Από τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο διαπραγματευόμαστε δραστηριότητες που αφορούν το όνομα μας και το αρχικό τους γράμμα.
1 η δραστηριότητα
Συγκρίνουμε τις καρτέλες με τα ονόματα και βλέπουμε αν υπάρχουν παρόμοια. Ταξινομούμε τα ονόματα σε μικρά, μεσαία και μεγάλα και συζητάμε ποια αρχίζουν από το ίδιο γράμμα.
2η δραστηριότητα
Σκορπίζουμε τις καρτέλες με ολόκληρο το όνομα στο πάτωμα. Με τη συνοδεία μουσικής τρέχουν ελεύθερα στο χώρο με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει το κάθε παιδί να βρει την καρτέλα του και να σταθεί πάνω ( φωλίτσα). Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται αλλάζοντας τα ονόματα στο πάτωμα.
3η Δραστηριότητα
Σκορπίζουμε τις καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών. Τα παιδιά παίρνοντας την καρτέλα με το όνομά τους με τη συνοδεία μουσικής περπατούν σε κύκλο. Όταν σταματήσει η μουσική τρέχουν να βρουν το αρχικό τους γράμμα.
4η δραστηριότητα
Κρατώντας την καρτέλα με το όνομα τους, με τη συνοδεία μουσικής περπατούν σε κύκλο. Όταν σταματήσει η μουσική βρίσκουν το αρχικό τους. Στη συνέχεια βρίσκουν ποια ονόματα έχουν κοινό αρχικό και το ομαδοποιούν. Τα αρχικά μας με τη συνοδεία μουσικής περνούν από χέρι σε χέρι και όταν σταματήσει η μουσική το χαρίζουν στο παιδί που είναι δικό του. Βρίσκουν λεξούλες που ξεκινούν όπως αυτό. Το στολίζουμε και το προσωποποιούμε.
5η δραστηριότητα
Ψαρέψαμε ψάρια με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.
6η δραστηριότητα
Παίζουμε μουσικοκινητικά παιχνίδια. Σε κόλλες Α4 έχουμε τα αρχικά . Βάζουμε την καρτέλα του ονόματος σε διάφορα μέρη του σώματος με τη συνοδεία μουσικής και στη συνέχεια ταυτίζουν την καρτέλα με το όνομα τους με το αρχικό τοποθετώντας την πάνω στο αρχικό γράμμα.
7η Δραστηριότητα
Μέσα από τη γραμματόσουπα πήραμε με το κουτάλι το καπάκι με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας .
8 η δραστηριότητα
Με βάση τις συλλαβές του ονόματος μας φτιάχνουμε τη σκάλα των συλλαβών. Ταξινομούν τις καρτέλες με τα ονόματα τους στο κατάλληλο σκαλάκι μετρώντας τις συλλαβές.
9η δραστηριότητα
Βάζουμε τα γράμματα κατά αλφαβητική σειρά και στη συνέχεια τοποθετούν την καρτέλα με το όνομα τους στο κατάλληλο γράμμα.
10η δραστηριότητα
Βγάζουμε ένα παιδί έξω από την τάξη. Στη συνέχεια σκεπάζουμε ένα άλλο παιδί με πανί έτσι ώστε να καλύπτεται ολόκληρο. Γύρω από το σκεπασμένο παιδί υπάρχουν τα ονόματα των παιδιών. Το παιδί που βγήκε έξω καλείται να βρει ποιο παιδί σκεπάσαμε και να βρει και το όνομα του.
11η δραστηριότητα
Κατασκευάζουμε το ονοματο-ανθρωπάκι μας το οποίο είναι τόσο ψηλό ή χαμηλό ανάλογα με τον αριθμό των γραμμάτων του ονόματός μας.
12η δραστηριότητα
Κατασκευάζω το ανθρωπάκι με το αρχικό γράμμα του ονόματός μου.
13η δραστηριότητα
Είπαμε το όνομά μας με διάφορους τρόπους, συλλαβιστά, ψιθυριστά, δυνατά, με αστεία ή και σοβαρή φωνή.