Δημοσιεύθηκε στην Χειμώνας

Με ευαισθησία και φαντασία …

Οι μήνες του χειμώνα είναι τρεις ,ποιοι να είναι τώρα άιντε να τους βρεις ,ο Δεκέμβρης,ο Γενάρης και ο Φλεβάρης  ο κουτσός,τραγουδάμε κάθε πρωί οταν φτιάχνουμε το ημερολόγιό μας.Γιατί κυρία ο Φεβρουάριος είναι κουτσός;Μα γιατι του λείπουν τρεις μέρες, απαντάει η κυρία.Την πρώτη μέρα του Φεβρουαρίου η ιστορία Τα παιχνίδια του Φλεβάρη πήγαν το μυαλό ,το συναίσθημα και τη φαντασία μας ένα βήμα παραπέρα.Οι ήρωες της ιστορίας έχουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά και τα παιδιά ταυτίζονται και συμπάσχουν μαζί τους.Ο Φλεβάρης όταν γεννήθηκε ήταν λίγο κουτσός. Κανείς δεν είχε προσέξει στην αρχή αυτήν την ιδιαιτερότητά του. Όταν το παρατήρησε ο πατέρας του, ο Χειμώνας έτρεξε και φώναξε τον πατέρα του, τον Χρόνο που ήταν και  ο καλύτερος γιατρός. Ο παππούς, ο Χρόνος ωστόσο βλέποντας την ιδιαιτερότητα του Φλεβάρη τους καθησύχασε λέγοντάς τους πως “ο Φλεβάρης μπορεί να είναι λίγο κουτσός, αλλά δε θ΄  αργήσει να μάθει να περπατάει. Κι αν δεν μπορέσει να τρέξει όσο οι άλλοι, ε, δεν πειράζει… Έχει άλλα χαρίσματα.  Γεννήθηκε για να κάνει τον κόσμο να χαίρεται και τα παιχνίδια που θα παίζει θα είναι αλλιώτικα….”Μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα αρχικά μέσα στην τάξη μας.Υπάρχει καποιος που να μας μοιάζει;Μπορούμε να κάνουμε όλοι τα ίδια πράγματα;Ο καθένας μας είναι διαφορετικός και ξεχωριστός… Είδαμε εικόνες και βιντεάκια ανθρώπων και ειδικές ανάγκες και συζητήσαμε για τον διαφορετικό τρόπο εκπαίδευσης και επικοινωνίας τους(γραφή braille,νοηματική γλώσσα).Θαυμάσαμε την δύναμη της ψυχής τους.Δεν τα παρατούν ,πάντα προσπαθούν.Ειδαμε εικόνες που κάποιοι ζωγράφιζαν με το στόμα και μας φάνηκε έυκολη υπόθεση.Στην πράξη ,όταν θέλησαν να το κάνουν τα  παιδιά ,ήταν στην αρχή αστείο και διασκεδαστικό αλλά όταν δεν κατάφερναν να κάνουν αυτό που είχαν στο μυαλό τους ήταν δύσκολο ,κατέληξαν.Παίξαμε τυφλόμυγα καθώς και το Οδηγός τυφλών(ένα παιδί προσπαθεί με κλειστά μάτια να διανύσει μια απόσταση με εμπόδια και αναλαμβάνει ένας οδηγός να τον καθοδηγήσει,βιωματικό παιχνίδι αλληλο-υποστήριξης και συνεργασίας).Τελικά τι θα γινόταν αν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες  ερχόταν αύριο στο νηπιαγωγείο μας;Θα το κάναμε φίλο,θα του λέγαμε γλυκά λόγια,θα παίζαμε μαζί του ,θα το βοηθούσαμε και θα το αγαπούσαμε είπαν τα παιδια με ευαισθησία  και αγνότητα…

12742132_10208699353265230_762652563407274096_n
Ζωγραφική με το στόμα
12744546_10208699351705191_5904568061213179271_n
Ζωγραφίζοντας τα Παιχνίδια του Φλεβάρη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την  δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου ασχοληθήκαμε με τη νυφούλα του χειμώνα,την αμυγαλιά.Ο μύθος της αμυγδαλιάς και του βοριά μας άρεσε ιδιαίτερα και στη δραματοποίηση τα παιδιά δεν το χόρταιναν.Η τάξη στολίστηκε με τις αμυγδαλιές των παιδιων και στο τέλος ήρθε το καλύτερο…

12705636_10208699354265255_2716283744311949665_n
Ο μύθος της Αμυγδαλιας και του Βοριά
12717408_10208699355225279_4741881266351457575_n
Οι αμυγδαλιές μας

 

 

 

 

 

 

Μικροί ζαχαροπλάστες εν δράση φτιάχνουν σοκολατένια βραχάκια με αμύγδαλο…Δεν έμεινε ούτε ένα…

12715636_10208699360505411_2222239134619474106_n
Σπάμε τις σοκολάτες
12717714_10208699360185403_8369605602102429299_n
Αφού λιώσουμε τη σοκολάτα προσθέτουμε τα αμύγδαλα

 

 

 

 

 

 

 

12745547_10208699357545337_2957686030740526704_n
ανακατεύουμε
12705288_10208699355785293_1285955569045108002_n
περιμένουμε τη σειρά μας για να φτιάξουμε τα βραχάκια μας και ύστερα στο ψυγείο να παγώσουν…
12742376_10208699355425284_9188165150229054706_n
Έτοιμα τα βραχάκια μας!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *