Σχολική χρονιά 2023-2024

Και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας θα ασχοληθούμε με τα εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων. Ως προς την θεματική τους ενότητα, χωρίζονται σε τέσσερις θεματικούς άξονες: Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη και Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» αποσκοπούν να καλλιεργήσουν σύγχρονες δεξιότητες στους μαθητές και στις μαθήτριες, προκειμένου να αξιοποιούν αποτελεσματικά τις σχολικές γνώσεις και ικανότητές τους, ώστε να ανταποκρίνονται ευχερέστερα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον.

Από την πρώτη θεματική ενότητα Ζω καλύτερα – Ευ ζην, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω.

Από την δεύτερη θεματική ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά.

Από την τρίτη θεματική ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα . Ανθρώπινα δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο.

Από την τέταρτη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, θα ασχοληθούμε με την υποενότητα STE(Α)M/ Εκπαιδευτική Ρομποτική και πιο συγκεκριμένα με το σχέδιο STEAM – Και η γη γυρίζει.

Μέσα από αυτά, αποσκοπούμε να δείξουμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας πώς να μαθαίνουν (learn to learn) και πώς να σκέφτονται (how to think) αντί του τι να σκέφτονται. Όταν τα παιδιά γνωρίσουν τον τρόπο να μαθαίνουν, αποκτούν εμπιστοσύνη στην ικανότητα να μαθαίνουν.

Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Ο πρώτος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων είχε θέμα τον σχολικό εκφοβισμό με σκοπό την πρόληψη της σχολικής βίας  για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Επίσης ασχοληθήκαμε με το θέμα της φιλίας και της διαφορετικότητας! Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Δεξιότητες του νου, ζωής και μάθησης του 21ου αιώνα.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

17062024 102538 b2ff86410de6

17062024 102533 19bbf1f2e52c

17062024 102625 0205ed038aad

Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά

Σκοπός του εργαστηρίου “Θάλα-sos-α χωρίς πλαστικά” είναι να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση σχετικά με την μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις της χρήσης τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, να συνειδητοποιήσουν ότι είναι ευθύνη όλων μας να διατηρήσουμε το θαλάσσιο περιβάλλον καθαρό και βέβαια να αποκτήσουν συμπεριφορές που θα συμβάλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

17062024 102430 a9fbbd0e6b50

17062024 102437 c2070003cf68

IMG20240528111326 1

17062024 102914 700b0e7ab669

Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας. Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της έννοιας της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε πολλά παιχνίδια σε ζευγάρια, μικρές ομάδες, αλλά και στην ολομέλεια με σκοπό να εξοικειωθούν με τον «Άλλο», να αλληλοεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν, να βρουν λύσεις σε τυχόν διαφωνίες και συγκρούσεις προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

IMG 20240618 094243

STEAM – Και η γη γυρίζει

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» είχε ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις
αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές πειραματίστηκαν και γνωρίστηκαν με βιωματικό τρόπο.

Ενδεικτικές φωτογραφίες από την υλοποίηση του προγράμματος.

17062024 102733 6768e89439ee

17062024 103115 01b31271b573

17062024 102721 512be6479bd5

17062024 102709 6cf538a9cf33

17062024 102740 568333c9de8d

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση