Ιούνιος 2024
- 1ο έτος συμμετοχής του σχολείου μας στο ερευνητικό πιλοτικό πρόγραμμα ” Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων- Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών”. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε αφού παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της εφαρμογής του από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτό, τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο. Το σχολείο μας παρέδωσε το υλικό που παρήγαγε, προς αξιοποίηση, στην επιστημονική ομάδα του προγράμματος.
Η δική μας παρουσίαση:
Συνολική αποτίμηση του προγράμματος γενικά:
https://blogs.sch.gr/24nipacha/files/2024/12/ΟΙ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΜΙΛΟΥΝ-ΓΙΑ-ΤΟΝ-ΕΑΥΤΟ-ΤΟΥΣ.pdf
Νοέμβριος 2023
«Κοινότητες Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών» του Ερευνητικού-Πιλοτικού Προγράμματος «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης».
Το Πρόγραμμα υλοποιείται κατά το σχολικό έτος 2023-2024 από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής
Περιγραφή προγράμματος
Η έννοια του σχολείου ως «οργανισμού και ως κοινότητας μάθησης» αποτελεί ένα διακριτό και συγκροτημένο εκπαιδευτικό παράδειγμα, καθώς συνδέεται με νέες μορφές αξιολόγησης, επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που βασίζονται στο σχολείο (κοινότητες μάθησης, αυτοαξιολόγηση, ενδοσχολική επιμόρφωση, δίκτυα εκπαιδευτικών και σχολείων). Η «αξιολόγηση ομοτέχνων» συνιστά βασική παράμετρο στον μετασχηματισμό του σχολείου σε «κοινότητα μάθησης» και των εκπαιδευτικών σε «επαγγελματική κοινότητα μάθησης». Η «αξιολόγηση ομοτέχνων» αποτελεί μια δυναμική μέθοδο αξιολόγησης, αναστοχασμού και βελτίωσης. Συνδέεται άμεσα με την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και την ατομική αξιολόγηση, στηρίζει και θεμελιώνει ένα συνεργατικό κλίμα στην κοινότητα, μετουσιώνει τη μάθηση σε μια συλλογική διαδικασία και στοχεύει στη σχολική βελτίωση.
Επίσης, αποτελεί μια ουσιώδη συνεργατική πρακτική, λειτουργεί ως διαδικασία εκμάθησης και εκφράζει μια άτυπη μορφή ενδοσχολικής αξιολόγησης που αναπτύσσεται/εφαρμόζεται σε όλες στις πτυχές του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο. Συνήθως εφαρμόζεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας, αλλά αφορά όλες τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού (στο πλαίσιο των συνεργατικών πρακτικών). Θεωρείται μια από τις πιο επιτυχημένες τεχνικές βελτίωσης των διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών και εκλαμβάνεται ως μια υποστηρικτική αξιολόγηση, ανοιχτή, ευέλικτη, μη γραφειοκρατική που στηρίζεται στην αμοιβαιότητα, στην εμπιστοσύνη, στην αυτενέργεια και την αυτορρύθμιση. Ο παιδαγωγικός και αναπτυξιακός χαρακτήρας της αξιολόγησης μεταξύ ομοτέχνων ενδυναμώνει την ομότιμη-συνεργατική μάθηση εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο διαμορφωτικός χαρακτήρας της διαδικασίας συνίσταται στον μετασχηματισμό των αντιλήψεων και προδιαθέσεων των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση των ικανοτήτων, την ανάπτυξη νέων σύγχρονων διδακτικών στρατηγικών και εκπαιδευτικών πρακτικών και στην επιθυμητή διαμόρφωση της κουλτούρας συνεργασίας, συλλογικότητας και αξιολόγησης σε μια «επαγγελματική κοινότητα μάθησης».