Σχολική χρονιά 2022-2023

Και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας θα ασχοληθούμε με τα εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων. Ως προς την θεματική τους ενότητα, χωρίζονται σε τέσσερις θεματικούς άξονες: Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη και Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» αποσκοπούν να καλλιεργήσουν σύγχρονες δεξιότητες στους μαθητές και στις μαθήτριες, προκειμένου να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις σχολικές γνώσεις και ικανότητές τους, ώστε να ανταποκρίνονται ευχερέστερα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον.

Από την πρώτη θεματική ενότητα Ζω καλύτερα – Ευ ζην, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα.

Από την δεύτερη θεματική ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Μπορώ να προστατευτώ όταν η φύση θυμώνει!

Από την τρίτη θεματική ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα . Ανθρώπινα δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Νηπίων Παιδεία_Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία.

Από την τέταρτη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα STE(Α)M/ Εκπαιδευτική Ρομποτική και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική.

Μέσα από αυτά, αποσκοπούμε να δείξουμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας πώς να μαθαίνουν (learn to learn) και πώς να σκέφτονται (how to think) αντί του τι να σκέφτονται. Όταν τα παιδιά γνωρίσουν τον τρόπο να μαθαίνουν, αποκτούν εμπιστοσύνη στην ικανότητα να μαθαίνουν.

 

Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα

Ο πρώτος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα το ανθρώπινο σώμα ολοκληρώθηκε. Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η γνωριμία των παιδιών του Νηπιαγωγείου με το ανθρώπινο σώμα. Η επίτευξη πραγματοποιήθηκε μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Τα παιδιά αρχικά εξέφρασαν όλα όσα θέλουν να μάθουν για το ανθρώπινο σώμα κι έτσι δημιουργήθηκε ένα ιστόγραμμα με τα ενδιαφέροντά τους. Μέσα από τραγούδια όπως το “κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια” ανακάλεσαν τα μέρη του σώματος και μέσα από διαδραστικά βίντεο και φωτογραφίες παρατήρησαν τα στάδια ανάπτυξης του ανθρωπίνου σώματος και τις αλλαγές που επέρχονται σε αυτό. Έκαναν συγκρίσεις και αντιλήφθηκαν τον κύκλο της ζωής. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν για τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και το ταξίδι της τροφής. Έγινε αναπαράσταση του πεπτικού συστήματος στο χώρο της τάξης με υλικά της αίθουσας. Για να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά τη θέση των οργάνων στο σώμα, μας επισκέφθηκε η μητέρα ένος μαθητή  η οποία είναι γιατρός και με τη χρήση μιας κούκλας έλυσε όλες τις απορίες των παιδιών. Επιπλέον, μιλήσαμε για τα δόντια και τη σωστή στοματική υγιεινή, αλλά και τη μορφολογία της στοματικής κοιλότητας και τη χρησιμότητά της. Σε αυτό μας βοήθησαν παραμύθια ανάλογου περιεχομένου όπως “Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα” και “Δόνα η τερηδόνα”. Ολοκληρώνοντας τη θεματική ενότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας είπαν τι καινούριο έμαθαν για το σώμα κάνοντας μια ανασκόπηση των εννοιών και πρακτικών που εξετάστηκαν στο σύνολο των εργαστηρίων.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

 

1674412630436

1674412630455

1674412630352

1674412630473

1674412630374

1674412630395

1674412630416

1674412630317

 

 

Μπορώ να προστατευτώ όταν η φύση θυμώνει!

Το εν λόγω πρόγραμμα στόχο είχε την έγκυρη και πολύπλευρη ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα φυσικών κινδύνων και καταστροφών, μέσω μιας δυναμικής διαδικασίας σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο που είχε ως επίκεντρο τη βιωματική και πρακτική εξάσκησή τους, ώστε να γνωρίζουν τα φυσικά φαινόμενα και να είναι προετοιμασμένοι για να τα διαχειριστούν. Οι μαθητές προσέγγισαν θέματα που σχετίζονται με τη Γη και τους φυσικούς κινδύνους (σεισμοί, ηφαίστεια, τσουνάμι, ανεμοστρόβιλοι, κεραυνοί, χιονθύελλες κλπ), μέσα από την παρατήρηση και άλλες εξειδικευμένες δραστηριότητες.
Το σύγχρονο νηπιαγωγείο οφείλει να προσφέρει ολοκληρωμένη ενημέρωση κι εκπαίδευση στους μαθητές για τους σεισμούς, τα ηφαίστεια και τις φυσικές καταστροφές αλλά και για την αντιμετώπισή τους γενικότερα. Παρόλο που η εξειδικευμένη προσέγγιση αυτών των φαινομένων γίνεται από ειδικούς επιστήμονες, η γνώση αφορά όλους μας, αφού έχει άμεση σχέση με την ίδια μας τη ζωή. Το συγκεκριμένο αυτό περιβαλλοντικό πρόγραμμα είναι η γνωριμία των παιδιών με τα φυσικά αυτά φαινόμενα μέσα από διαφορετικές γνωστικές περιοχές-πηγές, καθώς και η σωστή προετοιμασία-εκπαίδευσή τους σε περίπτωση αντιμετώπισής τους.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

19062023 091019 0a4ab5fd5713

19062023 091140 5f8f14a174e3

19062023 091219 1616d6f35709

 

 

Νηπίων Παιδεία_Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Οι δραστηριότητες αναπτύχθηκαν σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστίασαν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Το εν λόγω πρόγραμμα, εμπλέκει τα παιδιά σε δραστηριότητες, που προωθούν τις παρακάτω έννοιες: Αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, συνεργασία /συνεργατικότητα», αντιμετώπιση διακρίσεων κοινωνική ευαισθησία, ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης, προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης. Ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους, επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης, καλλιέργεια της εν συναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας. Ευαισθητοποίηση σε θέματα που άπτονται των ανθρωπίνων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης. Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης. Διαχείριση συγκρουσιακών
καταστάσεων.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

19062023 093653 83df5fdebbbd

19062023 093656 a457d0137325

IMG 20230112 105458

IMG 20230201 110548

IMG 20230201 110611

IMG 20230201 110510

IMG 20230126 121715

 

STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», είχε σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος ήταν τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

 

20062023 092908 dfcd13cf62d4

20062023 092911 ebd2963bc66b

20062023 092947 6048e11ce5dc

20062023 092923 234664a49fbd

20062023 092956 49fb70b0b843

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση