Στα πλαίσια της θεματικής “Παιγνιώδης μάθηση στα μαθηματικά για παιδιά με οπτική αναπηρία”, τα παιδιά διασκέδασαν με το παιχνίδι “Φωλιές” και παράλληλα εξασκήθηκαν στα μαθηματικά!
Το παιχνίδι αποτελείται από ένα ζάρι, 4 πιόνια- πουλάκια (δηλαδή 4 ομάδες με 4 παίκτες) και πολλές φωλιές.. Τα πουλάκια πετούν από φωλιά σε φωλιά μέχρι να φτάσουν στην τελική, όπου θα κάτσουν εκεί να ξεκουραστούν. Στη διαδρομή τρώνε σκουληκάκια, παίρνουν δύναμη και πετούν πιο γρήγορα ή κάθονται να κλωσήσουν τα αυγά (οπότε χάνεται ένας γύρος).
Γίναμε επιστήμονες και πραγματοποιήσαμε το πείραμα της Βύθισης και της Επίπλευσης
Αριθμοί: Η εκμάθησή τους γίνεται διασκεδαστική με το επιτραπέζιο παιχνίδι του σκαντζόχοιρου
Συμμετρία με λαχανικά
Ρομποτική και Αριθμοί
Η εκμάθηση των αριθμών γίνεται με βιωματικό τρόπο και τα παιδιά έχουν ως εργαλεία τους απλά υλικά, όπως είναι τα ξύλινα τουβλάκια και τα χρωματιστά ξυλάκια.
Τα παιδιά τάισαν τον πιγκουίνο με την αγαπημένη του λιχουδιά, τα ψαράκια- αριθμούς!
Μοτίβο
Μέσα Μεταφοράς: Αρίθμηση και Ποσότητες
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Φροντίζω το Περιβάλλον: Ευαισθητοποίηση στην Ανακύκλωση”
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον: Φυτολόγιο”
Στοχαστικά Μαθηματικά: επίλυση απλών μαθηματικών προβλημάτων μέσα από τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων. Τα παιδιά αναλύουν ποσότητες μέχρι το 10 και συζητούν για το αγαπημένο τους φυτό. Οδηγούνται σε ψηφοφορία και στην ανάδειξη του αγαπημένου φυτού της τάξης.
Πείραμα Χρωματισμός λουλουδιών
Στοχαστικά Μαθηματικά: Εξοικείωση με το συλλογισμό των πιθανοτήτων
Τα παιδιά διατυπώνουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι πιστεύουν ότι θα γίνουν τα λουλούδια (πιθανόν να αλλάξουν χρώμα ή είναι αδύνατο να μείνουν το ίδιο). Παράλληλα, κατανοούν τη συνεχής αλληλεπίδραση του πολύπλοκου φυσικού συστήματος με τον αέρα και το νερό μέσα από τα πειράματα και τις βιωματικές δραστηριότητες.
Ομαδοποίηση και πλάσματα της φύσης: Καλλιέργεια σεβασμού προς όλα τα ζώα
Ντόμινο: Ζωάκια
Τέχνη και Μαθηματικά: Πουαντιγισμός – Αφηρημένη τέχνη – Κυβισμός
Σωματογνωσία και προσανατολισμός
Άξονας συμμετρίας: Υπάρχει άξονας στα λαχανικά;
Μέτρηση ποσοτήτων: Από το στάρι στο ψωμί
Γραμμές (ευθεία, τεθλασμένη κ.ά) με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο
Ομαδοποίηση και ταξινόμηση: Χρώμα και γεύση
Δοντάκια γερά και καθαρά με υγιεινή διατροφή: Μέσα – Έξω, Πάνω – Κάτω