές τους  και για τα εντομάκια που ψάχνουν νέκταρ και γύρη.

Slide2 1New Microsoft PowerPoint Presentation

New Microsoft PowerPoint PresentationSlide4

Slide5Slide9 Slide10

 

Συζητήσαμε και για την Πρωτομαγιά για αυτή την υπέροχη γιορτή λουλουδιών και φτιάξαμε τις λουλουδάτες κατασκευές μας.

Slide7 Slide8

Slide1Slide13

Φυσικά τιμήσαμε και τη γιορτή της Μητέρας λέγοντας όλα τα όμορφα πράγματα που νιώθουν τα παιδιά για τις μανούλες τους και για το πόσο σημαντικός άνθρωπος είναι στη ζωή μας.

Slide12

Slide11

Ενεργός Πολίτης “Τρίτη Ηλικία- Άνοια”

images 1

Με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό οι  «Δράσεις Ενεργού Πολίτη». Με αυτές επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες.

Για την ευαισθητοποίηση και την καλύτερη προετοιμασία τους επιλέχθηκαν ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015.

Για τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας επιλέξαμε μια δράση που συμπεριλαμβάνεται στον  3ο στόχο «Καλή Υγεία και Ευημερία» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δράσεις ευαισθητοποίησης για την υγεία και  υποστήριξης  της ψυχικής υγείας. Επίσης αφορά και θέματα του 10ου στόχου «Λιγότερες Ανισότητες» ο οποίος προάγει τη συμπερίληψη, τη διαφοροποίηση και την ένταξη απορρίπτοντας συμπεριφορές διάκρισης.

Η δράση λοιπόν που πραγματοποιήσαμε είχε τίτλο «Τρίτη Ηλικία- Άνοια». Σε συνεργασία με το Κέντρο Ημέρας για άτομα με Άνοια στο Ηράκλειο Αττικής κανονίστηκαν δύο συναντήσεις.

Στην πρώτη συνάντηση η νευροψυχολόγος μαζί με την κοινωνική λειτουργό του Κέντρου Ημέρας επισκέφτηκαν το σχολείο μας και παρουσίασαν στα παιδιά πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών αναφερόμενοι στην Τρίτη Ηλικία. Μίλησαν για τα χαρακτηριστικά των ηλικιωμένων ανθρώπων, τις συνήθειές τους  και τα πράγματα που μπορούν να κάνουν τα παιδιά μαζί τους.

2

Στη δεύτερη συνάντηση ωφελούμενοι μαζί με τους επαγγελματίες του Κέντρου Ημέρας επισκέφτηκαν το σχολείο μας προκειμένου να πραγματοποιηθούν κοινές δράσεις. Οι επισκέπτες μας χωρίστηκαν στα δύο τμήματα, και αρχικά γνωρίστηκαν με τους μαθητές.

3 12

Στη συνέχεια με την καθοδήγησή μας και με βοήθεια από τους ωφελούμενους οι μαθητές φτιάξανε χειροτεχνία ενός παππού ή μιας γιαγιάς και παίξανε κινητικό παιχνίδι μέσα στην τάξη.

5 13 14 15 4

Τέλος παίξαμε παιχνίδι χαμένου θησαυρού, στο οποίο οι θησαυροί ήταν διάφορα προσωπικά αντικείμενα των επισκεπτών μας.

1

Τα παιδιά αποχαιρέτησαν τους επισκέπτες μας δίνοντάς τους ένα συμβολικό χειροποίητο δωράκι .

8

7 9

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Κέντρο Ημέρας για άτομα με Άνοια Ηρακλείου για τη συνεργασία αυτή και συγκεκριμένα την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του κέντρου που συντόνισαν τη δράση και έκαναν την ιδέα μας πραγματικότητα.

Πάσχα!!

d8b74bc69b51e779a3d26eb7e82521de

Πριν ξεκινήσουμε φέτος τις Πασχαλινές μας δημιουργίες, μέσα από βιβλία, βίντεο και εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα στην Ελλάδα. Παράλληλα μιλήσαμε για τη ζωή του Χριστού, τις αξίες και τις διδαχές που μοιραζόταν με τον κόσμο τότε. Μιλήσαμε για την αγάπη που πρέπει να δείχνει ο ένας στον άλλον, για τη συγχώρεση, την εμπιστοσύνη, την ενότητα, την ειρήνη και άλλα πολλά που ο Χριστιανισμός πρευσβεύει. 

Έπειτα στολίσαμε τις τάξεις μας με πολλές πασχαλινές κατασκευές. Αυγά, λαγουδάκια και κοτούλες γέμισαν τις αίθουσές μας. Φτιάξαμε και τα καθιερωμένα πασχαλινά καλαθάκια τα οποία γεμίσαμε με λιχουδιές και κόκκινα αυγά που έβαψαν τα παιδιά στο σχολείο. 

7

6

35

21

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: “Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό Σχολείο”



Λήψη αρχείου

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

IMG 7903

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Έτσι και φέτος αφιερώσαμε χρόνο να μιλήσουμε για αυτό το μαγικό πράγμα τα ΒΙΒΛΙΑ. Η ημέρα αυτή βοηθάει στη φιλαναγνωσία και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών για τα βιβλία και τα παραμύθια

Αρχικά οι μαθητές μας ερωτήθηκαν γιατί είναι σημαντικά τα βιβλία και τι μας προσφέρουν και οι απαντήσεις τους ήταν :

  • μας δίνουν εξυπνάδα και φαντασία 
  • μας προσφέρουν ησυχία, χαλάρωση και συγκέντρωση 
  • μας μαθαίνουν καινούρια πράγματα 
  • μαθαίνουμε από αυτά να διαβάζουμε
  • μας κάνουν συντροφιά, αλλά μπορούμε και να τα διαβάσουμε με παρέα 
  • διασκεδάζουμε 
  • μας νανουρίζουν 
  • μας κάνουν χαρούμενους.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά ενός βιβλίου, Τίτλος, Συγγραφέας, Εικονογράφος κλπ, και τα παιδιά έφτιαξαν ένα δικό τους παραμύθι. 

Slide4 1

Slide5

Slide6

Slide7

Για αναμνηστικό αυτής της ημέρας μαζέψαμε από τον κήπο του σχολείου μας λουλούδια και τα χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε ανοιξιάτικους σελιδοδείκτες

Slide1 1

Το σώμα μου

Άλλη μία θεματική ενότητα με την οποία ασχοληθήκαμε φέτος στο νηπιαγωγείο είναι “Το Σώμα μου”. 

Έπειτα από απορίες των παιδιών σχετικά με το ανθρώπινο σώμα, και τα εσωτερικά του όργανα αποφασίσαμε να ψάξουμε για απαντήσεις.

Έτσι για αρχή σχεδιάσαμε σε χαρτί του μέτρου ένα ανθρώπινο σώμα και προσπαθήσαμε να ονοματίσουμε όσα περισσότερα μέλη μπορούσαμε. Επικεντρωθήκαμε στα χαρακτηριστικά του προσώπου και προσπάθησαν τα παιδιά να ζωγραφίσουν το πρόσωπό τους παρατηρώντας και αντιγράφοντας το άλλο μισό. 

Slide5

Slide1

Μετά ασχοληθήκαμε με το εσωτερικό ενός ανθρώπινου σώματος, οστά και όργανα. Μελετήσαμε πως πραγματικά είναι τα οστά και τα όργανα ενός ανθρώπου και με ανακυκλώσιμα υλικά έφτιαξαν τον δικό τους σκελετό

Slide3

Τέλος αναφερθήκαμε στις 5 αισθήσεις και συνδέσαμε την κάθε αίσθηση με το αντίστοιχο μέρος του σώματος.

Slide2

25η Μαρτίου

dove of peace

Στο σχολείο μας φέτος ετοιμαστήκαμε για τη μεγάλη, διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου. Με τη βοήθεια παραμυθιών, εποπτικού υλικού, τραγουδιών αλλά και εκπαιδευτικών βίντεο τα παιδιά μάθανε για την ελληνική  επανάσταση , για τους ήρωες του 1821 και τη προσφορά τους στον αγώνα.  Σκοπός μας ήταν οι μαθητές μας να διδαχθούν από τις θυσίες και τους αγώνες των προγόνων μας και να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος είναι ευτυχισμένος όταν ζει ελεύθερος σε μια κοινωνία με σεβασμό, ειρήνη και δικαιοσύνη.

Οι μικροί μας μαθητές για να τιμήσουν την Εθνική αλλά και Θρησκευτική εορτή, φώναξαν συνθήματα όπως:

“ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ”

μάθανε τραγούδια, κάνανε χειροτεχνίες και ετοίμασαν μια ανοιχτή γιορτή. 

3

625 7 1

Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας 2024-25



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Καθαρά Δευτέρα

Kite Flying Tips and Lesson Ideas for Kids sq2

Η Καθαρά Δευτέρα είναι μια μέρα που σηματοδοτεί το τέλος των Αποκριών και την αρχή της Σαρακοστής. Σύμφωνα με την παράδοση είναι μια ημέρα που οι πιστοί καθαρίζουν σωματικά και πνευματικά τις ψυχές τους και επαναφέρεται η κανονικότητα μετά την περίοδο της Αποκριάς.

Πριν λοιπόν φτάσει η Καθαρά Δευτέρα μιλήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας για τα παραπάνω, γνωρίσαμε τα έθιμα της ημέρας εκείνης και αναλύσαμε τι είναι η Σαρακοστή, τι σημαίνει νηστεία και τι συνηθίζεται να τρώνε οι άνθρωποι τη μέρα εκείνη αλλά και γενικά την περίοδο της Μεγάλης Νηστείας.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους χαρταετούς που κατασκεύσαν και περίμεναν με ανυπομονησία να πετάξουν το δικό τους αετό.

Slide3 Slide1Slide2Τέλος όπως λέει και η παράδοσή μας φτιάξανε την Κυρά Σαρακοστή χάρτινη για να την πάρουν σπίτι και να έχουν ένα ημερολόγιο για το Πάσχα. Παράλληλα για να έχουμε μια Κυρά Σαρακοστή στο σχολείο ζυμώσαμε και μια όπως λέει και το παραδοσιακό ποιηματάκι:

Sarakosti Kyra 300x271 1Slide4