Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019, στο πλαίσιο της 6ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, οργανώθηκε στο σχολείο μας ολοήμερο πρόγραμμα με τίτλο «Για ποιον είναι ο αθλητισμός;».
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν όλα τα παιδιά του σχολείου μας που πέρασαν διαδοχικά από έξι θεματικούς σταθμούς:
- Είδαμε βίντεο, με ξεχωριστές αθλητικές ιστορίες για να σκεφτούμε και συζητήσαμε γι’ αυτές.
- Φτιάξαμε μια δική μας – φανταστική – αθλητική ιστορία, που είχε πάντα ένα θετικό αποτέλεσμα, ακόμα κι αν η νίκη δεν ήταν το αποτέλεσμα.
- Γίναμε μικροί καλαθοσφαιριστές και καλαθοσφαιρίστριες, που μέσα από εξάσκηση γίνονταν όλο και καλύτεροι!
- Γίναμε νεαροί και νεαρές θεατές, που γνώριζαν πώς να υποστηρίζουν τους αθλητές.
- Γίναμε μικροί ποδοσφαιριστές και ποδοσφαιρίστριες – που ξέρουν από… πάσα!
- Γίναμε νεαροί και νεαρές θεατές, που γνώριζαν πώς να αναγνωρίζουν την προσπάθεια!
Μέσα από τις δραστηριότητες, μάθαμε σημαντικά πράγματα, που μόνο ο αθλητισμός μπορεί να διδάξει.
Παίζοντας μπάσκετ μάθαμε ότι:
- Η νίκη μας αφορούσε τη δική μας, ατομική και ομαδική, βελτίωση.
- Η επιτυχία βασιζόταν στην επανάληψη της προσπάθειας και την επιμονή μας.
Παίζοντας ποδόσφαιρο ή χάντμπολ μάθαμε:
- Να συνεργαζόμαστε με όλα τα μέλη της ομάδας μας.
- Να αναλαμβάνουμε την ευθύνη του ρόλου μας μέσα στην ομάδα.
- Να βοηθάμε τους συμπαίκτες/συνεργάτες μας να γίνουν καλύτεροι και να συμβάλλουν στην επιτυχία της ομάδας όπως μπορούν.
- Να σεβόμαστε τον αντίπαλό μας και να ακολουθούμε τους κανόνες που υπάρχουν για όλους.
Όταν γίναμε φίλαθλοι μάθαμε:
- Να υποστηρίζουμε τους αθλητές, ώστε να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούν.
- Να ενθαρρύνουμε τους αθλητές, όταν αποτυγχάνουν, έτσι ώστε να πετύχουν αργότερα.
- Να στηρίζουμε την ομάδα μας, αλλά και να σεβόμαστε την αντίπαλη ομάδα.
- Να αναγνωρίζουμε την προσπάθεια και να προστατεύουμε το άθλημα που αγαπάμε.
Όταν φτιάχναμε τη δική μας αθλητική ιστορία μάθαμε ότι:
- Η συμμετοχή στον αθλητισμό ωφελεί ό,τι και να γίνει.
- Τα διδάγματα που παίρνουμε θα μείνουν μαζί μας σε όλη μας τη ζωή.
- Η ιστορία μας δε τελειώνει με μια ατυχία ή αποτυχία. Πάντα θα έχουμε και άλλη ευκαιρία.
Τελικά, μάθαμε τι πραγματικά αντιπροσωπεύει ο συναγωνισμός και ο αγώνας. Συγκεκριμένα ότι:
- Ο πιο σημαντικός αντίπαλος είναι ο τωρινός εαυτός μας που θέλουμε να ξεπεράσουμε. Νικάμε, όταν είμαστε έστω και λίγο καλύτεροι από ότι ήμαστε πριν.
- Ο αντίπαλος είναι ο βοηθός μας, αυτός που μας βάζει δύσκολα, ώστε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και να γίνουμε καλύτεροι.
- Η επιτυχία έρχεται μόνο μέσα από συνεχή και μακρόχρονη προσπάθεια.
- Η αποτυχία είναι προϋπόθεση της επιτυχίας. Είναι ΟΚ να χάσεις ή να αποτύχεις, ξανά και ξανά.
- Ο αγώνας είναι η ζωή μας. Χάνει μόνο όποιος δεν αγωνιστεί.
Μάθαμε παίζοντας για τις αξίες του αθλητισμού:
- Σεβασμός.
- Ισότητα.
- Κουράγιο.
- Αποφασιστικότητα.
- Φιλία.
- Έμπνευση.
Κάνοντας αθλητισμό μάθαμε ότι αποτυχία δεν είναι όταν πέφτεις, αλλά όταν αρνείσαι να σηκωθείς ξανά! Aν δεν τα παρατάς… αποκλείεται να αποτύχεις!
————————————————————————————————————————————————-
Απολαύσαμε τα βίντεο και συζητήσαμε τις παρακάτω αθλητικές ιστορίες:
Αθλητική ιστορία 1: Δεν τα παρατάω. Ποτέ!
Ο τερματισμός της Gabriela Andersen-Schiess, στον Μαραθώνιο δρόμο των Ολυμπιακών Αγώνων στο Λος Άντζελες, 1984.https://youtu.be/g93TYrtDxwA
Η κούρσα του Derek Redmond, στο τελικό των 400μ. Ανδρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, 1992.
Αθλητική ιστορία 2: Ευ αγωνίζεσθαι (να αγωνίζεσαι τίμια και με σεβασμό)
Η απόφαση του ποδοσφαιριστή Γιάννη Χλωρού.
Αθλητική ιστορία 3: Ο ρόλος και η ευθύνη του αθλητή
Ο ιδιαίτερος φίλος του ποδοσφαιριστή Γιώργου Σαμαρά.
Αθλητική ιστορία 4: Τι υπάρχει πίσω από τον θρίαμβο; Ο αθλητισμός δεν ενδιαφέρεται ποιος είσαι…
Αθλητική ιστορία 5: Μπορεί μια προπόνηση να αλλάξει τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά μας;
Καμιά φορά, τα φαινόμενα απατούν…
Αθλητική ιστορία 6: Ναι, μπορώ! (Yes, I can!) – Τι λέγαμε ότι μας εμποδίζει να φτάσουμε ό,τι ονειρευόμαστε;