
Ολοκληρώθηκε η υλοποίηση του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο:»Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ», το οποίο εντάσσεται στην ευρύτερη θεματική ενότητα «φροντίζω το περιβάλλον». Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηριου ήταν η απόκτηση πληροφοριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και την βιοποικιλότητα του (να γνωρίσουν ορισμένα απο τα ζώα, τα πουλιά και τα έντομα που ζουν στο δάσος αλλά και τα διαφορετικά είδη δέντρων, φυτών και βοτάνων).
Σκοπός, επίσης, ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τα σημαντικά ωφέλη που προσφέρει το δάσος στον άνθρωπο, αλλά και τους κινδύνους που το απειλούν σήμερα, ώστε να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την προστασία των δασών και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης.
Τέλος, οι μαθητές να γνωρίσουν τα διαφορετικά είδη δασικών συστημάτων που υπάρχουν στον πλανήτη (όπως,τα δαση της Ελλάδας, τα τροπικά δαση κ.α.) και να έρθουν σε επαφή με καινούργιο λεξιλόγιο. Αρχικά έγινε η διερεύνηση των προτέρων γνώσεων των μαθητών σχετικά με το δάσος και ύστερα αφού καταγράψαμε τις αρχικές πληροφορίες, ήρθαμε σε επαφή με νέες μέσα από παρουσίαση βίντεο και διαφανειών. Οι μαθητές είπαν τις ιδέες τους σχετικά με τις ωφέλειες του δάσους και έπειτα τις ζωγράφισαν…
Συζητήσαμε για τις δασικές καταστροφές και τους βασικούς κινδύνους που απειλούν τα δασικά οικοσυστήματα, αφού παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και φωτογραφίες απο το διαδίκτυο (πυρκαγιές, σκουπίδια, αποψίλωση των δασών, καταστροφή δέντρων για τη δημιουργία χαρτιού, παράνομο κυνήγι) και έπειτα τα παιδιά κατέγραψαν στο χαρτί τα όσα συζητήσαμε ζωγραφίζοντας ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο δάσος…
τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις πληροφορίες που πηραν τις προηγούμενες ημέρες για να δημιουργήσουν το δικό τους τρισδιάστατο δάσος…
μέσα από ανάγνωση παραμυθιών («στο δάσος»-Σ. Ζαραμπούκα) συζητήσαμε για το ρόλο που έχουμε όλοι μας στην προστασία του δάσους. Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους λύσεις για την καλύτερη λειτουργία των δασών και ύστερα τις ζωγράφισαν (πχ: δεν αφήνουμε σκουπίδια στα δάση, μαζεύουμε ό,τι σκουπίδια δούμε, φυτεύουμε ένα δέντρο)
δημιουργήσαμε αφίσες με οικολογικά μήνυματα που προέκυψαν από τα παιδιά…
τέλος, έγινε διάχυση των αποτελεσμάτων του θέματός μας στην τοπική κοινωνία με αφίσα που αναρτήσαμε σε κεντρικό σημείο της πόλης μας, το πνευματικό κέντρο.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ – «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»
Στο πλαίσιο του προγράμματος που αφορά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το θεματικό άξονα «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» τα παιδιά του σχολείου μας επεξεργάστηκαν κατά το δίμηνο Οκτώβριος – Νοέμβριος το θέμα της Διατροφής με τίτλο «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης».
Αφού παρουσιάσαμε την πυραμίδα της διατροφής, συζητήσαμε για το ποιές τροφές πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά και ποιές λιγότερο, ώστε να έχουμε γερό οργανισμό. Έπειτα τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που έλαβαν, κατασκεύασαν τη δική τους διατροφική πυραμίδα.
Μιλήσαμε για την αξία του σωστού πρωινού και ύστερα τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους πρωινό κόβοντας και κολλώντας υγιεινές τροφές, που επιλέγουν και τα ίδια στην καθημερινότητά τους…
Μάθαμε για τις ομάδες τροφών μέσα από παρουσίαση βιβλίου και διαδραστικά παιχνίδια…
Τα παιδιά αρχικά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό και ύστερα ψηφίσαμε τα δημοφιλέστερα φαγητά…
Στο τέλος, τα παιδιά ήταν σε θέση να μπορούν να ξεχωρίζουν τις τροφές σε υγιεινές και μη υγιεινές και να τις ομαδοποιούν
Μάθαμε το γράμμα Δ της διατροφής
Τα παιδιά περπάτησαν στο Δ…
το έφτιαξαν με το σώμα τους…
και ύστερα το σχημάτισαν με διάφορα υλικά που επέλεξαν τα ίδια (χαρτί γκοφρέ, χαρτάκια σε διάφορα σχέδια και χρώματα)
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στο θεματικό άξονα «Φροντίζω το περιβάλλον» τα παιδιά του σχολείου μας επεξεργάστηκαν κατά το δίμηνο Δεκέμβριος – Ιανουάριος θέμα με τίτλο «Το δάσος: μαθαίνω, ζω και δημιουργώ».
Πραγματοποιήθηκε δράση με φύτευση αρωματικών βοτάνων και άλλων φυτών στην αυλή του σχολείου μας από τα παιδιά, τα οποία συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον!!!
Πρόσφατα σχόλια