Σχολική χρονιά 2021-2022

IMG 20220616 1128074ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” – “1,2,3, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕ”

Στα πλαίσια του 4ου θεματικού άξονα των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “Φροντίζω το περιβάλλον”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την ανακύκλωση και πιο συγκεκριμένα με το πρόγραμμα “1, 2, 3 Ανακύκλωσε”. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, έμαθαν  για τα οφέλη της ανακύκλωσης και για την διαλογή των σκουπιδιών ανάλογα με το υλικό τους και αναζητούν βιώσιμες λύσεις, βάσει του τρίπτυχου της μείωσης- επαναχρησιμοποίησης- ανακύκλωσης.

Στα πλαίσια αυτού του νέου κύκλου, ζητήσαμε από το κάθε παιδί να μας φέρει ένα ανακυκλώσιμο υλικό από το σπίτι. Τα υλικά που θα μαζέψαμε μας βοήθησαν τόσο στην βιωματική προσέγγιση του εργαστηρίου, όσο και στην πρακτική αξιοποίηση τους, στα πλαίσια της επαναχρησιμοποίησης και μετατροπής τους σε νέα αντικείμενα. Το κάθε παιδί, ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκε, έφερε το ανάλογο υλικό.
-Τα παιδιά που ανήκαν στους “Χάρτινους” έφεραν ένα υλικό από χαρτί ή χαρτόνι (π. χ. ρόλο υγείας ή συσκευασία από γάλα κτλ.)
-Τα παιδιά που ανήκαν στους “Γυαλένιους” ‘έφεραν ένα υλικό από γυαλί.

– Τα παιδιά που ανήκαν στους “Κομποστουληδες” έφεραν κάποια φλούδα από φρούτο, ή τσόφλι αυγού η φίλτρο καφέ χρησιμοποιημένο.
-Τα παιδιά που ανήκαν στους “Ηλεκτρικουλιδες” έφεραν κάποια (μικρή κατά προτίμηση) χαλασμένη ηλεκτρική συσκευή (π. χ. Χαλασμένο κινητό τηλέφωνο η κομπιουτεράκι η τηλεκοντρόλ ή ποντίκι υπολογιστή)
-Τα παιδιά που ανήκαν στους “Αλουμινένιους” έφεραν καθαρές συσκευασίες από αλουμίνιο.

– Τα παιδιά που ανήκαν στους “Πλαστικακηδες”, έφεραν κάποιο πλαστικό υλικό.
Εννοείται ότι εάν σε κάποιο σπίτι δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα υλικά, τα παιδιά μπορούν να φέρουν οποιοδήποτε υλικό μπορούν, απλώς προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε ότι θα συγκεντρώσουμε υλικά από την κάθε κατηγορία.

281737164 535289111475189 6838388544528531472 n

Από τις πρώτες κιόλας μέρες μετά τις διακοπές του Πάσχα, φυτέψαμε τους σπόρους μας (φασόλια, μαυρομάτικα, κόκκινα φασόλια, φακές, κάρδαμο, μαϊντανό) και χρησιμοποιήσαμε τα υλικά που μας είχαν φέρει οι «κομποστουλιδες» (τσόφλια από αυγά, φλούδες από φρούτα) για να ενισχύσουμε το χώμα σε βιταμίνες.

283695245 750015396168930 7930705680763691166 n 1

Όσα μας έφεραν οι ηλεκτρικούλιδες (τάμπλετ, κινητό τηλέφωνο, οξύμετρο), τα αξιοποιήσαμε ενισχύοντας τις γωνιές των παιχνιδιών.

Τις επόμενες μέρες, προσπαθώντας να εξοικειώσουμε τα παιδιά με την επαναχρησιμοποίηση,  τα παιδιά έφτιαξαν συνεργατικά ένα μπουκέτο με λουλούδια χρησιμοποιώντας ρολό υγείας, και ένα στεφάνι για την Πρωτομαγιά, χρησιμοποιώντας αυγοθήκες.

.jpg                                                                                                                                             .jpg

Τα παιδιά στην συνέχεια, γνώρισαν την Σούλα και τον Διονύση, 2 κούκλες που είχαν φτιάξει οι Νηπιαγωγοί χρησιμοποιώντας 2 μεγάλα πλαστικά μπουκάλια από χυμό και γάλα. Μέσα από το κουκλοθέατρο που παρακολούθησαν τα παιδιά, ήρθαν σε επαφή με το μεγάλο πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών, και άρχισαν να αντιλαμβάνονται την έννοια της ευθύνης του καθενός μας για την επίλυσή του. Βλέποντας τα σκουπίδια που είχαν συγκεντρώσει τα παιδιά μίας τάξης σε μία ημέρα, αναρωτήθηκαν πόσα σκουπίδια παράγονται καθημερινά και πότε/πώς θα μπορούσε η φύση να εξαφανίσει τα ίχνη τους.

281314773 3097683807159519 2390669027378995755 n

Στην συνέχεια, αποφασίσαμε να κάνουμε και στην τάξη μας διαχωρισμό σε ανακυκλώσιμα υλικά και σε άλλα σκουπίδια, και διαμορφώσαμε ανάλογα τους κάδους μας.

283913854 1176824192892084 2895594633657227200 n

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο ενημερωτικό σχετικά με τα υλικά που μπαίνουν στον γαλάζιο κάδο, ώστε να γνωρίσουμε καλύτερα τα «ανακυκλώσιμα» υλικά.

 https://www.youtube.com/watch?v=178nqjKMuZw

Τα παιδιά συνέχισαν κάνοντας διαχωρισμό των διαφορετικών υλικών που είχαν φέρει, στις ομάδες των υλικών τους.

1

Είναι γεγονός ότι τα animation, και ειδικά οι ταινίες μικρού μήκους, αποτελεί ένα ερέθισμα στο οποίο  τις περισσότερες φορές τα παιδιά ανταποκρίνονται θετικά. Είδαμε 2 τέτοιες ταινίες μικρού μήκους, που αναφέρονται στις συνέπειες από την αλόγιστη χρήση πλαστικού, και στις οποίες μπόρεσαν να «οπτικοποιήσουν» τον κίνδυνο της μόλυνσης της φύσης και των ψαριών από τα πλαστικά. Τα παιδιά έδειξαν να ευαισθητοποιούνται σε μεγάλο βαθμό κι έτσι ξεκίνησε η συζήτηση για την λύση στο πρόβλημα.

Συζητήσαμε για το τρίπτυχο «μείωση, ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση», και σχηματίσαμε την τελευταία λέξη σε μία ταμπέλα, χρησιμοποιώντας εναπομείναντα υλικά που είχαμε στο σχολείο.

Στο επόμενο εργαστήριο, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες, και αφού σκέφτηκαν τι είδους παιχνίδια θα μπορούσαμε να παίξουμε χρησιμοποιώντας τις συσκευασίες που είχαμε, κατέγραψαν τις ιδέες τους και μας τις παρουσίασαν στην παρεούλα. Μπόουλιγκ, στόχος, σκοινάκι, ποδόσφαιρο, μπάσκετ ήταν μόνο κάποιες από τις ιδέες τους. Κάποιες ήταν πιο ευφάνταστες και άρα πιο δύσκολο να περιγραφούν, αυτό αποδεικνύει ότι η εν λόγω δραστηριότητα υπήρξε σημαντικό κίνητρο για την φαντασία τους και την δημιουργικότητά τους. Κάποια από τα παιχνίδια στα οποία αναφερθήκαμε, επανέρχονταν κατά την διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού τις επόμενες μέρες, καθώς τα παιδιά επέλεγαν να τα παίξουν αντί να χρησιμοποιήσουν τα παιχνίδια του σχολείου.

Τις επόμενες μέρες, τα παιδιά ατομικά, ανέλαβαν να επαναχρησιμοποιήσουν τις συσκευασίες που είχαν φέρει στο σχολείο, σε άλλα αντικείμενα. Μετά από μία «βροχή ιδεών» στην παρεούλα, το κάθε παιδί είχε τον χρόνο να σκεφτεί πώς οραματίζεται το νέο του αντικείμενο, και να το σχεδιάσει «πριν» και «μετά» την επαναχρησιμοποίηση του σε ένα φύλλο εργασίας. Έπειτα, η Νηπιαγωγός κατέγραψε όλες τις επιλογές των παιδιών, και σιγά-σιγά άρχισε η μεταμόρφωση.

286337985 720316852506546 3947657589651541365 n 1 

286346903 755593248945691 4795838516990319825 n1

Τα παιδιά δημιούργησαν κουμπαράδες, αυτοκίνητα, μολυβοθήκες, μουσικά όργανα, δέντρα, κιάλια και θήκη για χαρτιά και ζωγραφιές.

2IMG c6e998c89c7a6ab5beba7b06a7d2f1c4 V    

Η διαδικασία της επαναχρησιμοποίησης φάνηκε να ενθουσιάζει τα παιδιά, και στον επόμενο σύλλογο, οι εκπαιδευτικοί αποφασίσαμε ομόφωνα την ημέρα του «αποχαιρετισμού», να γίνει διάχυση του παραγόμενου έργου στους γονείς, μέσα από μία έκθεση.    Τις επόμενες ημέρες ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης από την χορωδία Σπύρου Λάμπρου που άρεσε πολύ στα παιδιά!

Αφού ολοκηρώθηκαν οι παραπάνω δραστηριότητες αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε μια αφίσα για να μεταδώσουμε το μήνυμα της ανακύκλωσης στο σχολείο μας. Θυμηθήκαμε ξανά ποια υλικά ανακυκλώνονται , τον τρόπο που πρέπει να ανακυκλώνουμε και τον μπλε κάδο.

16062022 105629 8c67ae93271f

IMG 20220616 104424 1

1655366836104

Όλα ήταν έτοιμα για την έκθεση!

286561772 1059080608371762 2778483403773974740 n1

Λίγο πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος αυτός, και θέλοντας να ενισχύσουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν έναν κώδικα περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και να αναπτύσσουν υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά προς το περιβάλλον, ο σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας αποφάσισε ομόφωνα να σημάνουμε την λήξη αυτής της σχολικής χρονιάς με μία εκπαιδευτική εκδρομή με περιβαλλοντικό χαρακτήρα. Στην εκδρομή που θα πραγματοποιείτο στο Δάσος Συγγρού στις 14 Ιουνίου, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα οργανωμένο από το ΙΓΕ (Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών), και να μάθουν τι είναι ένα δασικό οικοσύστημα μέσα από την παρατήρηση, την συλλογή στοιχείων και βέβαια το παιχνίδι! Οι γονείς αγκάλιασαν για άλλη μία φορά το εγχείρημά μας, και έτσι οι συμμετοχές άγγιξαν το 100% των παιδιών της τάξης !

 

3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ” – “STEAM… ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ”

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανήκει στην 3η θεματική ενότητα στον άξονα «Ενδιαφέρομαι και Καινοτομώ», με τίτλο «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» και έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

ΠΥΡΑΥΛΟΙ ΑΠΟ ΡΟΛΟ ΚΟΥΖΙΝΑΣ !

Βρισκόμαστε ήδη στην μέση του 3ου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα το διάστημα, με τίτλο “SΤEAM και Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ”. Τα παιδιά έχουν δείξει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλιακό σύστημα, έχουμε καταγράψει τις υπάρχουσες γνώσεις τους αλλά και το τι θα ήθελαν να μάθουν, έχουμε γνωρίσει τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τους αστροναύτες, τους διαστημικούς σταθμούς, έχουμε παίξει βιωματικά παιχνίδια, έχουμε κατασκευάσει τους δικούς μας πυραύλους από ρολό κουζίνας, χρησιμοποιώντας τέμπερες, χρωματιστά χαρτόνια και γκοφρέ χαρτί! Και συνεχίζουμε…

.jpg

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΚΙΑ ;

Τι είναι η σκιά; Τι πρέπει να υπάρχει για να έχουμε σκιά; Γίνεται να δούμε σκιά σε εσωτερικό χώρο ή μόνο έξω που έχει ήλιο; Πως μικραίνει / μεγαλώνει μια σκιά; Πως θολώνει και πως γίνεται πιο καθαρό το περίγραμμα της; Γίνεται να έχουμε σκιά από χρωματιστό φως; Προσπαθώντας να απαντήσουν σε αυτές τις απορίες τους τα παιδιά σήμερα πειραματίστηκαν, άλλοτε μπροστά από το χαρτί, σχηματίζοντας σκιές με το σώμα τους κι άλλοτε προσπαθώντας να μαντέψουν από την σκιά του, το αντικείμενο που κρύβεται πίσω από το χαρτί.

Videoframe 20220329 125831 com.huawei.himovie.overseas1                                                                                                                          IMG 20220329 113116 resized 20220329 022438231

Τα παιδιά ανακαλύπτοντας τις σκιές και παίζοντας με αυτές, αποτύπωσαν στο χαρτί διάφορες σκιές ζώων.

Viber 2022 03 29 18 24 10 061                                                                                                                        Viber 2022 03 29 18 24 10 432

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1…Εκτοξευόμαστε με προορισμό τον αγαπημένο μας πλανήτη!!! Καλό ταξίδι!!!

.jpg  

Viber 2022 04 16 18 13 03 808

Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ”

ΠΛΑΝΗΤΕΣ

2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ –  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – “ΚΑΡΑΒΑΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ”

Στα πλαίσια του επόμενου θεματικού κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», και από τον άξονα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» – που προτείνεται για τα Νηπιαγωγεία – το Νηπιαγωγείο μας επέλεξε να ασχοληθεί με το εργαστήρι «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας». Το εργαστήρι αυτό, θα συνεχιστεί μετά τις γιορτές και θα διαρκέσει σχεδόν μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, παράλληλα με τις διάφορες διαθεματικές δραστηριότητες του προγράμματος σπουδών του Νηπιαγωγείου. Βασικός σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα αλλά και δεξιότητες διαμεσολάβησης και ενσυναίσθησης.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΦΙΛΙΑΣ

Κατά την διάρκεια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων τα παιδιά δημιούργησαν την “αλυσίδα της φιλίας”, με στόχο να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν δεξιότητες φιλίας και αλληλοβοήθειας.
Κάθε παιδί εξέφρασε έναν τρόπο που μπορεί να δείξει την καλοσύνη και την φιλία στους άλλους και την αποτύπωσε σε έναν κρίκο της αλυσίδας. Στην αρχή κάθε μέρας θα αφαιρείται ένας κρίκος από την αλυσίδα, θα διαβάζεται και θα ζητείται από τα παιδιά να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο τρόπο ένδειξης καλοσύνης μέχρι το τέλος της ημέρας.

ΦΙΛΙΑΣ

Ο ΛΑΧΑΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΜΑΜΠΟΥ

Λίγο πριν φτάσουμε στο τέλος του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων, “Καραβάνια χωρίς σύνορα. Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”, ζητήσαμε για ακόμη μία φορά την βοήθεια και την συνεργασία των γονέων. Γονείς και παιδιά διάβασαν μαζί το βιβλίο «ο Λαχαπού από τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού», που περιγράφει την ιστορία ενός συνηθισμένου μικρού λιονταριού που βρέθηκε μέσα στην δύνη ασυνήθιστα δύσκολων καταστάσεων, αναδεικνύοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την ανθρώπινη πλευρά πίσω από το διαχρονικό προσφυγικό φαινόμενο.
Στην συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν μία ζωγραφιά ή μία κατασκευή σχετική με το βιβλίο, εστιάζοντας στην σκηνή του παραμυθιού που τους εντυπωσίασε. Τα έργα των παιδιών έφτασαν στα χέρια μας και αποτέλεσαν αφορμή για μία ωραία συζήτηση στην ολομέλεια, γύρω από αυτή την ιστορία.

1 2

ΜΙΑ ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Με αφορμή το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: ” Καραβάνια χωρίς σύνορα. Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”, με το οποίο ασχολούμαστε αυτή την περίοδο στην τάξη μας, αναφερθήκαμε στα ανθρώπινα δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα στα δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά μέσα από ιστορίες και βίντεο που παρακολούθησαν για τα δικαιώματα των παιδιών, βιωματικά παιχνίδια που έπαιξαν και συζητήσεις που κάναμε όλοι μαζί, δημιούργησαν την δική τους αφίσα για να μας παρουσιάσουν κάποια από τα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου!

 

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ2ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ1271892580 5155255214523308 5224119050871918697 n

 

 

 1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ  “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ” – “ΤΟΝ Κ.Ο.Κ. ΤΟΝ ΑΓΑΠΩ, ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ”

Αυτή την χρονική περίοδο στο σχολείο, παράλληλα με τις τρέχουσες θεματικές ενότητες, ασχολούμαστε και με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, και πιο συγκεκριμένα με την υποενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζήν «Τον Κ.Ο.Κ. τον αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ». Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Παράλληλα, το παρόν σχέδιο Κυκλοφοριακής Αγωγής, επιδιώκει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, της γνώσης, της κατανόησης και των προτύπων συμπεριφοράς που ωθεί τους χρήστες των οδών στην πρόληψη των ατυχημάτων. Θεωρούμε πως μέσα από την ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/ριες μπορούν να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και να γίνουν ενεργοί πολίτες µε θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων. Επιθυμούμε να δώσουμε χώρο και χρόνο σε όλα τα παιδιά να εκφραστούν, να δημιουργήσουν, να αλληλεπιδράσουν.

ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μετά την επαφή μας με τα γεωμετρικά σχήματα, σειρά είχαν οι χωρικές έννοιες: μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά, πάνω από, πίσω από, δεξιά, αριστερά κτλ. Αφού μιλήσαμε για τις χωρικές έννοιες που μας βοηθούν να τοποθετηθούμε στον χώρο και να ενισχύσουμε την αντίληψή μας περί προσανατολισμού, ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με την έννοια του «προγραμματισμού», πάντα μέσα από το παιχνίδι. Τα παιδιά τις προηγούμενες ημέρες έπαιξαν παιχνίδια «προσανατολισμού», με κλειστά ή ανοιχτά μάτια, αλλά έκαναν και την δική τους προσπάθεια «προγραμματισμού», τοποθετώντας στην σειρά απλές εντολές, για να οδηγήσουν ένα «σκυλάκι» στον προορισμό του. Παράλληλα, η εξοικείωση μας αυτή με τον προσανατολισμό, βοήθησε τα παιδιά και στο μεγάλο εγχείρημα της κατασκευής της μακέτας της γειτονιάς γύρω από το σχολείο, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την οδική ασφάλεια. Μετά τον περίπατο και τις καταγραφές μας, μπορέσαμε να αποτυπώσουμε σε μία αεροφωτογραφία τις διάφορες σημάνσεις που εντόπισαν τα παιδιά, κάτι που θα μας βοηθήσει στην συνέχεια στην τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων της μακέτας. Οι ομάδες χωρίστηκαν και ήδη άρχισαν την δουλειά!!!

259878967 692248855495179 2698639958286321828 n                                                                                                             4

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

“Το παμε και το καναν!”
Πόση απόσταση μεσολαβεί ανάμεσα σε μια σκέψη και στην υλοποίηση της; Μετά από προσεκτική παρατήρηση, διάλογο, καταιγισμό ιδεών και σίγουρα πολλή ατομική αλλά και ομαδική δουλειά, η μακέτα της γειτονιάς γύρω από το σχολείο είναι έτοιμη κι εμείς πολύ υπερήφανες που τα παιδιά και τα κατάφεραν και απόλαυσαν την διαδρομή! Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μας δίδαξε και αυτό το εγχείρημα, αλλά το πιο σημαντικό ήταν μάλλον ότι η υπομονή και η προσμονή, μας φέρνουν πιο κοντά στο τελικό αποτέλεσμα.

3

1

.jpg   

1

3 ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ.!

Σας παρουσιάζουμε τις αφίσες που δημιούργησαν τα παιδιά τω ν 3ων τμημάτων, μετά τις εμπειρίες που αποκόμισαν από το εργαστήριο δεξιοτήτων ” Το ΚΟΚ αγαπώ! Με ασφάλεια κυκλοφορώ!” Ας προσέξουμε τις συμβουλές που μας δίνουν ώστε να κυκλοφορούμε όλοι με ασφάλεια στον δρόμο!!!

1 3 .jpg

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022

Φέτος στο Νηπιαγωγείο μας θα ασχοληθούμε με τα εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων. Ως προς την θεματική τους ενότητα, χωρίζονται σε τέσσερις θεματικούς άξονες: Ζω καλύτερα- Ευ ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη και Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Τα “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” αποσκοπούν να καλλιεργήσουν σύγχρονες δεξιότητες στους μαθητές και στις μαθήτριες, προκειμένου να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις σχολικές γνώσεις και ικανότητες τους, ώστε να ανταποκρίνονται ευχερέστερα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον.
Μέσα από αυτά, αποσκοπούμε να δείξουμε στους μαθητές και τις μαθήτριες μας πως να μαθαίνουν (learn to learn) και πως να σκέφτονται (how to think) αντί του τι να σκέφτονται. Όταν τα παιδιά γνωρίσουν τον τρόπο να μαθαίνουν, αποκτούν εμπιστοσύνη στην ικανότητα να μαθαίνουν.
Μέλημα μας είναι η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών και η αλληλεπίδραση τους με το πλαίσιο της τάξης. Η δομή του προγράμματος επιτρέπει τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, εξασκώντας τις πολλαπλές μορφές νοημοσύνης και τις δεξιότητες τους συμπληρωματικά με τους στόχους που θέτουμε σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων του νηπιαγωγείου. Οι μαθητές/ριες ασκούνται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να παίρνουν αποφάσεις, να προγραμματίζουν δραστηριότητες, να συνεργάζονται αποδοτικά και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Στο πλαίσιο των συνεργατικών σχέσεων ενθαρρύνεται η δημιουργία ομάδων, καλλιεργώντας τις αξίες και τις δεξιότητες της συνεργασίας και της διαλλακτικότητας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Το σχολείο συμβάλλει έτσι, στη διαμόρφωση πολιτών με συγκροτημένη ατομική και κοινωνική ταυτότητα, με δημοκρατικό ήθος αλλά και με κριτική σκέψη και γνωστική αυτονομία (Ματσαγγούρας,2000). Οι μαθητές/τριες έρχονται να τοποθετήσουν τους εαυτούς τους σε συγκεκριμένες συνθήκες τις καθημερινής ζωής και την ίδια στιγμή να κατανοήσουν τα όρια που επιβάλλουν στη ζωή τους αυτές οι συνθήκες. Δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν επιλογές, να έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν το αντικείμενο της απασχόλησης τους, το περιεχόμενο της μάθησης τους, τον τόπο και τους συνεργάτες τους στην διαδικασίας μάθησης (Rubin & Justice, 2005).
Η εκπαίδευση δεν αποτελεί μια διαδικασία του να διδάσκει κανείς άλλους, αλλά να τους καθιστά ικανούς να αποκτήσουν φωνή. Δεν είναι μια διαδικασία για να ενταχθούν απλώς στην κοινωνία, αλλά που τους βοηθά ικανούς να ασκήσουν έναν πληρέστερο ρόλο στη σύγχρονη κοινωνία (Rogers, 1999).
Από την πρώτη θεματική ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζήν, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα Υγεία: Ασφάλεια στον δρόμο και πιο συγκεκριμένα με: ”Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ”. Η χρονική διάρκεια αυτής της υποενότητας, η οποία ξεκίνησε στην τάξη μας, μέσα από μια αρχική συζήτηση με τα παιδιά (στις 13/10), θα διαρκέσει συνολικά 7 εβδομάδες, μέσα από την εφαρμογή, υλοποίηση και αξιολόγηση ποικίλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες.

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση